• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

گام ديگر براي پيگيري همكاري خودرويي

آغاز مشاركت قطعه‌سازان ايراني با فرانسوي‌ها

 گروه اقتصادي | سال گذشته بود كه با انعقاد قرارداد با فرانسوي‌ها براي توليد مجدد برند قديمي شان در ايران يكي از الزامات اين همكاري، ساخت داخل و صادرات عنوان شد و حالا بعد از يك سال و چهار ماه از آن روزها براي چندمين بار قدمي ديگر براي حمايت از ساخت داخل و جدي‌تر شدن قرارداد امضا شده براي توليد مشترك برداشته شده است. ديروز و امروز قطعه‌سازان ايراني و فرانسوي كنار هم نشستند و در خصوص توليد قطعه به صورت مشترك و با پيش‌شرط صادرات صحبت كرده و مي‌كنند.
قطعا زماني كه قرار باشد فرانسوي‌ها از قطعات توليد جديد استفاده كنند ضوابط و شرايط كيفيتي خاص خود را مورد نظر قرار مي‌دهند و قصد نخواهند داشت تا از شاخص‌هاي مورد نظرشان كوتاه بيايند؛ موضوعي كه قطعا مورد توجه قطعه‌سازان ايراني هم قرار خواهد گرفت و هرقدر هم به مذاق‌شان خوش نيايد از اين پس بايد تحت شرايط جديد و رنج‌هاي كيفيتي خاص توليد كنند.
 به اين ترتيب نشست مشترك قطعه‌سازان ايران‌خودرو و پژو با حضور مديران ارشد و سازندگان دو شركت ايراني و فرانسوي، با هدف شناخت فرصت‌ها و توسعه همكاري‌هاي زنجيره تامين در توليد محصول مشترك برگزار شد. در اين نشست بيش از 130 مدير از 65شركت تامين‌كننده فرانسوي به همراه 16 نفر از مديران ارشد پژو حضور داشتند. علاوه بر آن بيش از 140 نفر از تامين‌كنندگان و قطعه‌سازان كشور نيز به دعوت شركت ساپكو در اين نشست حاضر بودند تا علاوه بر حضور در همايش امروز، فردا نيز ديداري دو و چند جانبه‌اي با همكاران فرانسوي خود داشته باشند.
براساس اين گزارش، در اين نشست حسين نجاري، مديرعامل ساپكو و محمدرضا معتمد مديرعامل شركت مشترك ايران خودرو و پژو «ايكاپ» و همچنين ژان كريستف كمار، قائم‌مقام اجرايي پژو در منطقه خاورميانه و آفريقا و جومبارت، قائم مقام پروژه‌هاي عملياتي اين شركت در ايران سخنراني كردند.
 تسريع در خودكفايي قطعات خودروهاي جديد، ايجاد تعامل دو سويه ميان قطعه‌سازان دو شركت جهت ارتقاي كيفي قطعات، افزايش توان فني مهندسي و رقابت‌پذيري سازندگان داخلي، ايجاد پتانسيل‌هاي صادراتي در صنعت خودرو و قطعه‌سازي كشور و بسترسازي براي عقد قراردادهاي همكاري مشترك از جمله اهدافي است كه در اين گردهمايي دو روزه دنبال مي‌شود.
 بر اساس اين گزارش اين نشست مشترك سال پيش نيز برگزار شد اما نشست امسال كه با حضور نمايندگان شركت‌هاي داخلي و خارجي فعال در حوزه قطعه‌سازي برگزار مي‌شود، با توجه به عملياتي شدن قرارداد همكاري و ايجاد شركت مشترك «ايكاپ» از اهميت بيشتري برخوردار است.
 پيش از اين نيز رضا رضايي از اعضاي انجمن قطعه‌سازان گفته بود: « قرار است در صورت كسب نتايج مناسب در همكاري با پژو قطعه‌سازان اين كشور همكاري مشترك بيش از ١٠ ميليون يورويي با قطعه‌سازان ايراني داشته باشند. در حال حاضر قطعه‌سازان داخلي توانايي توليد ٤٠ درصد قطعه تمام خودروها را دارند، اين پتانسيل بايد براي خودروسازان داخلي در انعقاد قرارداد همكاري با شركت‌هاي خودروساز بين‌المللي مدنظر قرارگيرد. »
سه محصول جديد پژو در ايران
 كمار، قائم مقام آفريقا و خاورميانه شركت پژو سيتروئن از توليد سه محصول جديد پژو در ايران در آينده نزديك خبر دادو گفت: «سه مدل خودروي جديد با مشاركت ايران خودرو و با فناوري و موتور جديد توليد خواهد شد. » وي با بيان اينكه طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته شركت مشترك ايران‌خودرو و پژو به مركز منطقه براي صادرات خودرو از ايران تبديل خواهد شد، خاطرنشان كرد: «خوشبختانه مشكل انتقال ارز برطرف شده و مي‌توانيم به ايران انتقال وجه داشته باشيم. طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته تا سال 2021 توليد محصولات مشترك با ايران خودرو به سالانه 200 هزار دستگاه افزايش يافته و برخي از اين توليدات نيز صادر خواهد شد. خودروهاي پژو در ايران با كيفيتي مشابه محصولات توليدي پژو در ديگر كشورها توليد خواهد شد. » كمار با بيان اينكه توليد خودروي پژو 208 در سال 2015 آغاز شده است، خاطرنشان كرد: «توليد پژو 208 جديد نيز از سال 2016 آغاز شده و خودروي 301 جديد نيز در سال 2017 وارد بازار خواهد شد. خطوط توليد مشترك شركت ايران خودرو و پژو آغاز شده و به دنبال تسريع در فعاليت‌ها هستيم به گونه‌اي كه به زودي شاهد عرضه اين محصولات خواهيم بود. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون