• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3547 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ خرداد

تريبون

درس شهروندان سوييسي به تمام پوپوليست‌ها

در روزهاي گذشته خبر مخالفت مردم سوييس با دريافت يارانه واكنش‌هاي مختلفي در جامعه ايران داشته است. با انجام اين رفراندوم مشخص شد 77 درصد از مردم سوييس با دريافت ماهانه 2260 يورو حقوق پايه (بدون انجام هر كاري) مخالف هستند.
حميدرضا جلايي‌پور، استاد دانشگاه و عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با اشاره به اين رفراندوم گفت: «با نتيجه‌اي كه در اين رفراندوم به دست آمد سوييسي‌ها به تمام پوپوليست‌هاي دنيا درس دادند و به تمام شهروندان متاثر از عقلانيت ابزاري نشان دادند كه ملت‌هاي ديگري هم وجود دارند كه در ارتباط با منافع آني به صورت ديگري برخورد مي‌كنند. اما آنچه در موضوع اخير كمتر به آن پرداخته شد اين بود كه مردم سوييس حق دارند راجع به مسائل عمومي خود رفراندوم كنند و اين امر ارتباطي هم به دولت ندارد. يعني اگر نتيجه اين رفراندوم مثبت بود تازه آنگاه وظيفه دولت شروع مي‌شد كه بايد چگونه نظر مردم را تامين كند.

 

سلامتي: انتخابات 96 دوقطبي نمي‌شود

يك فعال سياسي ارشد اصلاح‌طلب با بيان اينكه دولت يازدهم در يك سال باقي مانده بايد تمام هم و غم خود را صرف مسائل اقتصادي و زنده كردن صنايع كوچك و متوسط كند، گفت: دولت احمدي‌نژاد صنايع كوچك و متوسط را با واردات بي‌رويه نابود ساخت و ميليون‌ها فرصت شغلي را از بين برد.
محمد سلامتي از اعضاي ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه در سال89 منحل اعلام شد، گفت: كسي پيش‌بيني نمي‌كرد كه نتيجه انتخابات تا اين حد به سود اصلاح‌طلبان باشد. دراين انتخابات يك جناح، نخبگان جناح رقيب را حذف كرد و مردم متقابلا نخبگان آن جناح را حذف كردند. نتيجه آن اين است كه مجلس از حضور عناصر باتجربه‌تر دو جناح محروم شد. بي‌ترديد بايد اين نتيجه را به حساب تندروها گذاشت. اما چون همه اصولگرايان ظرف اين چند ساله مواضع محكم و شفاف عليه تندروي اتخاذ نكردند اين مهم به پاي همه آنها نوشته شد. سلامتي با بيان اينكه در انتخابات آينده دوقطبي ايجاد نخواهد شد، گفت: مردم در انتخابات اخير مجلس راديكاليزه شدن جامعه در سال 96 را در نطفه خفه كردند. آنها مجلسي معتدل را روي كار آوردند كه جلوي افراط را خواهد گرفت. مردم در واقع به تمام كساني كه بخواهند جامعه را به سمت راديكاليزاسيون بكشانند هشدار دادند كه به آنها راي نخواهند داد. مشخص هم هست كدام گروه مي‌خواست و مي‌خواهد جامعه را راديكاليزه و تند كند: افراطيون راست. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون