• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

در نشست دادستاني تهران در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي مطرح شد

معتقد به اقدامات ايجابي در حوزه حجاب و عفاف هستيم

سومين نشست دادستاني تهران در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي حول محور عفاف و حجاب چرخيد؛ بررسي اقدامات سلبي و ايجابي از جمله مواردي بود كه در ارتباط با پرداختن به اين مقوله، ‌از سوي دادستاني، ‌پليس و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با اين بحث مطرح شد.  
جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران ضمن درخواست از كميسيون مد و لباس وزارت ارشاد بر نظارت بر مزون‌هايي كه لباس‌هاي غيرمتعارف عرضه مي‌كنند، ‌بر لزوم عفاف ورزيدن در جامعه تاكيد كرد و گفت:  عفاف كم هزينه‌ترين راه براي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است، دستگاه‌ها بايد به گونه‌اي عمل كنند كه عفاف مورد توجه همه قرار گيرد. نمي‌توانيم براي همه افراد و خانواده‌ها مامور بگذاريم ولي مي‌توان با دعوت آنها به عفاف بسياري از آسيب‌ها را مهار كرد.  دادستان تهران با صحه گذاشتن بر اينكه اقدامات سلبي به تنهايي بي‌نتيجه است، گفت: ما هم معتقد به اقدامات ايجابي هستيم. اين توصيه قرآن است كه افراد را به اجتناب از گناه و عفت‌ورزي دعوت كنيم، اما اين اعتقاد مانع از انجام اقدامات سلبي نيست به اين شرط كه اقدامات ايجابي در حد وسيع و اقدامات سلبي در حد ضرورت انجام گيرد. بايد در حوزه مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي هزينه كرد، وقتي ازدواج سخت و طلاق آسان شود، نتايجي چون بالارفتن سن ازدواج و افزايش روابط پيش از ازدواج به دنبال
خواهد داشت.
   وي ضمن اينكه از اعضاي جلسه خواست نتايج فعاليت‌هاي پژوهشي، تطبيقي و نظرسنجي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي را در جلسه ارايه دهند، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كشورها در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي علاوه بر برنامه‌ريزي، هزينه‌هاي زيادي مي‌كنند.  او همچنين با اشاره به مصاديق متعدد آسيب‌هاي اجتماعي چون افزايش سن ازدواج، افزايش طلاق، روابط غيرمتعارف پيش از ازدواج، مشروبات الكلي، اعتياد، مصرف مشروبات الكلي، تبليغ سبك زندگي غربي، كاهش سن اعتياد، تفريحات غيرسالم، فيلم‌هاي مبتذل و مستهجن، ازدواج سفيد، يكي از راهكارهاي موثر در مبارزه با آسيب‌ها را توجه به عفاف ورزيدن در جامعه دانست. همچنين دادستان تهران توسعه‌ اقدامات ايجابي و محدود كردن اقدامات مقابله‌اي به حد ضرورت و تمركز روي مراكز توليد لباس‌هاي مبتذل را ضروري دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون