• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3149 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي

تشكل‌ها

تمديد قرارداد‌هاي هوايي با كمپاني‌‌هاي سازنده‌| مديرعامل هما درباره تاثير مذاكرات بر روند تهيه قطعات‌ و تعمير اساسي هواپيما به فارس گفت: در حال حاضر مشكل خاصي از نظر ناوگان نداريم اما مذاكراتي انجام شد‌ كه اميدواريم به نتيجه برسد. فرهاد پرورش ادامه داد: تلاش كرديم از دستاورد مذاكرات 1+5 بهره‌برداري مطلوبي داشته باشيم و از شرايط فراهم شده استفاده كنيم. با توجه به آن مذاكرات حدود هفت ماه ديگر تمديد شد بنابراين قراردادهايي كه از قبل با كمپاني‌هاي سازنده داشتيم، استمرار مي‌يابد.

نعمت‌الله شهبازي سرپرست دخانيات شد| پس از استعفاي معصوم نجفيان از مديرعاملي شركت دخانيات، نعمت‌الله شهبازي، قائم مقام صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد و رييس مجمع عمومي شركت دخانيات به عنوان سرپرست اين شركت منصوب شد. پيش از اين معصوم نجفيان، مديرعامل شركت دخانيات ايران در نامه‌يي خطاب به علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي استعفاي خود را اعلام كرده بود.

دامپينگ گسترده تايرهاي چيني |يك عضو هيات‌مديره انجمن صنعت تاير اعلام كرد: با وجود ظرفيت‌هاي داخلي مناسب براي تامين نياز كشور به تايرهاي سنگين، همچنان شاهد دامپينگ گسترده تايرهاي چيني در بازار ايران هستيم. حسن خير با بيان اين مطلب افزود: با وجود چنين شرايطي به تدريج بازار تايرهاي باري و اتوبوسي در سيطره كامل تايرهاي چيني قرار مي‌گيرد و اين در حالي است كه با توجه به حساسيت بالاي ايمني در حمل و نقل جاده‌يي كشور، خطر بزرگي اين بخش را تهديد مي‌كند.

توليد تندر 90 افزايش يافت|توليد انواع مدل‌هاي خودروي تندر 90 در كشور افزايش يافته است. تا ماه گذشته توليد تندر 90 در كشور روندي نزولي داشت و در مقطعي نيز توليد اين محصول به حداقل ممكن رسيد. با اين حال از آذر ماه امسال به دنبال مذاكرات مسوولان دو شركت ايران خودرو و سايپا با شركت رنو، روند توليد تندر 90 در ايران صعودي شده است به‌گونه‌يي كه در اين ماه توليد تندر 90 در ايران خودرو با رشد 1/87 درصدي از 380 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به 711 دستگاه افزايش يافته است.

ضررتوليدكنندگان داخلي از سرنگ‌هاي چيني |رييس سنديكاي توليدكنندگان سرنگ و سر سوزن گفت: واردات سرنگ‌هاي چيني در سال‌هاي اخير ضربه شديدي به كارخانه‌هاي سرنگ‌سازي داخلي وارد كرده است. خالد رويين‌تن با بيان اينكه توليدات سرنگ در داخل كشور بسيار بيشتر از نياز داخلي است، گفت: ظرفيت توليد سرنگ در داخل بيش از دو برابر نياز كشور است.

توليد مركبات افزايش نيافت |رييس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: به دليل سرماي زمستانه سال گذشته، امسال شاهد افزايش توليد مركبات در گيلان نيستيم. عليرضا شعبان نژاد تصريح كرد: اگرچه به دليل سرماي زمستانه امسال شاهد افزايش توليد مركبات در گيلان نخواهيم بود، اما وضعيت توليد مركبات در كشور خوب است. براي تامين ميوه شب عيد ذخيره‌سازي‌ها انجام شده است و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. ميوه‌هاي ذخيره‌سازي شده كاملا سالم و استاندارد هستند.

صادرات آبزيان به روسيه محقق شد|دبير كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي از تحقق صادرات محصول 18 شركت صادركننده آبزيان به روسيه خبر داد و گفت: صادرات محصولات لبني نيز به احتمال بسيار قوي در آينده‌يي نزديك به سرانجام مي‌رسد. كاوه زرگران گفت: سازمان استاندارد روسيه قوانين خاصي دارد كه بايد براساس آن برخي پروتكل‌ها و اطلاعات آزمايشگاهي از بيماري‌هاي رايج در كشور توسط سازمان دامپزشكي ايران به سازمان دامپزشكي روسيه ارسال مي‌شد.

ذخيره‌سازي هفت ميليون تن گندم |مديركل حوزه معاون وزير كشاورزي از ذخيره‌سازي هفت ميليون تن گندم در كشور براي سال جاري خبر داد. شاهپور عيدي‌وندي كاهش توليد گندم را در كشور با توجه به خشكسالي‎هاي اخير يادآور شد و افزود: 60 درصد از ميزان گندم ذخيره شده توليد داخل و 40 درصد ديگر نيز از كشورهايي چون آلمان، استراليا، روسيه و اوكراين وارد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون