• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3614 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

مصاف تيم ملي فوتبال مقابل قطر سخت خواهد بود

اميررضا حاج رضايي كارشناس فوتبال ايران

1- قطر از زيرساخت‌هاي خوب ورزشي، فوتبالي و امكانات مالي فراوان برخوردار است و از همه مهم‌تر ميزباني رقابت‌هاي 2022 جام جهاني را دارد. بر همين اساس با توجه به بازيكنان خوبي كه از مليت‌هاي مختلف عضو تيم ملي فوتبالش شده‌اند، شرايط براي تيم ملي فوتبال ايران سخت است. برگزاري اردوي تيم ملي و ديدارهاي دوستانه آن در ايتاليا سبب شد مدتي از اين تيم خبري نداشته باشيم. اگر ديدارهاي تيم ملي در تهران برگزار مي‌شد، مي‌توانستيم قضاوتي نزديك به واقعيت از آن داشته باشيم. اطلاعات فعلي رسانه‌اي است و شنيده‌ها حكايت از شرايط خوب تمريني و بازيكنان دارد. به اين ترتيب چگونگي ارنج تيم و تاثيرات مثبت اردو، پس از تماشاي حداقل يك نيمه از ديدار تيم ملي فوتبال ايران مقابل قطر مشخص خواهد شد.
2-  سرمربي تيم ملي فوتبال براي موفقيت شاگردانش استراتژي خاص خودش را دارد كه بايد به آن احترام گذاشت. البته هميشه اين گفته وجود دارد كه خالق اثر مهم نيست، بلكه اثر مهم است. بر اين اساس در ايران منتقدان زيادي كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي را دوست ندارند و اين احساس جزو علايق فردي است كه مي‌توانيم وي را دوست داشته باشيم يا منتقد سرسختش باشيم. اما آنچه براي تمام ايران مهم است اثري است كه اين سرمربي از خود به جاي مي‌گذارد و آن چگونگي هدايت و صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني 2018 روسيه است.
3-  شكست براي سرمربي هر تيم ملي فوتبالي سبب ضربه زدن به حيثيت كاري و صنفي‌اش مي‌شود. به همين دليل اتخاذ هر تصميمي از سوي كي‌روش با هدف موفقيت تيم ملي فوتبال خواهد بود. محل تمرين حريم تيم ملي است. البته در قوانين بين‌المللي فوتبال از 15 دقيقه ابتدايي تمرين، خبرنگاران براي تهيه گزارش، مصاحبه و عكس مي‌توانند استفاده كنند. اما پيش از انجام ديدارهاي بين‌المللي براي اينكه تمركز و آرامش بازيكنان حفظ شود، ممكن است با نظر سرمربي از حضور هواداران در تمرينات جلوگيري شود تا احتمال گفتن مطالبي از سوي آنها و ازبين رفتن تمركز تيم كاهش يابد.
4-  هميشه در زندگي با وجود تلخي‌هايي كه هست بايد خوش‌بين باشيم، زيرا بدبيني اجازه حركت را نمي‌دهد. البته من هرگز اعتقادي به پيش‌بيني فوتبال ندارم و به آن فكر نمي‌كنم. با اين حال نتايجي كه تيم ملي فوتبال در ديدارهاي ابتدايي خود مقابل قطر و چين مي‌گيرد، مي‌تواند معيار سنجش درجه خوش‌بيني يا بدبيني باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون