• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3149 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي

زير ذره بين اقتصاد

مديران مجاز به ارايه پيشنهاد براي تغيير بودجه 94 نيستند|براساس بخشنامه معاون اول رييس‌جمهور، هيچ دستگاهي مجاز نيست در جلسات كميسيون‌هاي مجلس پيشنهاد تغيير در بندها و جداول لايحه بودجه سال 94 را مطرح يا با پيشنهادهايي كه بر‌خلاف لايحه است، موافقت كند.
در اين بخشنامه تاكيد شده است كه اين تصميم براي حفظ انسجام، هماهنگي و جامعيت مفاد لايحه بودجه سال 1394 كل كشور اتخاذ شده از اين رو وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها موظفند از لايحه تقديمي دولت به مجلس شوراي اسلامي دفاع كنند.

نرخ تورم روستايي به 16 درصد رسيد|براساس آمار منتشر شده مركز آمار ايران، درصد تغييرات شاخص كل نرخ تورم روستايي در 12 ماه منتهي به آذرماه سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل 16 درصد است كه نسبت به تورم 12 ماهه منتهي به آبان ماه سال جاري 3/17 درصد كاهش يافته است.

اتصال ترانزيتي غرب درياي خزر به غرب خليج فارس| معاون ساخت بزرگراه‌ها با بيان اينكه حلقه مفقوده كريدور ترانزيتي بندر امام خميني (ره) -تهران تا سال 94 به اتمام مي‌رسد، از تسريع عبور بارهاي ترانزيتي در اين مسير خبر داد و گفت: با تكميل اين مسير بندر آستارا در ساحل غربي درياي خزر به بندر امام در غرب خليج فارس متصل مي‌شود.

فرآيند تسويه بدهي ارزي بدهكاران مشخص شد| به موجب ماده 19 لايحه رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي كشور و با تصويب نمايندگان، سازوكار تسويه‌حساب بدهي بدهكاران ارزي از محل حساب ذخيره ارزي به دولت مشخص شد. نمايندگان در جلسه علني خود و در جريان رسيدگي به لايحه رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي كشور، ماده 19 آن را به تصويب رساندند كه به موجب آن دولت موظف است نسبت به تعيين تكليف نرخ و فرآيند تسويه بدهكاران ارزي از محل حساب ذخيره ارزي به دولت به نحوي كه زمان دريافت ارز، زمان فروش محصول يا زمان تكميل طرح (حسب مورد)، نوع كالا (نهايي، واسطه‌يي يا سرمايه‌يي) وجود يا نبود محدوديت‌هاي قيمت‌گذاري توسط دولت و رعايت ضوابط قيمت‌گذاري و عرضه توسط دريافت‌كننده تسهيلات، وجود يا نبود منابع ارزي در زمان درخواست متقاضي لحاظ شده باشد، ظرف شش‌ماه پس از تصويب اين قانون اقدام كند.

تمايل سوريه به توسعه همكاري‌هاي اقتصادي| رييس‌جمهور سوريه بر اهميت توسعه همكاري‌هاي اقتصادي با تهران تاكيد كرد. بشار اسد در سخناني در جريان ديدار با رستم قاسمي، رييس كميته توسعه روابط اقتصادي ايران و سوريه بر اهميت درهم آميختگي ديدگاه‌هاي اقتصادي و ديدگاه‌هاي استراتژيكي و سياسي دو كشور تاكيد كرد. اسد در اين ديدار همچنين در خصوص تلاش‌هايي كه در جهت تقويت روابط اقتصادي دو كشور و ضرورت سرمايه‌گذاري بهتر در بخش‌هايي كه به نفع دو كشور است، سخن گفت.

كم‌كاري در ارزيابي كيفيت صنايع غذايي| نايب‌رييس انجمن مديريت كيفيت از اينكه ارزيابي كيفيت صنايع غذايي ايران به خوبي صورت نمي‌گيرد، انتقاد كرد و گفت: اين امر تنها به صورت انتخابي از سوي شركت‌هاي مختلف در مراسم جايزه ملي كيفيت غذا و دارو خلاصه شده است. فرشيد شكرخدايي گفت: با وجود اينكه صنايع غذايي از نظر سلامت مورد ارزيابي دقيق سازمان غذا و دارو قرار مي‌گيرد اما از نظر ارزيابي كيفيت اقدامات كافي صورت نمي‌گيرد و مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد. وي در خصوص ميزان كيفيت صنايع غذايي اظهار كرد: در اين زمينه همكاري‌هايي با معاونت ارزيابي كيفيت سازمان استاندارد در حال انجام است چرا كه ارزيابي محصول از نظر كيفي بسيار مهم و قابل توجه است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون