• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3614 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

دو اولويت مهم دولت

بهرام پارسايي نماينده مجلس

به نظر مي‌رسد در يك سال پيش‌رو، دولت بايد اولويت خودش را بر خروج از ركود بگذارد. با همه كارشكني‌ها و سنگ‌اندازي‌هايي كه وجود دارد و با همه مشغله‌هايي كه رقباي دولت به طور هفتگي در اتاق فكرشان درست مي‌كنند، دولت بايد همتش را براي خروج از ركود بگذارد. اين كار سختي است اما انتظار مردم و مجلس اين است كه دولت اين همت را داشته باشد. در اين راستا دولت مي‌تواند بر هر كمكي كه از مجلس ساخته باشد (كه قطعا ساخته است) حساب كند. و اغلب نمايندگان مجلس دهم براي برون رفت از وضعيت ركود فعلي آماده كمك به دولت هستند. اگر مساله ركود حل شود به لحاظ اقتصادي رونق در كشور حاكم خواهد شد و اين موضوع رضايت مردم را به دنبال خواهد داشت.
اما مساله مهم ديگر كه بايد در دستور كار دولت قرار بگيرد شفاف‌سازي دولت نسبت به موج‌هاي تخريبي است كه عليه آن وجود دارد. به نظر مي‌رسد دولت آنقدر صبورانه عمل مي‌كند كه افرادي كه به دنبال تخريب آن هستند هر روز گستاخ‌تر مي‌شوند. دولت بايد در چارچوب قانون از مواضع خودش دفاع كند و اجازه ندهد بيش از اين هجمه عليه آن شكل بگيرد. در اين راستا دولت آقاي روحاني بايد جنبه‌هاي اطلاع‌رساني‌اش را تقويت كند. دكتر روحاني به تنهايي در سخنراني‌هايش شفاف حرف مي‌زند ولي اين نياز به همت تيم اطلاع‌رساني دولت است كه در زمينه‌هاي مختلف به صورت شفاف و صريح وارد شوند و اجازه ندهند كه مخربان عمل كنند.
بعضا اين تخريب‌ها جرم محسوب مي‌شود. چرا كه خارج از چارچوب قانون و اخلاق به افرادي از دولت اتهام وارد مي‌كنند. اين تخريب‌ها خارج از اصولي است كه بايد بر نظام مقدس ما حاكم باشد. دولت بايد قاطع‌تر برخورد كند و دست كم درباره اين تخريب‌ها اطلاع‌رساني كند. مانند هجمه‌اي كه درباره فيش‌هاي حقوقي عليه دولت انجام شد و الان ثابت شد بيشتر اين فيش‌ها گرچه نامتعارف بوده اما قانوني بوده است اما هجمه‌اي كه عليه دولت صورت گرفت چشمگير بود.
 لازم است دولت اقدامات پيش دستانه هم داشته باشد در حالي كه دولت بيشتر در موضع دفاع از خود قرار گرفته است. بنابراين تيم اطلاع‌رساني بايد اطلاعات بيشتري در اختيار مردم قرار دهد تا ديگران به خودشان اجازه ندهند به اين راحتي به دولت هجمه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون