• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3634 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۵ مهر

عدد نوشت

تعداد چاه‌هاي غيرمجاز

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با بيان اينكه 3 هزار حلقه چاه غيرمجاز در تهران وجود دارد، گفت: شهرداري تهران 200 ميليون مترمكعب آب برداشت مي‌كند در حالي كه تنها 130 ميليون مترمكعب آن مجاز است. خسرو ارتقايي گفت: در تهران سه هزار حلقه چاه غيرمجاز داريم كه از اين تعداد توانستيم هزار حلقه چاه در شش ماه اول سال مسدود كنيم كه اگر اعتبار بيشتري اختصاص يابد مي‌توانيم تمام چاه‌هاي غيرمجاز استان تهران را مسدود كنيم. وي با اشاره به اينكه اين اقدامات براي بستن چاه‌هاي غيرمجاز بر اساس بضاعت مالي شركت آب منطقه‌اي و درآمدهاي آن بوده است، گفت: در سال‌هاي قبل 500 حلقه چاه غيرمجاز مسدود شد كه اين عدد در سال گذشته به سه برابر افزايش يافت و امسال هم قرار بر اين شد تا
سه هزار حلقه چاه مسدود شود كه تاكنون توانسته‌ايم تنها هزار حلقه چاه را مسدود كنيم.

 

بدهي دولت بابت گندم

معاون اقتصادي وزير جهاد كشاورزي در مورد واردات برنج پس از تاريخ ممنوعيت واردات و فصل برداشت برنج ايراني گفت: اگر كسي سندي دارد كه از ابتداي مرداد برنج وارد كشور شده آن را به ما نشان دهد تا برخورد كنيم. عبدالمهدي بخشنده در مورد آخرين وضعيت پرداخت مطالبات كشاورزان گفت: ميزان توليد گندم در سال جاري به حدود 14 ميليون تن رسيده كه 11 ميليون و 485 هزار تن آن را به صورت تضميني از كشاورزان خريداري كرده‌ايم و اين خريد هنوز در برخي مناطق ادامه دارد. وي اضافه كرد: حدود 14 هزار و 500 ميليارد تومان بهاي 5/11ميليون تن گندمي است كه به صورت تضميني خريداري شده و 10 هزار و 500 ميليارد تومان از مبلغ آن را پرداخت كرده‌ايم و نزديك به چهار هزار ميليارد تومان بدهكاريم.

 

زمان توافق تجارت آزاد با پاكستان

مهدي هنردوست، سفير ايران در پاكستان گفت: كانال‌هاي بانكي ميان تهران و اسلام‌آباد به زودي شروع به كار مي‌كنند و ايران اميد دارد تا سه ماه آينده توافق تجارت آزاد با پاكستان نهايي شود. با توجه به اينكه مقامات ارشد بانك‌هاي مركزي ايران و پاكستان طي چند روز آينده با يكديگر ملاقات مي‌كنند، روابط بانكي ميان تهران و اسلام‌آباد به زودي شروع به كار مي‌كنند. وي افزود: بهبود روابط بانكي ميان دو كشور روابط تجاري ميان‌شان را تقويت خواهد كرد. حجم كنوني مبادلات تجاري نشان‌دهنده روابط قوي دو كشور نيست درحالي كه روابط بانكي، مركزيت تقويت روابط تجاري و سرمايه‌گذاري است. وي افزود كه ايران قبلا پيش‌نويس توافق تجارت آزاد با پاكستان را براي مقامات اين كشور با اميد به اينكه تا سه ماه آينده نهايي شود، ارسال كرده‌ است. برقراري پرواز مستقيم تهران و اسلام‌آباد در دستوركار قرار دارد. ما بيش از صدهزار ويزا براي پاكستاني‌ها صادر كرده‌ايم و در نظر داريم با ادامه بهبود روابط تجاري بر اين تعداد بيفزاييم.

 

خودكفايي در تجهيزات صنعت گاز

حميدرضا عراقي، معاون وزير نفت در شركت گاز ايران از خودكفايي 95 درصدي كالاهاي مورد استفاده در صنعت گاز كشور خبر داد و گفت: 70 درصد از صنعت انرژي كشور را گاز تشكيل مي‌دهد بنابراين اگر كوتاهي در اين زمينه صورت پذيرد با يك بحران جدي روبه‌رو خواهيم شد. وي با تاكيد بر اينكه فرض كنيد اگر يك لحظه گاز قطع شود مشكلات امنيتي، نظامي نيز ايجاد خواهد كرد، افزود: بنابراين وظيفه شركت ملي گاز ايران در اين شرايط، بسيار سنگين است. وي با تاكيد بر اينكه ما در اين شركت به سختي كار و تلاش مي‌كنيم كه توسعه را به نحو احسن انجام دهيم، اظهار كرد: ما بايد به دنبال تامين مطمئن و پايدار گاز براي تمام مصرف‌كننده‌هاي خود در سراسر كشور باشيم و در اين زمينه تلاش كنيم. عراقي با اشاره به اينكه به‌طور كلي در ابتداي تشكيل هر سازمان، اين سازمان وابسته خواهد بود، گفت: اما بعد از مدتي تلاش، وابستگي به غير قطع و به مرحله خوداتكايي مي‌رسد و پس از آن وارد مرحله اتكاي متقابل مي‌شويم و در حال حاضر شركت ملي گاز ايران با وزارت نفت به اين مرحله رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون