• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3593 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ مرداد

از غيبت ستاره‌هاي واليبال در رژه المپيك تا سهل‌انگاري تلويزيون

عكس سلفي

وحيد جعفري روزنامه‌نگار

دنيا در حال تماشاي مراسم افتتاحيه المپيك 2016 بود و همان زمان معروف، موسوي و محمودي سه تن از واليباليست‌ها در هتل محل اقامت خود عكس سلفي مي‌انداختند! كه چي؟! كه ما نسبت به ندادن لباس به خوش‌خبر سرپرست واليبال براي شركت در افتتاحيه معترض هستيم و با تبلت مراسم را نگاه كرده و دنبال مي‌كنيم. كسي هم نبود و نگفت عزيزان! «واليبال بعد از 52 سال با زحمت به المپيك رسيده و بعد از اين هم معلوم نيست به المپيك راه يابد، اين چه كاري بود كه كرديد. اعتراض كردن هم رسم و روشي دارد، اينكه ملتي تا سحر بيدار مانده‌اند تا رژه كاروان كشورمان را ببينند، آن هم بعد از اتفاقات وِ حاشيه‌هايي كه بر سر لباس ها افتاد تا بهتر از قبل شوند؛ اما نه ايده آل، حضور نيافتن در مراسم رژه اعتراض نيست، بلكه پشت كردن به پرچم كشوري است كه كلي سرمايه‌گذاري كرده تا شما به برزيل برسيد و مردم بزرگوارش به موفقيت شما دلخوش كرده در بازي‌هاي تابستاني.» واليبال پيش ازاين و براي نخستين بار در مسابقات المپيك 1924 پاريس حضور داشت. حضوري غير رسمي به عنوان ورزشي از قاره امريكا. مسيري كه ورزش‌هاي ديگر هم براي اضافه شدن به المپيك طي كرده‌اند. خوش‌خبر، سرپرست تيم ملي واليبال در واكنش به اين موضوع گفت: «اين درست كه لباس من اندازه نبود و نتوانستم بپوشم اما نمي‌تواند دليلي براي حضور نيافتن در رژه و نوشتن مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي و ناراحت كردن مردم باشد. موسوي تا صبح نخوابيده و از بازتاب بد مطلبي كه در شبكه‌هاي اجتماعي نوشتند ناراحت و پشيمان است. مطرح شدن چنين موضوعاتي در اين شرايط براي تيم و كاروان مثل سم خطرناك است. حضور در رژه براي ورزشكاران الزامي نيست و تعدادي هم از جمله دوچرخه‌سواران، نيما عالميان و احسان روزبهاني هم شركت نكردند تا براي مسابقه خود خسته نشوند؛ اما اينكه با نوشتن مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي بخواهيم شركت نكردن خود را به موضوع لباس ارتباط دهيم، اشتباه محض است.»
نعمتي و البته خدابنده لو در كانون توجهات
رژه كه آغاز شد و البته قبل از آن هم تمام نگاه‌ها معطوف به زهرا نعمتي، پرچمدار كشورمان بود، البته سكينه خدابنده‌لو هم با چادري كه روي لباس يكدست كاروان داشت كمتر از نعمتي مورد توجه قرار نگرفت. سايت ورزشي
 Fox sport در خبري به پرچمداري زهرا نعمتي براي ايران در رژه المپيك 2016 ريو اشاره كرد. در خبر Fox sport آمده است: «زهرا نعمتي روي ويلچر و با سربند سبز به استاديوم آمد. او پرچمدار تيم ايران بود. اين اتفاق مي‌تواند حضور نعمتي 31 ساله براي نخستين بار در المپيك را پررنگ‌تر كند.»
شاهكار صدا و سيما
لشكر سلم و تور صداوسيما راهى ريو شده است، آن وقت نه فيناليست شدن الهه احمدى در تيراندازي را پخش كردند، نه مسابقه نجمه خدمتى را. رقابت مهسا جاور در قايقراني را هم نشان ندادند. جالب اينكه اين مسابقات تمام شده بود؛ اما همچنان جواد خياباني در تلويزيون از شروع نشدن مسابقات مي‌گفت. دنيا را آب برده بود و استاد خياباني و ديگر عوامل را خواب.
ممانعت از حضور ورزشكاران اسراييل به اتوبوس
از حاشيه‌هاي ديگر المپيك هم مي‌توان به ممانعت سرپرست كاروان لبنان از حضور ورزشكاران اسراييل در اتوبوسي كه ورزشكاران لبنان در آن نشسته بودند، اشاره كرد كه در صفحات مجازي بسيار دست به دست چرخيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون