• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

صعود واليباليست‌هاي ايراني به جمع هشت تيم برتر المپيك

تاريخ‌سازي در ريو

تيم ملي ايران در چهارمين بازي خود در رقابت‌هاي واليبال المپيك 2016 ريو به مصاف مصر رفت و سه بر صفر، با نتايج 28-26، 25-22 و 25-16 به پيروزي رسيد و به جمع هشت تيم برتر المپيك صعود كرد. مصر دو بازي از سه ديدار گذشته خود را با شكست پشت سرگذاشته و برابر كوبا به برتري رسيده است. ايران نيز برابر كوبا پيروز شده و مقابل لهستان و آرژانتين شكست خورده است. اين بازي با قضاوت داوران روسي و برزيلي برگزار شد. ايران با لباس قرمز و مصري‌ها با لباس مشكي در اين بازي حاضر بودند. تيم ايران با اين برد هفت امتيازي شد و به جمع هشت تيم برتر رقابت‌ها صعود كرد. تيم ملي ايران در آخرين بازي خود در دور گروهي المپيك دوشنبه به مصاف روسيه مي‌رود. شهرام محمودي در اين بازي موفق شد 21 امتياز را كسب كند و به عنوان امتيازآورترين بازيكن اين ديدار انتخاب شود. او 19 امتياز را از اسپك و دو امتياز را از دفاع به دست آورد. او در بازي گذشته ايران نيز بهترين بازيكن بود. ميلاد عبادي‌پور و عادل غلامي نيز 10 امتياز را در اين بازي به دست آوردند. در تيم ملي مصر نيز «احمد» بازيكن با تجربه اين تيم 13 امتياز را كسب كرد اما نتوانست مانع شكست تيمش برابر ايران شود. محمد منعم نيز 9 امتياز را به دست آورد.
    
رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران گفت: بازي حساس و سختي برابر مصر بود چرا كه مي‌دانستيم نتيجه آن در صعود ما تاثير مستقيم دارد. بازي مرگ و زندگي بود چون با برد به جمع هشت تيم برتر المپيك صعود مي‌كرديم. فكر مي‌كنم بازي خيلي خوبي انجام داديم و مهم اين بود كه ست اول را ببريم. وقتي ست اول را برديم كارمان راحت‌تر شد چون به تيم مصر اجازه نداديم كه تصور كند مي‌تواند با ما بجنگد. ما در اين بازي در بعضي شرايط بهتر شده بوديم. او در واكنش به اينكه حالا با توجه به صعود، بازي راحت‌تري در آخرين ديدار دور مقدماتي خواهيم داشت يا نه، گفت: از اين جهت كه صعود كرديم بازي با روسيه حساس نيست اما مي‌توانيم با نتيجه خوب در آن به خود باوري برسيم و همچنين طبق نتيجه بازي قرعه بهتري در مراحل بعد داشته باشيم.
    
محمد موسوي، سرعتي‌زن تيم ملي گفت: بازي خوبي برابر مصر انجام داديم. به خاطر حساسيت بالا كارايي ما پايين آمده بود. اين بازي براي ما حكم مرگ و زندگي داشت اما خوشبختانه بازي را كنترل كرديم و توانستيم با پيروزي به مرحله بعدي صعود كنيم. بازي بعدي با روسيه هم بسيار مهم است. بايد با تمركز بالا در اين مسابقه حاضر شويم زيرا هر چه در اين مسابقه بهتر حاضر شويم مي‌تواند در عملكرد ما در مرحله بعدي موثر باشد. پيروزي مقابل روسيه مي‌تواند روحيه تيم را بالاتر ببرد تا بتوانيم عملكرد بهتري در بين هشت تيم مرحله دوم داشته باشيم و اميدوارم بتوانيم با ادامه پيروزي‌ها به نيمه نهايي راه يابيم.
    
مهدي مرندي بعد از صعود ايران به دور دوم المپيك 2016 ريو گفت: اين بازي بسيار حساس بود چراكه تيم برنده راهي دور بعدي مسابقه‌ها مي‌شد. خدا را شكر با آناليز خوبي كه انجام داده بوديم موفق شديم راهي دور بعدي مسابقه‌ها شويم. فرقي نمي‌كند در دور بعد با چه تيمي بازي كنيم چرا كه هر چهار تيم صعود كرده در گروه اول خوب هستند. ما بايد سعي و تلاش خود را انجام دهيم تا در در دور بعد بهترين عملكرد خود را داشته باشيم. بازي با روسيه هم براي ما مهم است و اميدوارم با برد مقابل اين تيم با اقتدار به دور بعدي صعود كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون