• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3560 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

تكذيب خبر پاداش بانك شهر

بانك شهر در پي برداشت اشتباه برخي از رسانه‌ها از صورت‌هاي مالي سال 93 اين بانك، توضيحات تكميلي صادر كرد.

به گزارش مركز ارتباطات و روابط عمومي بانك‌شهر، پيرو انتشار اطلاعاتي از سوي برخي از رسانه‌ها پيرامون گزارش تلفيقي حسابرسي شده اين بانك به اطلاع عموم شهروندان شريف ايران و اصحاب رسانه مي‌رساند كه درج خبر اعطاي پاداش به هيات‌مديره گروه خدمات مالي و سرمايه‌گذاري شهر (زيرمجموعه بانك‌‌شهر)، وابسته به شهرداري، اشتباه برداشت منبع اوليه خبر از صورت‌هاي مالي اين بانك بوده كه اين منبع نيز پس از آگاهي از اشتباه رخ داده، ضمن اعلام پوزش از بانك‌شهر، نسبت به حذف اين مطالب اقدام كرده است.

متاسفانه درج خبر ياد شده در تعدادي از رسانه‌ها در روزهاي اخير، بدون دقت كافي و بررسي كارشناسانه صورت گرفته و منجر به نشر اطلاعات نادرست و جريحه‌دار شدن اذهان عمومي شده است.

در متن خبر درج شده در اين خصوص به صفحه 69 صورت‌هاي مالي تلفيقي بانك شهر در سال مالي منتهي به اسفندماه 1393 اشاره شده است كه در همين صفحه، اقلام هزينه‌هاي بانك شهر و گروه اين بانك به صورت جداگانه و در دو سال 92 و 93 درج شده است.

اين در حالي است كه به استناد اين صفحه و البته به اشتباه، پاداش گروه بانك شهر كه شامل اين بانك و هلدينگ‌ها و شركت‌هاي زيرمجموعه مي‌باشد به جاي پاداش هيات‌مديره گروه خدمات مالي و سرمايه‌گذاري شهر، تلقي شده و مبلغ يادشده در ذيل عنوان «گروه» به عنوان يك شركت واحد تفسير شده است.

لازم به توضيح است كه تمامي صاحبنظران و افراد مطلع نسبت به صورت‌هاي مالي تلفيقي، به خوبي مي‌دانند كه اين نوع از گزارش‌ها، كاملا براساس روال و در تمامي شركت‌ها و مجموعه‌هاي مالي، شبيه به هم بوده و براي كارشناسان امر، تمييز دادن صورت‌هاي مالي شركت اصلي و گروه، به آساني امكان‌پذير است.

همچنين لازم به اشاره است كه صورت‌هاي مالي بانك شهر و اكثر شركت‌هاي پذيرفته شده و فعال در بورس از طريق كُدال سازمان بورس و اوراق‌بهادار به صورت منظم و در مقاطع زماني مشخص، منتشر شده و براي عموم مردم قابل‌دسترس مي‌باشد و بر اين اساس، نقطه ابهامي وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون