• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3548 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ خرداد

تيم‌ملي آينده‌دار فوتبال

وحيد هاشميان بازيكن سابق تيم‌ملي ايران

1- برگزاري اين گونه اردوها براي تيم ملي مثبت است. مربيان تيم ملي قطعا از قبل برنامه‌هاي اين اردوها را تدارك ديدند و الان اين اردوها برگزار مي‌شود. با توجه به اينكه بازيكنان جوان به تيم ملي اضافه شدند بايد اردوهاي اين‌چنيني و بازي‌هاي تداركاتي برگزار شود تا بازيكنان تجربه كسب كنند و بتوانند به پيشرفت تيم كمك كنند. طارمي، آزمون، جهانبخش و حتي رضايي از مهاجمان خوب ايران هستند. من فكر مي‌كنم نبايد اين بازيكنان را با هيچ كس مقايسه كرد و مقايسه آنها با مهاجمان درست نيست. طبيعتا مهاجمان حال حاضر تيم ملي آينده‌دار هستند و از نظر من جوانان خوبي كم كم به تيم ملي اضافه مي‌شوند كه مي‌توانند به تيم ملي اضافه كنند.
2- تيم‌هاي بزرگ دنيا همچون امريكاي جنوبي همه درگير بازي‌هاي خودشان هستند و اگر بخواهيم با تيم‌هاي بزرگ دنيا بازي كنيم بايد از يك سال و نيم قبل تدارك اين بازي‌ها را ببينيم. اگر با تيم‌هاي بزرگ بازي مي‌كرديم طبيعتا براي‌مان بهتر بود اما مقدونيه يك تيم اروپايي است و محك خوبي براي تيم ملي ايران بود. اين بازي در اروپا برگزار شد و بازيكنان ما عملكرد خوبي مقابل مقدونيه داشتند. درست است كه اين ديدار در سطح بالايي برگزار نشد اما ايران كار تاكتيكي‌اش را در زمين مسابقه اجرا كرد. با توجه به اينكه تيم ملي جوان شده پله پله بايد پيش برويم و بازي‌ها را سخت كنيم.
3- بازيكنان بين 20 تا 25 سال بايد به اروپا بروند. البته بعضي‌ها صحبت‌ از تيم‌هاي كوچك اروپايي مي‌كنند كه من معني اين حرف‌ها را نمي‌دانم. تيم‌هايي كه در ايران هستند و در ليگ برتر حضور دارند نه رختكن دارند، نه امكانات لازم. اما تيم‌هاي دسته سوم اروپايي هم امكانات زيادي دارند. بسياري از تيم‌هاي ليگ 3 آلمان، امكاناتي كه در اختيار دارند بيش از تيم‌هاي ليگ برتر ايران است. به نظر من حضور بازيكنان در تيم‌هاي كوچك كه آينده‌دار هستند به موفقيت آنها كمك مي‌كند. به طور مثال جواد نكونام زماني كه به اوساسونا رفت اين تيم تازه از ليگ 2 به ليگ برتر آمده بود اما ديديد كه در اين تيم چگونه درخشيد و به موفقيت رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون