• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3610 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور

خبر

پيشگيري از خودكشي 2800 زن در كشور

اعتماد| انوشيروان محسني بندپي،رييس سازمان بهزيستي كشور گفت: تاكنون 2800 زن با بهره‌مندي از مشاوره اجتماعي از خودكشي منصرف شده‌اند.   پيش از اين حسين اسد بيگي، رييس مركز فوريت‌هاي اجتماعي كشور در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر داد كه سال 94، 190 مركز مداخله در بحران كشور، براي 4240 مراجعه – 2799 زن و 1441 مرد – حضوري، تلفني يا اعلام اقدام براي خودكشي پرونده تشكيل دادند و نيروهاي اين مراكز، موفق شدند با اقدام تخصصي اين افراد را از خودكشي منصرف كنند.


اضافه شدن سالي يك ميليون سالمند به جمعيت كشور

فارس| فريد براتي سده؛ رييس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان از تهيه سند ملي سالمندي خبر داد و گفت: «اين سند آماده تحويل به وزارت رفاه است. در حال حاضر 70 درصد جمعيت كشور بين 15 تا 65 سال دارند و رشد سالمندي نسبت به سال‌هاي گذشته در حال رشد است. در حال حاضر 5/8 درصد از جمعيت كشور در سنين سالمندي هستند و براساس آمارهاي رسمي، سالي يك ميليون سالمند به جمعيت كشور اضافه مي‌شود اما در سال‌هاي 1400 به بعد اين موضوع شتاب بيشتري به خود مي‌گيرد. »


«زنان معتاد» فعلا جمع‌آوري نمي‌شوند

ايسنا| محمدرضا آذرنيا؛ دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران از آماده‌سازي 19 مركز بهاران در زيرمجموعه شهرداري تهران و نگهداري 1000 معتاد در اين مراكز خبر داد و گفت: در مرحله نخست ساماندهي معتادان متجاهر، جمع‌آوري زنان معتاد انجام نمي‌شود. در تلاش هستيم در صورت تامين اعتبارات، مدت زمان نگهداري معتادان جمع‌آوري شده را بيشتر كنيم؛ اخيرا جمع‌آوري معتادان روزانه به بيش از 500 و حتي 700 نفر رسيده است. معتادان جمع‌آوري شده به مراكز ماده 15 و مراكز ماده 16 با ظرفيتي حدود 6000 نفر منتقل مي‌شوند. مدت زمان نگهداري افراد در اين مراكز شش ماه است و اميدواريم با طي دوره‌هاي درمان و دوره‌هاي مهارت آموزي بتوانند به اجتماع بازگردند.


گزارش مكتوب معاون اجتماعي قوه‌قضاييه درباره مجازات قاچاقچيان موادمخدر

تسنيم| گزارش مكتوب معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه‌قضاييه درباره مجازات قاچاقچيان موادمخدر و بازدارندگي آن، در اختيار آيت‌الله آملي‌لاريجاني قرار گرفت.  محمدباقر الفت گفت: تحقيقات و مطالعات خود درباره ميزان بازدارندگي قانون و مجازات فعلي و همچنين نيازمندي‌هاي مربوط به مجازات‌هاي جايگزين در اين زمينه را انجام داديم و نتايج را در قالب گزارشي مكتوب به رييس قوه‌قضاييه اعلام كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون