• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3607 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور

سعيد جليلي:

در خارج مناسبات ظالمانه مي‌پذيرند و در داخل حقوق نجومي توليد مي‌كنند

گروه سياسي| سعيد جليلي، با اشاره به تلاش عده‌اي براي ايجاد دوگانه‌هاي موهوم و فرعي گفت: با اين كارها مي‌خواهند نسبت به مسائل اصلي كشور مانند سه برابر شدن نقدينگي سكوت كنند. به گزارش مهر جمله‌هاي كليدي اظهارات سعيد جليلي به شرح زير است:
 ‌ جهان امروز دوره گذار به مناسبات جديدي است، در اين باره بايد توجه داشت كه ما با چه افقي مي‌خواهيم وارد اين مناسبات شويم؟ اگر هوشيار نباشيم هم بسياري از فرصت‌ها از دست خواهد رفت و هم تهديدات جدي براي‌مان به وجود خواهد آمد. كف انتظار از دانشجويان بسيجي، آگاهي و تحليل درست از فرصت‌ها و تهديدات جهاني است.
 ‌ نظام استوار است، چون اجازه نداد بين جمهوريت و اسلاميت آن فاصله بيفتد. نظام مستحكم است چون سياست داخلي و خارجي آن «يك آهنگ» دارد و اگر در يكي از سياست خارجي يا داخلي دچار خطا شويم، در آن يكي هم خطا تكرار خواهد شد.
 ‌ كساني كه در خارج از كشور كدخداي جهاني و مناسبات ظالمانه را پذيرفتند، در داخل نيز همان مناسبات را مانند حقوق‌هاي نجومي بازتوليد مي‌كنند. كساني كه دنبال پذيرش كدخدا بودند مي‌خواستند در داخل نيز راي مردم را وتو كنند و ادامه ارزش‌زدايي در سياست خارجي، ارزش‌زدايي در داخل و پديده‌اي مثل حقوق‌هاي نجومي است.
 ‌ نفوذ، يعني كسي به گونه‌اي رخنه كند كه پيوستگي نظام را از بين ببرد. پيوستگي نظام يعني اينكه در بيرون مقابل استكبار مي‌ايستد و در داخل نيز مقابل اشرافيت.
 ‌ حمايت از منافقين و جنايتكارترين تروريست‌ها ادامه همان خط «نه غزه نه لبنان» در فتنه سال 88 است. در طول تاريخ بارها انسان‌هاي ساده‌لوح با نگاه‌هاي اغواگرانه موجب كشته شدن هزاران انسان شده‌اند.
 ‌ مدت‌هاست دشمنان ما خطي را شروع كرده‌اند و احتمالا در آينده نزديك نيز نسبت به آن تمركز خواهند كرد و آن اين است كه همزمان «سراب» و «تهديدهاي موهوم» را نشان ملت مي‌دهند.
 ‌ مثلا مي‌گويند مي‌خواست جنگ بشود! يا دشمن مي‌خواهد الان به ما حمله كند و با اين توهمات جامعه را به سمت و سوي ديگري مي‌برند كه دانشجويان بايد اين خط را به مردم معرفي كنند.
 ‌ دشمنان هرجا عليه ما گزينه نظامي را به‌كار برده‌اند، توي دهان‌شان خورده است و امروز حتي خودشان هم اذعان دارند كه مستاصل شده‌اند، اما جاي تاسف است كه عده‌اي در داخل مي‌گويند برجام مانع چرخش تانك‌‌ها شد و اگر توافق هسته‌اي در كار نبود دشمن به ما حمله مي‌كرد! ارايه وعده‌هاي دروغين يا تهديدهاي موهوم، حركتي در جهت خواست دشمن است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون