• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

تكذيب يك سخن پرحاشيه

شريعتمداري: اظهارات منتسب به من درباره روحاني و احمدي‌نژاد از اساس مخدوش است بررسي‌ صلاحيت‌ كانديدا‌ها به عهده شوراي نگهبان است

گروه احزاب| حسين شريعتمداري، مديرمسوول روزنامه كيهان چهره غريبه‌اي براي قوم سياستمدار و اهالي علاقه‌مند به اخبار سياسي نيست. چه آنكه در 23 سال مديريتش در كيهان، گاه با سرمقاله‌هايش و گاه با سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي تهاجمي‌اش يك‌تنه توانسته تن يك دولت را بلرزاند يا بالعكس با دم مسيحايي حمايتي‌اش، دولتي از نفس افتاده را سرپاكند. آوازه حسين شريعتمداري البته محدود و محصور به مرزهاي ايران نيست چنانچه روزنامه امريكايي فاينشنال‌تايمز هم لقب «تاثيرگذارترين تفسيرگر ايراني» را سال‌ها قبل به وي اعطا كرد. البته تفسيرهاي سياسي شريعتمداري هميشه هم تفسيرهايي منبعث شده از جمع‌آوري اخبار رسمي نيست.
در بسياري اوقات، روبنايش تفسير خبر است و زيربنايش، خودِ خبر. از همين رو است كه نوشته‌ها و حرف‌هايش براي رفيق و رقيب جذابيت دارد. ديروزهم يكي از همين روزها بود.
روزي كه اظهاراتي را خبرگزاري اصولگراي تسنيم به نقل از او درباره حسن روحاني و محمود احمدي‌نژاد در جمع اعضاي دفتر تحكيم وحدت منعكس كرد و همين خبرگزاري ساعاتي بعد همان حرف‌ها را در گفت‌وگو با مدير مسوول نام آشناي روزنامه كيهان تكذيب كرد.
هرچند فاصله بين انتشار خبر حرف‌هاي شريعتمداري با تكذيبيه همين حرف‌ها كمتر از چند ساعت بود اما آنقدر جذابيت و اهميت داشت كه بلافاصله در فضاي مجازي و سايت‌هاي خبري بازنشر شود. خبرگزاري تسنيم به نقل از حسين شريعتمداري نوشته بود: «مدير مسوول روزنامه كيهان در شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت درباره عملكرد روساي دولت‌هاي يازدهم و دهم سخن گفت و ردصلاحيت احمدي‌نژاد را پيش‌بيني كرد.»
خبرگزاري تسنيم در بخش ديگري از اين خبر به نقل از حسين شريعتمداري نوشته بود: «احمدي‌نژاد دو ميدان راي دارد يكي حزب‌اللهي‌ها و ديگري اقشار مستضعف. حزب‌اللهي‌ها بعد از اينكه ببينند او مقابل آقا ايستاده به او راي نمي‌دهند. البته به نظرم بعيد است شوراي‌نگهبان او را تاييد صلاحيت كند چون در جريان اين موضوعات است.»
پس از بازنشر اظهارات حسين شريعتمداري، خبرگزاري تسنيم مصاحبه‌اي را با حسين شريعتمداري روي خروجي تلكس خود قرار داد كه بر اساس آن مديرمسوول روزنامه كيهان گزارش منتشر شده از سوي خبرگزاري تسنيم را مخدوش شده و غيرقابل استناد اعلام كرده بود. به گزارش تسنيم، حسين شريعتمداري، مديرمسوول روزنامه كيهان در گفت‌وگو با اين خبرگزاري، در پاسخ به سوالي درباره اظهارات منتسب به او در ديدار با يك تشكل دانشجويي، گفت: بنده در ديدار دانشجويي تحليلي از انتخابات رياست‌جمهوري ارايه كردم، اما گزارشي مخدوش از اظهارات بنده منتشر شده است.
وي گفت: آنچه به نقل از بنده منتشر شده از اساس مخدوش، تقطيع شده و غيرقابل استناد است.
شريعتمداري گفت: دانشجويي از بنده درباره صلاحيت آقاي روحاني و احمدي‌نژاد سوال كرد كه بنده گفتم اين موارد به عهده شوراي نگهبان است و هيچ اظهارنظري درباره هيچ كدام از كانديدا‌هاي احتمالي نكردم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون