• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3548 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ خرداد

100 بار نوشتن از روي حديث، مجازات نزاع دو دوست

اعتماد| يك قاضي در شهرستان گرمه سيستان و بلوچستان، دو دوست قديمي را به اتهام درگيري منجر به جرح، به مجازات تكميلي 100 بار نوشتن از روي يكي از احاديث پيامبر اسلام محكوم كرد. اين حديث مربوط به فحاشي است و در آن آمده است: «خداوند بهشت را بر هر فحاش بي‌آبرو و كم شرمي كه باكي از آنچه مي‌گويد ندارد، حرام كرده است».
قاضي ميثم جوادي، رييس شعبه اول دادگاه عمومي گرمه هدف از صدور اين حكم را «تلاش براي پي بردن هر دو متهم به ريشه درگيري شان (فحاشي)» اعلام كرد و به تسنيم گفت: «در بررسي اين پرونده متوجه شدم كه شروع درگيري اين دو دوست قديمي علاوه بر اختلافات مالي ناشي از بدزباني و دشنام‌گويي متقابل است كه در نهايت منجر به صدمه بدني يكي از آنها با سلاح سرد شده است.
به همين دليل هر دوي آنها را با مجازات تكميلي، ملزم به نگارش صد مرتبه از متن عربي و فارسي بخشي از حديث گوهربار پيامبر اكرم(ص) در كتاب بحارالانوار درباره فحاشي كردم.» مجازات از اين دست پيش از اين نيز اعمال شده است. در قانون پيش بيني شده است كه اگر راننده‌اي در تصادف مرتكب قتل شود، قضات مي‌توانند او را علاوه بر پرداخت ديه، به مجازات تكميلي «يك هفته پوشيدن لباس شبرنگ و كار در كنار نيروهاي پليس براي آشنايي با مخاطرات تخطي از قانون» محكوم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون