• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3622 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ شهريور

عدد نوشت

نصب دوربين مداربسته در جاده‌ها

كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي ضمن اشاره به نصب ٥٠٠ دوربين مداربسته در جاده‌هاي كشور عنوان كرد كه طي دو سال آينده ٢ هزار دوربين مداربسته ديگر در جاده‌هاي كشور نصب مي‌شود. براي نوسازي ناوگان حمل و نقل تسهيلاتي ويژه قرار داديم كه متاسفانه استقبال از آن خوب نبود.
وي اظهار كرد: ما حاضر شديم كه با سود چهاردرصد، ٧٠ درصد قيمت خريد ميني‌بوس نو را به متقاضيان اعطا كنيم كه به دليل پايين بودن درآمد، رانندگان ميني‌بوس از اين طرح استقبال نشد. سليقه مردم در حمل و نقل عوض شده و اكثر آنها ترجيح مي‌دهند با ماشين شخصي خود جابه‌جايي‌ها را انجام دهند و همين قضيه نيز مشكل نوسازي ناوگان را با مشكل مواجه كرده است.  

افزايش توليد خودرو

بر اساس جديدترين آمارهاي رسمي توليد انواع خودرو در ايران افزايش يافته است. توليد انواع خودرو در مرداد ‌ماه امسال با رشد 4/39 درصدي از ۸۴ هزار و ۱۷۳ دستگاه در مرداد ‌ماه سال گذشته به ۱۱۷ هزار و ۳۳۹ دستگاه افزايش يافته است.
در اين مدت توليد انواع سواري نيز با رشد 6/41 درصدي همراه بوده و از ۷۶ هزار و ۶۳۴ دستگاه در مرداد ‌ماه سال ۱۳۹۴ به ۱۰۸ هزار و ۴۸۹ دستگاه رسيده است.
توليد انواع وانت نيز مانند خودروهاي سواري افزايش يافته و با رشد 3/12 درصدي از شش هزار و ۶۹۱ دستگاه در مرداد ‌ماه ۱۳۹۴ به هفت هزار و ۵۱۱ دستگاه افزايش يافته است.
در اين مدت توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس نيز 7/62 درصد افزايش يافته و از ۵۱ دستگاه در مردادماه ۱۳۹۴ به ۸۳ دستگاه رسيده است.

 سهم سايبر در سبد خانوار

به گفته دبير شوراي عالي فضاي مجازي حداقل
۵ درصد سبد خانوار براي هزينه‌هاي سايبري است كه بخشي از اين هزينه‌ها به صورت كلي يا جزيي در اختيار كشورهاي ديگر قرار مي‌گيرد. از اين رو براي بزرگ كردن اقتصادمان بايد اقداماتي همچون به رسميت شناختن مالكيت معنوي يا همان حق كپي‌رايت انجام شود.
ابوالحسن فيروزآبادي با بيان اينكه سه عنصر جغرافيا، سياست و قدرت در ژئوپلتيك مورد توجه قرار مي‌گيرد، گفت: با توجه به تغيير مفهوم جغرافيا در ژئوپلتيك سايبري مي‌توان تعريف جديدي از جغرافيا داشت.
وي افزود: البته يك جغرافياي امريكايي در حوزه فضاي سايبر داريم كه تلاش مي‌كند سلطه خود را بر كل دنيا اعمال كند و در تمام سطوح از مديريت اينترنت تا اقتصادي كل بازارهاي جهان را در اختيار گيرد. كما اينكه توانسته در سطح تكنولوژي يعني در حوزه سخت افزار و نرم‌افزار رقباي اروپايي خود را كنار بزند.
 
حجم سدهاي خالي

ميزان برداشت آب از سدهاي كشور از ابتداي سال آبي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزايش يافته است.
از ابتداي مهرماه تا ۱۰ شهريور ماه جاري، خروجي آب سدهاي كشور كه بيشترين برداشت از آن براي بخش كشاورزي، توليد انرژي، حقابه محيط زيستي و شرب انجام مي‌شود، در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته، با ۲۸ درصد افزايش، از ۲۸ ميليارد و ۳۰۰ ميليون مترمكعب به ۳۶ ميليارد و ۳۱۰ ميليون مترمكعب رسيده است.
ظرفيت كل مخازن ۱۶۹ سد موجود در كشور تا تاريخ ۱۰ شهريور ماه جاري ۴۹ ميليارد و ۸۰۰ ميليون مترمكعب است كه ميزان خالي بودن ۴۷ درصدي حجم سدهاي موجود كشور را به ما يادآوري مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون