• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3558 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير

انتقاد حضرتي از توقيف جهان‌نيوز و قانون

الياس حضرتي البته ديروز در راهروهاي پارلمان حرف‌هاي ديگري هم داشت. او فقط به دولت و تخريب‌كنندگان دولت معترض نبود. نماينده تهران در مقام يك مدير رسانه‌اي، اعتراض ديگري را هم به ميان اصحاب رسانه آورد و با آنها در ميان گذاشت؛ اعتراض به توقيف رسانه‌ها. حضرتي همچنين درباره لزوم تغيير برخي مديران و وزراي دولت و ترميم كابينه نيز به عنوان كسي كه موافق اين ايده است، سخن گفت و در ادامه هم به موضوع مينو خالقي و طرح استفساريه مجلس اشاره كرد. جمله‌هاي كليدي سخنان ديروز الياس حضرتي در جمع خبرنگاران به شرح زير است:
 مردم و مسوولان منتظرند تا وزرايي كه انگيزه كافي و وافي ندارند و همچنين كارنامه خوبي از خود نشان ندادند از سوي دولت تغيير كنند؛ دولت بايد از فرصت به وجود ‌آمده براي تغييرات استفاده كند.
 در روزهاي اخير شاهد توقيف سايت «جهان‌نيوز» از سوي هيات نظارت بر مطبوعات بوديم و همچنين از سوي دادستاني توقيف روزنامه «قانون» را ديديم؛ بنده به عنوان نماينده مردم تهران و همينطور مديرمسوول رسانه‌هاي اعتماد و تعادل نسبت به اين داستان اعتراض شديد
 دارم.
 معتقدم نسبت به رسانه‌ها رويكرد خوبي نداشته و نداريم، اگر روند قضايا به همين شكل پيش برود شاهد نابودي رسانه‌ها براساس محافظه‌كاري و احتياط بيش از حد خواهيم بود. با روند فعلي رسانه‌ها طمع و مزه شيريني مطالب‌شان را از دست مي‌دهند. ما معتقد نيستيم كه نبايد خط قرمز وجود داشته باشد بلكه خط قرمز وجود دارد و در عين حال اعتقاد داريم خط قرمزها بايد استاندارد، محدود و تعريف‌شده باشد.
 اصل بر تعطيلي و توقيف نيست، اصل بر تذكر و تنبيه است؛ شعار ما اين است تنبيه آري، توقيف هرگز. حضرتي در همين زمينه  گفت: هم هيات نظارت بر مطبوعات اختيار قانوني براي توقيف دارد و هم دادستاني طبق قانون مي‌تواند رسانه‌اي را توقيف كند اما خواهش ما اين است كه هيات نظارت و دادستاني از اختيار خود استفاده نكنند؛ هر دو نهاد بزرگوار اگر رسانه‌اي تخلفي كرد كه ما مدافع آن نيستيم پرونده را به دادگاه صالحه كه همان دادگاه مطبوعات است ارجاع دهد تا با حضور هيات‌منصفه و وكيل شاكي و متشاكي پرونده رسيدگي شود تا ما بتوانيم آرامش و امنيتي را در فضاي رسانه‌اي احساس كنيم.
 در طرح استفساريه مجلس، نگراني نمايندگان فقط معطوف به مورد خانم مينو خالقي نيست و آنها تلاش دارند تا جلوي تكرار اين دست اقدامات را بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون