• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

واكنش ليلا رجبي و همسرش به صحبت‌هاي كارشناس تلويزيوني

بازتاب هاي بي غيرت خواندن ورزشكارالمپيكي ايران

ليلا رجبي در المپيك نتيجه نگرفت. او در همان گروه مقدماتي حذف شد و نتوانست جواز حضور در مراحل بالاتر را به دست بياورد. رجبي كه پيش از المپيك به خاطر بي توجهي‌ها حتي تا آستانه انصراف از مسابقات هم پيش رفت و بدون مربي‌اش اعزام شد، در المپيك نتيجه خوبي نگرفت و حتي در مسابقات المپيك نتوانست ركورد ورودي‌اش را تكرار كند. درباره علت حذف او از اين مسابقات مباحث فني زيادي مي‌تواند وجود داشته باشد. اما نكته قابل تامل بعد از حذف تنها ورزشكار بانوي دووميداني كار المپيكي ايران حواشي‌اي بود كه بعد از صحبت‌هاي يك كارشناس در تلويزيون عليه او مطرح شد. احسان مهاجر شجاعي در برنامه ويژه المپيك شبكه ورزش و در جريان پخش زنده رقابت‌ ليلا رجبي، او را به دليل عدم موفقيت در مسابقات، بي‌غيرت و بي‌تفاوت خطاب كرد. اين اظهارات به سرعت در فضاي مجازي انعكاس پيدا كرد و همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد جنجال‌‌هاي بسيار زيادي به راه انداخت.
پيمان رجبي، همسر قهرمان دو‌وميداني ايران اما بلافاصله در يك پست اينستاگرامي جواب انتقاد‌‌هاي مهاجر شجاعي را داد و گفت: « بي‌غيرت خودتي احسان مهاجر. از مردم مي‌خواهم اصلا به اين چيزها توجه نكنند. اندازه پول پرايد هزينه كرده‌اند و لامبورگيني مي‌خواهند. آنها هيچ حمايتي از ورزشكاران نكردند و هر مسوولي مي‌گويد حمايت كرده و پول داده، دروغ مي‌گويد». بلافاصله بعد از اين صحبت‌ها اما ماجراي بي‌غيرت خطاب شدن ليلا رجبي به سوژه اصلي شبكه‌هاي مجازي تبديل شد. تا جايي كه بازتاب بسيار منفي اين اظهارنظر با واكنش بسياري از رسانه‌ها، ‌هنرمندان و چهره‌هاي شاخص در حمايت از رجبي همراه شد.
ليلا رجبي هم البته خيلي زود واكنش نشان داد. او ابتدا در يك پست اينستاگرامي نوشت: « شنيدم كه احسان مهاجر شجاعي در يك برنامه تلويزيوني و جلوي چشم ٧٠ ميليون ايراني، مرا متهم به بي‌غيرتي كرده است در حالي‌كه من در اين هشت سالي كه در ايران هستم، افتخارات بيشتري نسبت به احسان مهاجر كسب كرده‌ام. هميشه تلاش كرده‌ام كه پرچم ايران را بالا ببرم؛ چه با مربي، چه بي مربي. چه با امكانات، يا بي امكانات. خود احسان، در المپيك ٢٠٠٨ پكن، پنجاهم شد، آيا فكر مي‌كند با اين نتيجه خودش هم بي غيرت است كه حالا در مورد من اين‌طور حرف مي‌زند؟ او اگر به خودش بي‌غيرت نمي‌گويد پس چطور مي‌تواند جلوي تمام مردم به من توهين كند؟ گفتن بي‌غيرت به كسي، توهين بزرگي است و من از اين بابت براي او خيلي متاسفم. من هميشه ايران را كشور خودم دانسته‌ام و براي موفقيت ايران كم نگذاشته‌ام.»
در مقابل، احسان مهاجرشجاعي آنچه از قول او نقل شده را تكذيب كرد و نوشت: «من اصلا جمله‌اي در مورد بي غيرتي اين ورزشكار به زبان نبردم و تنها گفتم كه بايد با غيرت و تمركز بيشتري در مسابقه حاضر مي‌شد و اين هم حرف بدي نيست. شما ببينيد ركورد او 18 متر است و در المپيك 16 متر پرتاب مي‌كند و نتيجه‌اش ضعيف است و آن‌طور كه بايد تلاش نكرد. باز هم مي‌‌گويم كليپي را كه از صبح دست به دست مي‌چرخد با دقت نگاه كردم. خود من بسيار مبادي آدابم و شك كرده بودم كه نكند دچار اشتباه در كلامم شده باشم اما خدا را شكر با دقت نگاه كردم و متوجه شدم كه هرگز براي خانم رجبي از اين واژه استفاده نكرده‌ام. من صحبتي در مورد «بي‌غيرت» بودن اين خانم ورزشكار نكردم، حتي دفاع كردم از ايشان كه بايد مربي خود خانم رجبي همراه ايشان بود. در پاسخ به حرف مجري كه تاكيد داشت بدون مربي هم بايد بيشتر تلاش مي‌كردند گفتم اگر مربي‌اش هم نباشد بايد بچه‌هاي ما غيرت و تعصب بيشتري از خود نشان بدهند. من فكر مي‌كنم سوءتفاهم پيش آمده و لغت‌ها را اشتباه شنيده‌اند. حتي اگر سوء‌تعبير براي مردم پيش آمده هم بنده عذرخواهي مي‌كنم. اما فكر مي‌كنم كلمه و واژه مرا را معكوس كرده‌اند و شكل و مفهوم آن را هم تغيير داده‌اند تا از ورزشي بودن دور شود، برخي مي‌خواهند حواس‌ها را پرت كنند تا كسي نتايج اسفناك گرفته شده را نبيند و آنها را نقد نكند.»
البته سخنان شجاعي صداوسيما را هم شوكه كرد و ديگر مجريان اين سازمان سعي كردند با دلجويي از رجبي فضا را آرام و تلطيف كنند. به‌طور مثال جواد خياباني در ويژه برنامه المپيك گفت: «ليلا رجبي ورزشكار بزرگي است كه براي ما در بازي‌هاي آسيايي مدال آورده. احسان حدادي هم همين طور و بقيه بچه‌ها. ما كه بالايش را ديديم، پايينش را هم مي‌بينيم. هيچ ورزشكاري به المپيك نمي‌رود كه تلاش نكند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون