• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3107 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان

با وحدت و انسجام مي‌توان در برابر قدرت‌هاي بزرگ ايستادگي كرد

رييس‌جمهور:

 

رييس‌جمهوري، دستاوردهاي سفر به جمهوري آذربايجان را مثبت و سازنده و در راستاي تامين و تقويت منافع دو ملت و دو كشور توصيف كرد. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: از سال گذشته تاكنون چهار نوبت با رييس‌جمهوري آذربايجان ديدار و مذاكره داشته و در اين ديدارها گام به گام روابط و مناسبات دو كشور را به هم نزديك‌تر كرده‌ايم.
 رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: در جريان اين سفر شش سند همكاري در بخش‌هاي مختلف به امضا رسيد و روساي جمهور دو كشور در خصوص گسترش بيش از پيش روابط تهران – باكو در بخش‌هاي مختلف به ويژه در زمينه‌هاي اقتصادي، انرژي، محيط‌زيست، ‌راه‌آهن، كريدور شمال – جنوب و همكاري‌هاي چند جانبه و همچنين مسائل سياسي و منطقه‌اي، مذاكرات مفصلي انجام داده و به توافق خوبي دست پيدا كرديم. روحاني با اشاره به اهميت ديدار با سرمايه‌گذاران و فعالان بخش خصوصي دو كشور گفت: اراده دولت اين بود كه بخش‌هاي خصوصي دو كشور فعال شوند و معتقديم اگر زمينه‌ها و شرايط لازم براي فعاليت سرمايه‌گذاران فعال شود، شاهد روابط اقتصادي بسيار مناسبي بين دو كشور خواهيم بود.
رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: در گفت‌وگو با همتاي آذربايجاني خود در خصوص مسائل بانكي، عوارض گمركي و موضوعات مرزي و تعديل تعرفه‌ها توافقات كلي انجام و مقرر شد، نتايج نهايي از سوي هيات‌هاي دو كشور در اين زمينه‌ها حاصل شود. روحاني همچنين روز پنج‌شنبه در نشست مشترك اتاق بازرگاني ايران و آذربايجان و در ديدار تجار و بازرگانان دو كشور اظهارداشت: دولت ايران در ۱۵ ماه گذشته در برنامه‌ريزي كوتاه‌مدت به دنبال ايجاد رونق، تشويق سرمايه‌گذاري و بهبود محيط كسب و كار بوده و براي بلندمدت به فكر توسعه پايدار و همه‌جانبه اقتصادي است و در اين مدت توانسته‌ايم تورم را مهار كرده و رشد منفي را به رشد مثبت تبديل كنيم.
روحاني تصريح كرد: اراده يك ملت مافوق ابزارهاي كهنه و يكجانبه قدرت‌ها در ديروز و امروز است، يك ملت با وحدت و انسجام مي‌تواند در برابر قدرت‌هاي بزرگ ايستادگي كرده و حتي پيروز شود. روحاني تاكيد كرد: همكاري و رابطه‌يي كه حتي در روزهاي سختي و مشكلات براي حل مشكلات يك كشور كارساز است، وجود رابطه صميمي با همسايگان است.
روحاني با تاكيد بر اينكه ايران به دنبال ثبات و امنيت در كل منطقه و جهان است، اظهار داشت: افراطي‌گري، تروريسم و تفرقه، بلاهاي خانمانسوز براي كشورهاي منطقه هستند كه بايد در مقابل آنها هوشيار بود. الهام علي‌اف، رييس‌جمهوري آذربايجان نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور بايد همپاي روابط سياسي افزايش پيدا كند، گفت: جمهوري آذربايجان فضاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري است و از فعاليت سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي ايراني در بخش‌هاي مختلف استقبال مي‌كنيم. رييس‌جمهوري آذربايجان با بيان اينكه مناسبات دو كشور از تاريخ ديرينه‌يي برخوردار است، اظهار داشت: برخي كشورها مي‌خواهند در مناسبات دو كشور خدشه ايجاد كنند، ولي اراده سياسي بين دو كشور اجازه اين كار را به آنها نخواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها