• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3548 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ خرداد

عدد نوشت

قيمت يك دست كله‌پاچه

رييس اتحاديه طباخان و فروشندگان كله‌پاچه ساعت كاري و نيز قيمت فروش مواد عرضه شده در طباخي‌ها در ماه مبارك رمضان را اعلام كرد. حسين رواسي، با اشاره به اينكه در ماه مبارك رمضان مواد غذايي عرضه شده در طباخي‌ها افزايش قيمتي نخواهد داشت، اظهار كرد: در مورد كله پاچه افزايش قيمتي نخواهيم داشت. كله پاچه خوب به قيمت 40 هزار تومان در طباخي‌ها عرضه خواهد شد؛ هرچند كه در برخي طباخي‌ها به دليل سرويس‌دهي بهتر اين رقم تا 45 هزار تومان قابل افزايش است. ساعت كاري اعلام شده در طباخي‌ها براساس اعلام اماكن خواهد بود و به طور معمول از ساعت 15 تا 16 آغاز مي‌شود. رييس اتحاديه طباخان و فروشندگان كله پاچه با اشاره به اينكه طباخي‌ها بايد نيم ساعت قبل از اذان صبح به كار خود خاتمه دهند، خاطرنشان كرد: نيم ساعت قبل از اذان صبح فعاليت كار طباخي‌ها بايد به پايان برسد تا با آغاز اذان، واحد صنفي آنها تعطيل شود.


 زمان احتمال كاهش قيمت برنج

علي اكبريان، نايب‌رييس انجمن برنج از آغاز برداشت برنج تا 40 روز ديگر خبر داد و گفت: با نزديك شدن به زمان برداشت برنج، قيمت اين محصول كاهش مي‌يابد. قيمت برنج طارم چندي پيش كيلويي 10 هزار تومان بود كه سير نزولي به خود گرفت و امروز به كيلويي 9000 تومان رسيد و با نزديك شدن به زمان برداشت برنج، قيمت آن به كمتر از 9000 تومان كاهش مي‌يابد. وي تصريح كرد: تا به امروز واردات برنج به صورت مديريت شده صورت مي‌گيرد كه مورد تاييد انجمن برنج ايران است و از تيرماه به مدت پنج ماه واردات بايد به‌طور كامل قطع شود. اكبريان با بيان اينكه يوسفيان‌ملا، نماينده مردم آمل در مجلس به دنبال درگيري با معاون وزير جهاد كشاورزي نبوده است، اظهار كرد: چندي پيش مديركل دفتر ساماندهي و توسعه تجارت وزارت جهاد كشاورزي از نبود سقف در واردات برنج سخن گفت كه هر فردي مي‌تواند به هر ميزاني برنج وارد كند. اين اظهارنظر نسنجيده موجب اعتراض شديد توليدكنندگان برنج داخلي شد. شدت اعتراض‌ها در همان ساعات اوليه موجب شد اين اظهارنظر از سوي مسوولان وزارت جهاد كشاورزي تكذيب شود.

 

تعرفه خريد ميگوي ايراني در اروپا

سال گذشته 13 هزار و 100 تن ميگوي ايراني به كشورهاي مختلف صادر شده است كه به گفته رييس سازمان شيلات، 75 درصد آن به ويتنام و امارات صادر شده و تعرفه‌ 19 درصدي مانع صادرات اين محصول شيلاتي به اتحاديه اروپا شده است. حسن صالحي، معاون وزير جهاد كشاورزي اظهار كرد: سال گذشته 13 هزار و 100 تن ميگوي ايراني به كشورهاي مختلف صادر شد كه از نظر وزني 10 درصد و از نظر ارزشي 2/9 درصد نسبت به سال 1393 افزايش را تجربه كرده است. بالغ بر 75 درصد ميگوي ايراني به ويتنام و امارات صادر شده است كه البته عمده ميگوي خريداري شده از سوي ويتنام به چين و از طريق بنادر آزاد اين كشور صادر مي‌شود. همچنين حدود 10 درصد ميگوي ايراني صادراتي به كشورهاي عربي مانند مصر، لبنان و غيره صادر مي‌شود و 15 درصد باقي‌مانده نيز سهم كشورهايي مانند روسيه، اتحاديه اروپا، مكزيك، كانادا و غيره است.
 
ذخيره‌سازي گوشت قرمز منجمد

علي ولي، مديرعامل شركت پشتيباني امور دام گفت: علاوه بر تامين مرغ اين شركت در صورت نياز بازار آمادگي توزيع گوشت قرمز منجمد را هم دارد و به همين منظور 10 هزار تن گوشت قرمز منجمد توسط شركت و بخش خصوصي‌ تامين و ذخيره‌سازي شده است. وي با بيان اينكه توزيع گوشت قرمز منجمد در فروشگاه‌ها توسط بخش خصوصي آغاز شده است، اظهار داشت: ذخاير گوشت قرمز شركت پشتيباني امور دام در استان‌ها توزيع شده اما هنوز به بازار وارد نشده است. قيمت توزيع هر كيلو گوشت قرمز منجمد را 18 هزار و 500 تومان است. اين قيمت توسط ستاد تنظيم بازار اعلام شده است. وي با بيان اينكه گوشت قرمز منجمد توسط بخش خصوصي وارد شبكه بازار شده است، گفت: از آنجا كه شركت پشتيباني امور دام نياز به تنظيم بازار گوشت قرمز را تاكنون احساس نكرده است هنوز گوشت قرمز منجمد را در شبكه بازار وارد نكرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون