• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3607 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور

آيت‌الله آملي لاريجاني:

نبايد به هر بهانه‌اي بنا را بر تخريب دولت گذاشت

آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه با تبريك فرارسيدن هفته دولت، پايبندي به آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلابي و الهي و حفظ استقلال، عزت و كرامت جمهوري اسلامي ايران در كنار تلاش براي رفع مشكلات مردم را از مهم‌ترين وظايف دولت دانست و خواستار رعايت انصاف در نقد عملكرد دولت شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني هفته دولت را فرصتي مغتنم براي ارزيابي كارنامه دولت، تشكر از زحمات رييس‌جمهور و وزرا و بيان كاستي‌ها و مشكلات در قالب نقدهاي سازنده براي اصلاح امور دانست و گفت: هفته دولت يادآور پايبندي بزرگان و پيشگاماني همچون شهيد رجايي و شهيد باهنر به ارزش‌هاي الهي و انقلابي است و همه دولتمردان بايد با تعهد نسبت به ارزش‌هاي انقلاب، اين ارزش‌ها را پاس بدارند.
رييس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه مسووليت در جمهوري اسلامي ايران وسيله‌‌اي براي خدمت كردن است، افزود: مسوولان قوا و مديران رده‌هاي پايين‌تر اگر گمان كنند كه مسووليت‌ها فرصتي براي توجه به امور دنيوي است معلوم مي‌شود كه آرمان‌هاي انقلاب را نشناخته‌اند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اينكه التزام و تعهد به ارزش‌هاي انقلابي و الهي و پايبندي به احكام نوراني اسلام از سوي مسوولان، همواره مورد تاكيد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بوده است؛ به مسووليت‌ها و وظايف بسيار سنگين دولت و دستگاه اجرايي نيز اشاره و تاكيد كرد: همان‌گونه كه در هفته قوه قضاييه در خصوص نقد و ارزيابي عملكرد دستگاه قضايي بر رعايت انصاف و توجه به كمبودها و كاستي‌هاي قوه قضاييه تاكيد كردم؛ اكنون نيز در معيار و سطحي وسيع‌تر عرض مي‌كنم كه در ارزيابي عملكرد و تلاش‌هاي بي‌شايبه دولت بايد جانب انصاف را رعايت كرد و مجموعه تلاش‌ها و خدمات دولت را در كنار كمبودها و مشكلاتي ديد كه البته بسياري از آنها ميراث دولت‌هاي قبل و حاصل تحريم‌هاي ظالمانه بوده است. در واقع ميليون‌ها خدمت از طريق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در طول سال، به مردم عزيز ارايه مي‌شود. چشم بستن بر اين خدمات، نوعي كفران نعمت است. خدمت‌رساني در زمينه برق و آب، مخابرات، راه، مسكن، خدمات پزشكي و بهداشتي و كشاورزي و ده‌ها و صدها مورد ديگر، امور كمي نيست. گاهي كثرت نعمت مانع ديدن آن مي‌شود.
رييس دستگاه قضا افزود: البته در كنار توجه به خدمات و تلاش‌هاي دولت بايد برخي نارسايي‌ها، مفاسد و سوء‌مديريت‌ها را هم ديد و نسبت به رفع آنها تلاش كرد.
آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به اينكه نبايد به هر بهانه‌اي بنا را بر تخريب دولت گذاشت، گفت: بايد به همه منتقدين گوشزد شود كه در نقد عملكرد دولت، زحمات و تلاش‌هاي دولتمردان نيز در جاي خود ديده شود.
رييس دستگاه قضا خدمت رساني به مردم در جمهوري اسلامي ايران را محدود در چارچوب وظايف و مسووليت‌ها ندانست و با تاكيد بر اينكه همه مسوولان بايد هر آنچه در توان دارند و نه آنچه در قانون براي‌شان تعريف شده است، در خدمت به مردم به كار بگيرند، گفت: توقع اين است كه همه ما مسوولان فراتر از ميزان تكليف‌هاي قانوني از خودمان و وقت و توان‌مان براي باز كردن گره مشكلات كشور و مردم مايه بگذاريم و خدمت به مردم را با پرهيز از مباحث حاشيه‌اي عبادت بدانيم.
رييس قوه قضاييه يكي از وظايف مهم دولت را عملياتي كردن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اعلام كرد و افزود: رويكرد اصلي اقتصاد مقاومتي توجه به امكانات و سرمايه داخلي است و مردم بايد نتايج اين مساله را احساس كنند.
آيت‌الله آملي لاريجاني به فراخوان برگزاري همايشي در تهران و شرط‌گذاري مجريان خارجي اين همايش براي عدم حضور افراد حاضر در ليست تحريم‌ها اشاره كرد و گفت: مسوولان اجرايي كشور بايد در قبال شركت‌هاي خارجي كه ادعا كرده‌اند مسوولان و افرادي كه تحريم شده‌اند حق ورود به اين همايش را ندارند قاطعانه برخورد كنند و در برابر آنها منفعل نباشند.
رييس دستگاه قضا با تاكيد بر ضرورت حفظ عزت و كرامت جمهوري اسلامي ايران در مراودات بين‌المللي تاكيد كرد: اينگونه سخنان توهين به يك ملت است و مسوولان ذي ربط بايد به‌شدت با آن برخورد كنند و البته اگر چنين مواردي تكرار شود دستور رسيدگي و برخورد خواهم داد.  آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك فرارسيدن روز پزشك و تاكيد بر حساسيت شغل پزشكي و لزوم توجه به زحمات پزشكان گفت: پزشكان محترم به دليل اينكه با جان مردم و سلامتي آنها در ارتباط هستند مسووليت بسيار سنگيني بر دوش دارند و در اين راستا توجه به اخلاق پزشكي بسيار مهم و ضروري است. رييس قوه قضاييه با اشاره به اينكه متاسفانه برخي گزارش‌ها از قصور و تقصير برخي پزشكان در انجام وظايف حكايت دارد، تصريح كرد: دستگاه قضايي در اين دوره تمام آنچه را در چارچوب قانون لازم بود تا پزشكي در اثر قصور و تقصير به زندان نيفتد، انجام داده است اما در عين حال نمي‌شود از برخي قصورها و تقصيرها در انجام امور پزشكي كه موجب ضرر و زيان به مراجعان و بيماران مي‌شود چشم پوشي كرد. رييس قوه قضاييه در ادامه با گراميداشت روز صنايع دفاعي و تشكر از تلاش‌هاي انجام شده در اين بخش و فعاليت‌هاي وزارت دفاع گفت: دستاوردها و تلاش‌هاي بي‌شايبه انجام شده در وزارت دفاع و در بخش صنايع دفاعي از جمله صنايع هوا- فضا موجب افتخار و عظمت جمهوري اسلامي ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون