• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

خبر كوتاه

«طرب‌نامه2» بيضايي در استنفورد روي صحنه مي‌رود

بخش دوم نمايش «طرب‌نامه» به نويسندگي و كارگرداني بهرام بيضايي از 21 تا 30 اكتبر در بخش هنرهاي ايراني جشنواره استنفورد روي صحنه مي‌رود. در اين نمايش كه پنج ساعت و 30 دقيقه روي صحنه اجرا مي‌شود، 37 بازيگر به ايفاي نقش مي‌پردازند. مژده شمسايي و افشين هاشمي در اين قسمت از «طرب‌نامه» نيز روي صحنه مي‌روند.  ريشه‌هاي «طرب‌نامه» به سنت‌هاي نمايش‌هاي تخت‌حوضي مي‌رسد. نمايش‌هاي تخت‌حوضي سنتي از نمايش‌‌هاي محبوب است كه آميزه‌اي از كمدي و موزيك، رقص و شعر است. حكومت‌ها با قرن‌ها استبداد اين‌گونه از نمايش را از محتوا محروم كرده‌اند. «طرب‌نامه» فضاي شاد‌ي‌ و مفرح اين ژانر كميك باستاني را حفظ كرده تا فرم و معناي جديدي به آن بدهد و بدين‌گونه اين نمايش بر امكان اغنا، احيا و سرزنده‌ كردن فرم‌هاي مدرن تئاتر كه به سنت‌هاي فراموش‌شده تبديل شده‌اند، تاكيد مي‌كند.


كنسرت «شب‌هاي جز» با چند نسل از جزمن‌ها

در رويداد هنري شب‌هاي جز كه دوشنبه و سه‌شنبه همين هفته برگزار خواهد شد چند نسل از موزيسين‌هاي جاز ايران كنار هم قرار مي‌گيرند و جديدترين آثارشان را اجرا مي‌كنند. «حمزه يگانه» كه به همراه گروه «آبرنگ» در كنار «امير دارابي»، قرار مي‌گيرد و همچنين همراه با امين طاهري و آرين كشيشي هم اجراي خود را اداره مي‌كند. همچنين «سردار سرمست»  همراه با گروه كماكان و تريوي خودش روي صحنه مي‌رود. شب‌هاي جز توسط مجموعه فرهنگي «سازباز» و با همكاري سايت ريحون (سفارش غذا) در روزهاي 22 و 23 شهريورماه در سالن آمفي‌تئاتر محك برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه بليت به  www.saazbuzz.com مراجعه كنند.


انتشار فراخوان سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر
همزمان با ۲۱ شهريور روز ملي سينما فراخوان سي‌و‌پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر منتشرشد اما اين فراخوان تفاوت‌هايي با جشنواره فيلم فجر در دوره سي‌وچهارم دارد. در اين دوره يك بخش جديد به عنوان چشم‌انداز سينماي ايران اضافه شده است. اين بخش كاملا غيررقابتي است. امسال در جشنواره فيلم فجر حداكثر شاهد نمايش 65 فيلم و 44 فيلم در بخش سينماي ايران، 11 فيلم در بخش سينماي مستند و 11 فيلم در بخش هنر و تجربه خواهيم بود و حداقل 27 جايزه شامل 24 سيمرغ و سه جايزه ديگر اهدا مي‌شود. ايلنا


تازه‌ترين فيلم برادران محمودي به اسكار رفت
جمشيد و نويد محمودي كه در هفتاد و هفتمين دوره مراسم اسكار با فيلم «چند مترمكعب عشق» حضور داشتند اين‌بار با فيلم سينمايي «رفتن» به كارگرداني نويد محمودي، نماينده سينمايي افغانستان براي شركت در هفتاد و نهمين دوره مراسم اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي زبان شدند. فيلم سينمايي رفتن محصول مشترك ايران و افغانستان است و در سال ٩٤- ٩٥ توليد شده است.


قرائت پيام رضا كيانيان درباره درياچه اروميه در سازمان ملل
محمد احساني، فيلمساز ايراني پيام رضا كيانيان را درباره خشكسالي و بي‌آبي درياچه هامون در سازمان ملل خواند. اين فيلمساز كه براي نمايش فيلم مستند «هامون تنها» درباره خشكسالي و بي‌آبي درياچه هامون و جلب ‌توجه جهانيان به اين موضوع به نيويورك و سازمان ملل رفته بود، قبل از پخش فيلمش در اين سازمان، متني كوتاه از رضا كيانيان درباره وضعيت درياچه اروميه را نيز قرائت كرد. ايسنا


مراسم يادبود وحيد جعفرنژاد در موسسه ماه‌مهر
موسسه ماه مهر مراسم يادبود مرحوم وحيد جعفرنژاد را چهارشنبه 24شهريورماه برگزار مي‌كند. اين مراسم از ساعت 15 تا 17عصر برگزار خواهد شد و چهره‌هاي سرشناس هنرهاي تجسمي مانند، نصرت‌الله مسلميان، بابك اطميناني، امير سقراطي، شاهين نوروزي، عليرضا آدمبكان و... در اين روز سخنراني خواهند كرد. همچنين استاد طينوش بهرامي در اين مراسم به‌ياد اين نقاش جوان اجراي موسيقي خواهد داشت. پيكر وحيد جعفرنژاد، هنرمند عرصه هنرهاي تجسمي 11شهريورماه به خاك سپرده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون