• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3610 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور

مسجد جامعي: آب تهران آلوده نيست

مهر| احمد مسجدجامعي در حاشيه تهرانگردي اين هفته خود كه با موضوع آب برگزار شد، گفت: تهران براي تامين آب شهروندان خود آب ۷ رود بزرگ و ۴۸۰ چاه عميق را استفاده مي‌كند و به نوعي تمام دارايي‌هاي البرز را زه‌كشي مي‌كند.
وي با اشاره به درياچه شهداي خليج فارس، گفت: هفته گذشته بحث‌هايي درباره اين درياچه در شوراي اسلامي شهر تهران مطرح شد، از جمله اينكه اين درياچه نشتي آب دارد، بوي زننده دارد، حشرات و قورباغه در حاشيه آن زياد است و همچنين گزارش‌هايي نيز بحث فسفر بسيار زياد در آب يا تبخير بيش از حد آن را مطرح مي‌كردند.  
مسجدجامعي افزود: اين موضوع و پيگيري چند مساله ديگر زمينه آب‌گردي را فراهم آورد و نخستين نقطه‌اي كه مقصد ما قرار گرفت درياچه شهداي خليج فارس بود.  
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به برداشت‌هاي خود درباره اين درياچه گفت: بر اساس توضيحات كارشناسان و بازديدهايي كه داشتيم، برخي انتقادات موردي و موضعي بوده، يعني استمرار نداشته، اما در مورد وجود فسفر يا آلودگي در آب درياچه، اين گزارشات صحيح بود كه قرار است با پيش‌بيني ۳۰ ميليارد تومان تصفيه‌خانه براي درياچه طراحي و اجرايي شود.
وي گفت: بر اساس توضيحاتي كه ارايه شد، قرار است اين تصفيه‌خانه تا چهار ماه آينده به بهره‌برداري برسد.
مسجدجامعي با اشاره به آلودگي آب و وجود نيترات در آب تهران گفت: آنچه ما اجمالا در اين بازديد مشاهده كرديم و بر اساس گزارش‌ها و آمارها ارايه شد، بايد گفت آلودگي آب در حد نگراني نيست و بسيار كمتر از آن چيزي است كه اعلام مي‌كنند.  
مسجدجامعي همچنين با اشاره به تصفيه‌خانه جلاليه به عنوان قديمي‌ترين تصفيه‌خانه آب در كشور گفت: كار ارزشمندي كه در اين تصفيه‌خانه انجام شده، حفظ ابزارهاي قديمي است كه زمينه را براي تبديل بخشي از اين فضا به موزه آب فراهم مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون