• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3634 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۵ مهر

ميرتاج‌الديني: به نفع‌مان شد!|جوانفكر: كسي حق اظهارنظر ندارد

واكنش به نهي كانديداتوري احمدي‌نژاد

گروه احزاب | نخستين دقايق بامداد يكشنبه هفته گذشته بود كه عباس اميري فر روحاني نزديك به احمدي‌نژاد در فضاي مجازي اقدام به انتشار خبري كرد كه فضاي سياسي كشور تحت تاثير آن قرار گرفت: «طبق خبر موثقي كه دارم كلا كانديدا شدن احمدي‌نژاد منتفي است و طبق نظر ارشادي يكي از مقامات عاليرتبه نظام مقدس جمهوري اسلامي، سفر استاني هم به صلاح نيست و طبق خبر موثق دقيقي كه دارم سفر استاني گرگان هم آخرين سفر استاني بوده است.» پس از انتشار اين خبر گمانه‌زني‌ها درباره ميزان صحت آن آغاز شد تا اينكه ظهر يكشنبه مهدي فضائلي، مديرعامل سابق خبرگزاري فارس در يادداشتي ضمن تاييد خبري كه اميري‌فر منتشر كرده بود، نوشت: اين مقدار قطعي است كه وي با نهي صريح رهبر معظم انقلاب، براي ورود به ميدان رقابت انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده مواجه شده است!... بدون ترديد، اعلام نظر صريح رهبري، حدود 9 ماه مانده به انتخابات را بايد اقدامي پرخير و بركت و البته توام با اتمام حجت دانست. او در ادامه اين يادداشت احمدي‌نژاد را در معرض يك آزمون بزرگ دانست و نوشت: «امروز احمدي‌نژاد و ياران دوآتشه و سينه چاك او در معرض آزموني مهم قرار گرفته‌اند؛ آزمون «ولايت‌پذيري»! احمدي‌نژاد كه مدتي است نشست‌هاي «تبيين آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و بازخواني خط امام و رهبري» را برگزار مي‌كند، امروز بايد در عمل نشان دهد با نهي مهم‌ترين «ثقل» احيا شده از سوي امام(ره) يعني «ولايت فقيه» چگونه برخورد خواهد كرد. تمكين مي‌كند يا خود را «ماذون»! نمي‌داند و راه خود را مي‌رود؟»يادداشت فضائلي از آن حيث مهم جلوه مي‌نمود كه او اخلاقا در خصوص اخبار منتسب به رهبر معظم انقلاب همواره با احتياط برخورد مي‌كند و اگر به قطعيت نرسد اقدام به انتشار خبري منتسب به معظم له نمي‌كند.
قرار نبود رسانه‌اي شود
اگرچه خبر بسيار مهم بود و در صورت صحت مي‌توانست تاثيري شگرف بر فضاي انتخابات سال 96 بگذارد اما رسانه‌هاي رسمي از ورود به آن خودداري كردند و بحث‌ها بيشتر در محافل غيررسمي و فضاي مجازي دنبال مي‌شد تا اينكه روز شنبه هفته جاري محمدرضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در نشست ماهانه اين تشكل با تاكيد بر اينكه انتخابات رياست‌جمهوري پيچيد‌گي‌هاي خاص خود را دارد، گفت: همان‌طور كه در خبرها شنيديد و قرار بود اين مساله رسانه‌اي نشود اما رسانه‌اي شد، آقاي احمدي‌نژاد به عنوان يكي از گزينه‌هاي قوي براي انتخابات رياست‌جمهوري به دلايل متنوع از ورود به انتخابات منع شده است. ما از نظر سياست راهبردي توصيه مي‌كنيم كه نه مخالفين احمدي‌نژاد از منع شدن وي اظهار شعف كنند و نه دوستان وي دمق شوند و در حالت كما و اغما بروند. وي توصيه كرد: سعي كنيد عكس‌العمل‌تان در رسانه‌ها معتدل باشد، يعني هم شادي و شعف زياد هزينه‌اي را براي آينده دارد و هم افسرده شدن به نفع مصالح  نظام نيست.

واكنش مشاوران احمدي‌نژاد
با اظهارنظر باهنر دو نفر از اطرافيان احمدي‌نژاد يعني علي‌اكبر جوانفكر و عبدالرضا داوري نيز در گفت‌وگو با ايسنا نسبت به اين موضوع واكنش نشان دادند. جوانفكر، درباره صحبت‌هاي باهنر گفت: مگر آقاي باهنر مسوول نشر مطالب مربوط به مقام معظم رهبري است؟ اين سوال براي ما هم وجود دارد كه مطالب مربوط به رهبر انقلاب چطور از مجاري ديگري منتشر مي‌شود. اگر مطلبي به رهبري نسبت داده شده، دفتر ايشان اگر لازم بدانند توضيحاتي مي‌دهند. اشخاص ديگر نبايد در اين زمينه اظهارنظر كنند و من هم نبايد اظهارنظري داشته باشم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا احمدي‌نژاد در چند ماه گذشته با رهبر انقلاب ديداري داشته است يا خير، اظهار كرد: بله، ديدار داشته‌اند. اما درباره مطلبي كه به مقام معظم رهبري نسبت داده شده دفتر ايشان بايد اظهارنظر كند.عبدالرضا داوري يكي ديگر از نزديكان احمدي‌نژاد است كه درباره اين خبر گفت: هر خبري مربوط به مقام معظم رهبري اگر خارج از رسانه‌هاي وابسته به دفتر ايشان يا اطلاعيه‌هاي دفتر ايشان منتشر شود، اعتبار ندارد. اين خبر هم چون از مجاري رسمي منتشر نشده طبيعتا اعتبار و حجيت ندارد. مگر آقاي باهنر سخنگوي مقام معظم رهبري هستند؟ مساله روشن است. جرياني مي‌خواست يك عمليات رواني ايجاد كند. آقايان شايعه‌پردازي و شايعه‌پراكني درباره مقام معظم‌رهبري نكنند چون جايگاه ايشان نقطه اتكاي همه آحاد ملت و حساس است و نبايد از جايگاه ايشان در رقابت‌ها و حذف رقباي‌مان سوءاستفاده كنيم. اين يك روش غلط است. همه نيروهاي كشور بايد جايگاه مقام معظم رهبري را حفظ كنند و در عين حال همواره ديدگاه‌ها و نظرات رهبر معظم انقلاب بايد مبناي عمل براي همه نيروهاي انقلاب باشد.
نفع اصولگرايان شد
در ادامه واكنش‌ها به موضوع نهي احمدي‌نژاد براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري، محمدرضا ميرتاج‌الديني، معاون پارلماني دولت، وي در مصاحبه‌اي با خبرآنلاين گفت: فكر مي‌كنم اين به نفع جريان اصولگرا تمام شد چون آقاي احمدي‌نژاد مورد اختلاف در ميان جريان اصولگرا بود و هيچ‌وقت اصولگرايان روي نام آقاي احمدي‌نژاد به وحدت نمي‌رسيدند. در واقع يكي از مواردي بود كه موجب اختلاف در جريان اصولگرا مي‌شد و حالا اين مساله حل شده است. معتقدم الان زمينه و فضا براي وحدت ميان اصولگرايان بيشتر است و چون آراي آقاي روحاني 50 درصد آراي جامعه در سال 92 بود با توجه به اينكه نتوانست شعارهايش را در طول دوره چهار سال رياست‌جمهوري‌اش عملياتي كند، راي آقاي روحاني شكننده است پس جريان اصولگرا بايد با اميد بيشتري به پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 نگاه كنند. اعتقاد دارم نه تنها آقاي روحاني بي‌رقيب نشده است بلكه بايد منتظر رقيب جدي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون