• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3614 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

عدد نوشت

هدف توليد نفت از مناطق نفت‌خيز جنوبي

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب از هدفگذاري اين شركت براي توليد روزانه سه ميليون و ٣٠ هزار بشكه نفت خام در آغاز سال ١٣٩٦ خبر داد. بيژن عالي‌پور گفت: با تمهيدات كارشناسي فني و تكميل پروژه‌هاي روزميني، توليد نفت خام اين شركت تا پايان امسال به ميزان قابل توجهي از برنامه مصوب پيشي خواهد گرفت. وي با بيان اينكه اين شركت طي يك بازه زماني سه ماهه موفق شد توليد خود را در پسابرجام به مرز سه ميليون بشكه در روز برساند كه در عمل ٩٩ درصد برنامه امسال به شمار مي‌رود، به پايگاه خبري وزارت نفت افزود: با ادامه فعاليت‌ها و بازگشت چاه‌هاي در حال تعمير، اين شركت از برنامه مصوب توليد كنوني سه ميليون و ١١ هزار بشكه در روز مقدار قابل توجهي پيشي خواهد گرفت.


 افزايش صدور رواديد براي‌تجار

سفير كشورمان در روسيه از افزايش 100 درصدي صدور رواديد براي تجار و گردشگران ايران و روسيه در سال جاري خبرداد. مهدي سنايي گفت: با توافق‌ها و اقدام‌هاي انجام شده براي تسهيل و تسريع در روند صدور رواديد براي اتباع دو كشور به‌ويژه در بعد تجاري كه روند اجرايي آن آغاز شده است، اميد مي‌رود در آينده نزديك مشكلات رواديد كه بعضا در گذشته برخي ايرانيان مسافر و بازرگانان را در مضيقه گذاشته بود، كاملا رفع شود. وي با تاكيد بر اينكه برگزاري چنين همايش‌هايي باعث ايجاد نگاه دقيق‌تر بخش‌هاي تجاري دو كشور به ظرفيت‌ها و امكانات يكديگر مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين امر شرايط بهتري را پيش ‌روي بخش‌هاي تجاري دو كشور جهت ايجاد ارتباط و شناخت بيشتر از يكديگر فراهم مي‌كند.
 
افزايش پيك مصرف برق

پيك مصرف برق روزانه با افزايش قابل توجه ۳۴۵۷ مگاواتي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۸ هزار و ۷۶۷ مگاوات رسيد. پيك مصرف برق روز (دوشنبه) با ثبت رقم ۴۸ هزار و ۷۶۷ مگاوات و افزايش قابل توجه ۳۴۵۷ مگاواتي نسبت به مدت مشابه مصرف پيك در سال گذشته روبه‌رو شد. گفتني است پيك مصرف برق در همين زمان در مقايسه با روز قبل كه رقمي معادل ۴۹ هزار و ۱۰۱ مگاوات گزارش شده است، ۳۳۴ مگاوات كاهش داشته است. علاوه بر اين در اين روز كل مبادلات روزانه برق ۱۷۴۶ مگاوات گزارش شد كه ۱۳۶۵ مگاوات آن صادر و ۳۸۱ مگاوات آن وارد شده است.
 
 افزايش توليد خودرو

 جاده مخصوصي‌ها موفق شد با توليد 57 هزار و 879 دستگاه انواع خودروهاي سواري و وانت در مرداد ماه سال جاري بيشترين تيراژ توليد ماهيانه از ابتداي سال 94 را به ثبت برساند. ايران خودرو در مردادماه امسال توانسته تيراژ توليد خود را به ميزان 36 درصد نسبت به مرداد سال گذشته افزايش دهد. توليد مردادماه سال گذشته 42 هزار و 449 دستگاه خودرو به ثبت رسيده است. بر مبناي اين گزارش، آمار توليد تجمعي ايران خودرو در پنج ماه نخست امسال، حكايت از افزايش توليد به ميزان 11 هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. اين شركت توانسته از ابتداي سال 95 تا پايان مردادماه 244 هزار و 265 دستگاه خودرو توليد و روانه بازار كند.

كاهش صادرات خاويار

بر اساس اطلاعات گمرك ايران در پنج ماهه نخست سال جاري صادرات خاويار ايراني نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 8/29 درصد كاهش يافته است. در پنج ماهه نخست سال جاري ۴۳۴ كيلوگرم خاويار معادل يك ميليون دلار يا سه ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان از ايران صادر شده است. همچنين بر اساس اطلاعات گمرك ايران، ميزان صادرات خاويار در پنج ماهه نخست سال گذشته معادل ۶۱۹ كيلوگرم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون