LRT جايگزين
برخي خطوط BRT ميشود
اعتماد| محسن سرخو، رييس كميته حمل و نقل شوراي شهر تهران در نشست خبري خود در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني بر اينكه بالاخره وصول مطالبات شهرداري به كجا رسيده است، گفت: همانطور كه ميدانيد معاون اول رييسجمهور قول داده تا در نخستين فرصت، مطالبات خود را به شهرداري در حوزه حملونقل بپردازد. منتهي هنوز به دليل تنگناهاي مالي كه دولت با آنها دست به گريبان است، اين امر محقق نشده اما اين به معناي بدقولي دولت نيست. چه بسا هم اينك دولت قبول كرده تا هزينه خطوط مترو برون شهري را بپردازد و در برخي از خطوط هم خودش ساخت خطوط را بهعهده گرفته است .وي همچنين در مورد تغييراتي كه در طرح LEZ رخ داده گفت: اين طرح از همان ابتدا هم مشكلي نداشت منتهي بازوي اجرايي آن يعني پليس با دلايلي كه ميآورد معتقد بود كه اين طرح اجرايي نيست. اين عضو شورا از جايگزين شدن طرح LRT به جاي BRT خبر داد و ذكر اينكه با تحقق اين امر اتوبوسهاي BRT به ساير مناطق مانند غرب تهران اختصاص پيدا ميكند، گفت: البته اين طرح در مرحله كارشناس قرار دارد و در فاز اول قرار است در دو مسير خيابان وليعصر حدفاصل ميدان تجريش تا ميدان راهآهن و ميدان آزادي تا ميدان امام حسين اجرا شود. او تصريح كرد: ظرفيت LRT دو و نيم برابر BRT بوده و آلايندگي آن در حد صفر است. حتي با راهاندازي اين خطوط ميتوان حفاظهاي خطوط BRT را از مسيرهاي مذكور حذف كرد. هر قطار LRT سه واگن دارد كه واگن وسط برق آن را تامين ميكند.