• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3107 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان

ناطق نوري:

مدير جهادي به كاسبكاري فكر نمي‌كند

گروه سياسي| رييس بازرسي دفتر مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه يك مدير جهادي در حوزه اقتصاد به چيزي كه فكر نمي‌كند اقدامات كاسبكارانه است، گفت: در مديريت جهادي جايي براي حب و بغض جناحي، باندبازي و رفيق‌بازي نيست بلكه شايسته‌سالاري تعيين‌كننده است. حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري با اشاره به اينكه فرهنگ يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب است گفت: فرهنگ يك جامعه، مجموعه‌يي از رفتار، گفتار و منش يك ملت است و ما بايد در اين حوزه با عمل خود مردم را به دين و اسلام دعوت كنيم. به گزارش جماران، گزيده سخنان حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري، رييس بازرسي دفتر مقام معظم رهبري كه سابقه نمايندگي حضرت امام (ره) در جهاد سازندگي در برخي سال‌هاي دفاع مقدس را دارا بود، در همايش بزرگداشت سردار شهيد هاشم ساجدي، فرمانده قرارگاه پشتيباني نجف‌اشرف و شهداي جهاد سازندگي كه در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد، در ادامه مي‌آيد:
   رهبر معظم انقلاب امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با مديريت جهادي ناميدند اما متاسفانه كمتر به اين شعار توجه شد و تبديل شد به يك آرم كه معمولا همه ساله برخي دستگاه‌ها روي سربرگ‌هاي خود قرار مي‌دهند اما اينكه چقدر به اين موضوعات عينيت بخشيده مي‌شود، جاي بحث دارد.
   اينكه ما همه ساله محرم را زنده نگه مي‌داريم، در حقيقت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسيني است، اگر اين يادبودها در طول تاريخ نبودند، از محرم و عاشورا نيز خبري نمي‌ماند.
   شهداي جهاد پيش از شروع جنگ و به جرم سازندگي و اميد دادن به ملت ايران در مرزها به شهادت رسيدند و اين يادبودها و بزرگداشت‌هايي كه براي آنها گرفته مي‌شود ناشي از مكتب اهل بيت و مكتب عاشوراست. اگر اين يادبودها در طول تاريخ نبودند، از محرم و عاشورا نيز خبري نمي‌ماند. اينكه ما همه ساله محرم را زنده نگه مي‌داريم، در حقيقت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسيني است.
   آغاز انقلاب اسلامي با عاشورا بود و پيروزي آن هم در عاشورا رخ داد و در حقيقت امام (ره) با تدبير خود از فرصت عاشورا در سال 42 استفاده كردند.
   متاسفانه دوستان خود ما هم آن طور كه بايد توجه نكردند و اين شعار تبيين نشد كه اصلا فرهنگ جهادي يعني چه و ما مي‌بينيم كه بعد از گذشت 8 ماه از سال به اين شعار آن طور كه بايد توجه نشده است.
   يك مدير جهادي در اقتصاد فردي عاشق است نه كاسب. يك مدير جهادي در حوزه اقتصاد به چيزي كه فكر نمي‌كند اقدامات كاسبكارانه است.
   در مديريت جهادي جايي براي حب و بغض جناحي، باندبازي و رفيق‌بازي نيست بلكه شايسته‌سالاري تعيين‌كننده است.
   برخورد طلبكارانه با مردم هيچگاه جواب نمي‌دهد. ما هميشه بايد از خدا بخواهيم تا از منش و خصوصيات طلبگي دور نشويم چرا كه اگر مسووليتي گرفتيم، به بركت همين انقلاب بوده است.
   فرهنگ يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب است و ما بايد در اين حوزه بيشتر ديدگاه ايشان را بشناسيم، فرهنگ يك جامعه، مجموعه‌يي از رفتار، گفتار و منش يك ملت است و ما بايد در اين حوزه با عمل خود مردم را به دين و اسلام دعوت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها