• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3576 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

گزينه‌هاي رياست ديوان محاسبات امروز در كميسيون برنامه بررسي مي‌شوند

 كميسيون برنامه و بودجه قرار است از امروز وارد بررسي نامزدهاي رياست ديوان محاسبات شود تا گزينه نهايي را به صحن مجلس معرفي كند. شايد هيچ‌وقت به اندازه اين روزها نام ديوان محاسبات نقل محافل نشده باشد. موضوع حقوق‌هاي نجومي و فيش‌هاي حقوقي نام اين نهاد نظارتي را بيش از گذشته بر سر زبان‌هاي انداخته است. ديوان محاسبات از نهادهاي وابسته به مجلس است كه وظيفه نظارت بر همه فرآيندهاي مالي كشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوي نظارتي مجلس عمل مي‎كند. حالا آن‌طور كه ايسنا گزارش داده روز گذشته مهلت ثبت نام كانديداها براي رياست اين ديوان به اتمام رسيد و تاكنون 27 نفر براي رياست ديوان اعلام آمادگي كرده‌اند.
عادل آذر رييس مركز آمار ايران، الياس نادران، غلامرضا مصباحي مقدم و جعفر قادري (از نمايندگان مجلس نهم)، مهندس بي‌طرف وزير كابينه سيد محمد خاتمي و برادران شركاء رييس اسبق سازمان مديريت از جمله كانديداهاي رياست ديوان محاسبات هستند.
همچنين غلامرضا اسداللهي، اسماعيل جليلي، علي كاميار، عليرضا منادي سفيدان و رجب رحماني و محمد علي عبدالله‌زاده از نمايندگان ادوار، فداحسين مالكي دبيرسابق ستاد مبارزه با مواد مخدر و امين حسين رحيمي رييس فعلي ديوان محاسبات از ديگر گزينه‌هاي رياست ديوان هستند. اما برخي از اين چهره‌ها همچون الياس نادران، مصباحي مقدم، منادي سفيدان و اسماعيل جليلي از كانديداهاي ناكام در انتخابات مجلس دهم محسوب مي‌شوند و حالا به نظر مي‌رسد با كانديداتوري براي رياست ديوان محاسبات در سوداي بازگشت به بهارستان هستند. اما گذشته از آنها شانس حضور چهره‌هايي همچون بيطرف و عادل آذر هم در راس ديوان محاسبات كم نيست. چه آنكه سوابق اجرايي آنها به نسبت ساير گزينه‌ها آنها را يك سر و گردن بالاتر از بقيه قرار داده است. حالا بايد ديد اعضاي كميسيون برنامه و بودجه از ميان اين چهره‌ها كدام گزينه را به صحن خواهند فرستاد. اگرچه لابي‌ها و اتفاقات پشت پرده بر تصميم نهايي صحن مجلس تاثير خواهد گذاشت اما سابقه نشان داده كسي كه رويكرد نزديك‌تري به رييس مجلس دارد رياست اين ديوان را نيز بر عهده خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون