• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3592 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ مرداد

از بحران اوكراين دو بازيكن باكيفيت گرفتيم

برانكو: در مورد اوكرايني‌ها فقط ايده‌هاي عجيب مطرح شد

سايت رسمي باشگاه پرسپوليس اينبار براي روشن شدن شرايط نقل و انتقالات و به خصوص جذب بازيكنان اوكرايني كه به بحث روز بدل شده، به سراغ برانكو ايوانكوويچ، سرمربي كروات تيم رفته است. برانكو در ابتداي اين مصاحبه گفت: «همانطور كه قبلا گفتم و حالا هم تكرار مي‌كنم، بنده و كادر فني كاملا از ليست بازيكنان راضي هستيم. بازيكناني گرفتيم كه از نظر شخصي خوب هستند. يك تركيب از بازيكنان باتجربه و بازيكنان جوان و آينده‌دار داريم كه در واقع آنها اهداف ما و حضورمان در تمرينات و آينده تيم را تضمين مي‌كنند. در همين دو بازي اخير هم مشخص شد در مسير خوبي قرار گرفته‌ايم. طبيعي است كه ما هم مثل ساير تيم‌هاي ايران و تمام تيم‌هاي دنيا بازيكنان را جذب كرديم تا كار شروع شود. از سوي ديگر طارمي برگشته و ماهيني كه در اردوي اوكراين نبوده، از نظر بدني خودش را به تيم رسانده است. بعد از بازگشت از اردوي اوكراين دو بازيكن اوكرايني به ما اضافه شده‌اند كه آنها نيز سابقه بسيار خوبي دارند»
سرمربي سرخپوشان در مورد روند استخدام اين دو بازيكن اوكرايني گفت: «قبل از هر چيز بايد بگويم در مورد همه بازيكناني كه جذب شده‌اند، حرف آخر را خودم به زبان آورده‌ام. آنها را خيلي خوب مي‌شناسم. البته بين‌شان بازيكنان جواني هستند كه آشنايي چنداني با آنها ندارم. با توافق، تصميم و خرد جمعي، اين بازيكنان را جذب كرديم. مثلا ابوالفضل درويش‌وند كه عضو تيم ملي جوانان است يا احسان علوان‌زاده و صادق محرمي كه فقط 20 سال دارد و سابقه‌اش در فوتبال ايران زياد نيست. همين‌طور حامد آقايي كه 18 ساله است. اينها در پروسه‌كاري ما قرار خواهند گرفت و طبيعي است كه انتظار داريم خيلي زود خودشان را به تيم تحميل كنند. محسن ربيع‌خواه هم به تيم ما آمده و بازيكن باتجربه‌اي است. شخصا ايشان را نمي‌شناختم اما اطلاعات زيادي از اين بازيكن جمع كردم. بهترين نمونه كيفيت اين بازيكن همين است كه در دو بازي گذشته فيكس تيم بود. ساسان انصاري و محمدامين آرام‌طبع هم نيازي ندارند كه در موردشان صحبت زيادي انجام دهيم. در ضمن سيدجلال حسيني، عليرضا بيرانوند و وحيد اميري هم ملي‌پوش هستند و در اين بخش، يعني جذب بازيكن ملي‌پوش خيلي خوب كار كرديم. همين‌طور گولچ را جذب كرديم كه در تيم شريف مولداوي بازي مي‌كرد و گذرنامه استراليايي دارد.
برانكو صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: « جذب دو بازيكن اوكرايني كه نمي‌دانيم چرا در موردشان اين همه حرف و سخن به همراه شايعه‌پراكني پيش آمده است. ما از يك فرصتي كه در اوكراين پيش آمده بود و البته اتفاق خوبي از لحاظ مالي براي فوتبال نبود استفاده كرديم. در واقع بحراني بين اوكراين و روسيه وجود دارد و بسياري از باشگاه‌هاي اوكراين بدون اسپانسر مانده‌اند. ما از اين شرايط استفاده كرديم و از موقعيت بدي كه باشگاه متاليست داشت، دو بازيكن را جذب كرديم. متاليست باشگاهي بود كه هميشه در جدول در رده‌هاي چهارم يا پنجم قرار مي‌گرفت. مي‌دانيد ليگ اوكراين آنقدر قوي است كه شاختار‌ دونتسك و ديناموكيف از اين كشور هميشه در اروپا بازي مي‌كنند. شاختار يك‌بار هم قهرمان ليگ اروپا شده و در فينالش بازي داشته است. يعني تيمي بسيار جدي است. اين دو بازيكن سه سال در شاختار بازي مي‌كردند آن هم در دوراني كه شاختار روزها و ماه‌هاي بسيار خوبي را سپري مي‌كرد، يكسري اطلاعات بيشتر و مضاعف از شاختار كسب كردم چون آنجا دو بازيكن پيشين خودم يعني سرنا و ادواردو بازي مي‌كردند و آنها هم نظرات مثبتي در مورد اين بازيكنان دادند. طبيعي است كه شرايط‌شان خوب نباشد چون به تازگي به ما اضافه شدند اما زمان مي‌خواهد كه آنها خودشان را با تيم هماهنگ كنند»
او در پاسخ به اين سوال كه چرا اين همه حاشيه‌سازي در مورد بازيكنان اوكرايني صورت گرفته، پاسخ داد: «اينها متاسفانه ايده‌هاي عجيبي است كه مطرح مي‌شود. من خواستم اين دو بازيكن را بياوريم و وقتي برگشتيم به تهران، طاهري و تركاشوند ادامه كار را انجام دادند. كارهاي عملياتي براي عقدقرارداد توسط كادرمديريتي انجام شد. غير از مديرعامل چه كسي بايد كار قرارداد را انجام بدهد؟ كار خوبي انجام داديم و دو بازيكن خوب گرفتيم آن هم با حداقل قيمت»
برانكو در مورد بازي حساس تيمش با گسترش فولاد هم گفت: «طبيعي است تيم‌ها وقتي ليگ را شروع مي‌كنند، در آمادگي كامل به سر نمي‌برند. اما من از دو بازي قبلي كه انجام داديم، ‌خيلي راضي هستم. ما در ابتداي فصل به جرات مي‌گويم بالاتر از انتظار خودم ظاهر شديم. هر تيم بيش از 4، 5 هفته زمان مي‌خواهد تا هماهنگ شود. توقف ما در بازي مقابل فولاد نيز فقط يك بدشانسي ورزشي بود و شايد كمي عدم تمركز داور باعث شد آن بازي را نبريم. الان با خوشبيني تمام به تبريز مي‌رويم و با گسترش فولاد بازي داريم. تيمي كه پارسال يك پديده بود و عالي كار كرد. آنها امسال تيم بهتري هم هستند. بهترين دروازه‌بان فصل قبل يعني دخسوس و بابك حاتمي را در تيم خود دارند. لوسيانو را جذب كرده‌اند، خلعتبري هم به تيم آنها پيوسته است. محمدامين درويشي هم آنجاست كه بازيكن خطرناكي در حمله به شمار مي‌رود اما ما هدف‌مان مشخص است و فقط يك هدف داريم. هر بازي را براي برد وارد ميدان مي‌شويم و مي‌خواهيم خودمان را به عنوان شانس اول قهرماني نشان دهيم»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون