• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3588 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ مرداد

معاون وزير صنعت:

طرح تغيير تعطيلات به دولت رفت

وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ساماندهي تعطيلات را براي افزايش تعاملات تجاري ايران با دنيا به دولت ارايه كرد. معاون وزير صنعت با اعلام اين مطلب در تشريح دلايل اتخاذ اين تصميم گفت: تجارت ايران از چهار روز كاري محروم است و در سه روز ديگر هم اختلاف افق مانع از رواني تجارت مي‌شود. ولي‌الله افخمي‌راد در گفت‌وگو با مهر گفت: به دليل اينكه تعطيلات آخر هفته در ايران را روزهاي پنجشنبه و جمعه تشكيل مي‌دهند و ساير كشورهاي دنيا نيز شنبه و يكشنبه تعطيل هستند، عملا در امر تجارت خارجي، چهار روز در هفته را بدون داشتن كوچك‌ترين فرصتي براي كار با دنيا سپري مي‌كنيم كه بر اين اساس ضرر و زياني كه متوجه صادركنندگان و تجار كشور است، آمارهاي تجارت خارجي را نيز دچار مشكل مي‌كند. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: حتي در سه روز باقيمانده از هفته نيز كه به صورت كامل، فرصت كار كردن با اروپايي‌ها وجود دارد، به دليل اختلاف افق، برخي ساعات را از دست مي‌دهيم و نمي‌توانيم با خارجي‌ها تماسي داشته باشيم، بنابراين در طرحي كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارايه كرده است، درخواست كرديم تا تغيير تعطيلات صورت گيرد و به تجارت خارجي كشور كمك كند. هر چند وي جزيياتي بيش از اين را اعلام نكرده است اما پيش از اين خبرهايي درباره تعطيلي شنبه و يكشنبه به جاي پنجشنبه و جمعه منتشر شد كه اين خبر با واكنش منفي و تكذيب سخنگوي دولت مواجه شد.
حالا با اعلام خبر ارايه لايحه ساماندهي تعطيلات
به نظر مي‌رسد اين نكته جدي‌تر از گذشته مورد توجه است.
برخي كارشناسان بر اين اعتقادند كه پاكندگي تعطيلات از يك‌سو و ناهماهنگي تعطيلات در ايران در مقايسه با ديگر كشورهاي جهان از سوي ديگر مهم‌ترين مشكلي است كه پيش‌روي تجارت خارجي در ايران قرار دارد.
چرا تجارت ايران كم شد ؟
معاون وزير صنعت كاهش قيمت نفت را مهم‌ترين عامل تقليل تجارت خارجي در ايران دانست و گفت: اين پديده از دو سو تجارت ايران را تحت تاثير قرار داده است.
 به گفته وي با توجه به اينكه برخي كشورهاي همسايه، در صدر خريداران كالاهاي ايراني بوده و بودجه خود را با نفت اداره مي‌كنند، ميزان خريدهاي‌شان كمتر شده است. ضمن اينكه عمليات عمراني در برخي كشورهاي همسايه نيز كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون