• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3551 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ خرداد

خبر كوتاه

قديمي‌ترين استاد خلبان ايراني درگذشت

ايرنا| نصرالله طهماسبي، قديمي‌ترين استاد خلبان ايراني درگذشت. بنا بر اعلام نهاجا، اين نابغه پروازي كه بخشي از تاريخ نيروي هوايي ارتش است گواهينامه خلباني خود را سال 1319 در 22 سالگي دريافت كرد. وي كه استادي بسياري از خلبانان نيروي هوايي در قبل از انقلاب را به عهده داشت توانسته بود در دوران خلباني بارها در لحظات حساس و بحراني پرواز بهترين تصميم را بگيرد و سابقه يك بار ايجكت (خروج اضطراري از هواپيما) را در پرونده خود دارد.

دادستان در پروژه‌هاي سدسازي و انتقال آب ورود پيدا كند

مهر| اعضاي شوراهاي شهر و روستاي استان چهارمحال بختياري طي نامه‌اي سرگشاده به رييس قوه قضاييه خواهان ورود دادستان به پروژه‌هاي سدسازي و انتقال آب شدند. در اين طومار كه به امضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي مناطق مختلف استان چهارمحال بختياري رسيده، آمده است: از شما تقاضا داريم ضمن برخورد قضايي و قانوني با جرياني كه جز سود فضيلتي نمي‌شناسد اقتدار نظام را در برخورد با متجاوزان به طبيعت به نمايش بگذاريد. در اين نامه با اشاره به مشكلات ناشي از سد بهشت‌آباد تاكيد مي‌كند پديده سدسازي و تونل‌سازي در استان چهارمحال بختياري محدود به پروژه فاقد مجوز زيست‌محيطي بهشت‌آباد نبوده و استان چهارمحال بختياري با پروژه‌هاي ويرانگري همچون گلاب، بيرگان (كوهرنگ سه)، سبزكوه، سد ونك و انتقال آب ونك به رفسنجان و... روبه‌رو است. از آنجا كه پروژه‌هاي سدسازي و انتقال آب را تهديدكننده محيط زيست، معيشت، فرهنگ و تاريخ اين سرزمين مي‌دانيم و معضلات و مخاطرات و روندهاي غيرقانوني اجراي اين سدها مشخص شده است خواهان ورود مدعي‌العموم و دادستان به اين پرونده‌ها هستيم.

 

پرداخت خسارت بازداشت‌ها از بودجه ۴۰ميلياردي

مهر| مصطفي پورمحمدي؛ وزير دادگستري از انجام اقدامات لازم براي پرداخت بازداشت‌هاي اشتباهي مي‌گويد. طبق قانون، اجراي كامل موضوع پرداخت خسارت بازداشت‌هاي اشتباهي بر عهده قوه قضاييه و وزارت دادگستري است به طوري كه افرادي كه خواهان جبران خسارت هستند بايد ظرف شش ماه از تاريخ ابلاغ راي قطعي حاكي از بي‏گناهي خود و درخواست جبران خسارت را به كميسيون استاني، متشكل از سه نفر از قضات دادگاه تجديدنظر استان به انتخاب رييس قوه قضاييه تقديم كنند. پورمحمدي گفت: مبلغ فعلي در صندوق خسارت‌ها بسيار كم است و پس از تعيين حكم از سوي قوه قضاييه، كفاف احكام صادره را نمي‌دهد. در بودجه امسال هم تحت يك عنوان كلي به مساله تعيين خسارت بازداشت‌هاي اشتباهي اشاره شده و هر حكمي كه به نفع كسي بدهند ما موظف به پرداخت آن هستيم. امسال براي كل خسارت‌هاي بيت‌المال بيش از ۴۰ميليارد تومان اختصاص يافته كه موضوع پرداخت خسارت بازداشت‌ها نيز از همين محل تامين مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون