• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3639 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

ظريف در رونمايي از كتاب طنزي درباره مذاكرات هسته‌اي:

تحملم بدنيست

هيچ كشوري نمي‌تواند براي ايران شرط و شروط تعيين كند

گروه ديپلماسي| «ابعاد ظريف مذاكرات» نام كتابي بود شامل كاريكتاتور و شعر طنز درباره مذاكرات هسته‌اي كه رونمايي از آن بهانه‌اي شد تا تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بار ديگر همراه با هم در ميان اهالي رسانه حاضر شوند. در اين مراسم كه در فرهنگسراي نياوران برگزار شد محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، سيد عباس عراقچي و مجيد تخت‌روانچي اعضاي ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و علي مرادخاني معاون وزير ارشاد و اعضاي خانواده‌ شهداي هسته‌اي حضور داشتند و پيام علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط سجادي قرائت شد و پس از آن هم ظريف به ايراد سخنراني پرداخت. در پايان اين مراسم از مادر شهيد رضا قشقايي، همسر شهيد عليمحمدي، همسر شهيد رضايي‌نژاد و همسر شهيد شهرياري تقدير شد. در مراسم مذكور از همسر شهيد مصطفي احمدي‌روشن كه در مراسم حضور نداشت نيز تقدير به عمل آمد. محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان عصر امروز (شنبه) در آيين رونمايي از كتاب «ابعاد ظريف مذاكرات» در محل فرهنگسراي نياوران طي سخناني با بيان اينكه در آستانه ماه محرم براي شهداي هسته‌اي آرزوي علو درجات داريم، از علي‌اكبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي كه در اين مراسم حضور نداشت ياد كرد و گفت: اگر تلاش، تخصص و زحمات ايشان نبود توافق ميسر نبود. برخلاف اسمم كه ظريف است از ظرافتي كه در اين جمع است بهره‌اي نبردم. اگر بزرگ منشي، استقامت، فهم، صبر و متانت مردم نبود، امكان رسيدن به هيچ دستاوردي در هيچ زمينه‌اي وجود نداشت. اين فرهنگ استقامت و شهادت است كه كشور را نگاه‌ داشته و اين در آثار اين هنرمندان موج مي‌زند. وي با بيان اينكه جامعه نياز به نقد و گفت‌وگو دارد، افزود: اگر چه برخي از طنزها بسيار جدي، دقيق و ژرف است، در بيان مطلب اگر ما توان پذيرفتن نقد را داشتيم و در جامعه‌اي كه مبناي آن برادري و دوستي است، اگر رسالت پيامبر مبني بر دوستي نبود، ما همواره در جنگ بوديم. چه زيباست كه نقد به زبان طنز راحت‌تر بيان شود و راحت‌تر به دل بنشيند. امروز روز سپاس از هنرمندان است كه با زبان طنز جامعه را هدايت مي‌كنند و شايد بتوانيم از اين طريق باب جديدي را در كشور و دنيا باز كنيم. هنرمندان مي‌توانند با كار خود تصوير غيرواقعي و تصوير ايران هراسانه را به كنار بزنند. وزير خارجه همچنين از زحمات عراقچي و تخت‌روانچي مذاكره‌كنندگان ارشد هسته‌اي در مذاكرات و ادامه اين زحمات در حال حاضر تشكر كرد.
انتقاد و خنداندن مردم با نقد خوب است
به گزارش فارس، ظريف در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه همه انتقادها بايد به سمت بهبود شرايط و سازندگي حركت كند و ان‌شاءالله در انتقاد روشي استفاده شود كه منافع كشور حفظ شود، افزود: من تحملم بد نيست، زماني كه تصوير دوگانگي در كشور يا عدم انسجام سياسي را برخي دوستان مي‌خواهند با انتقاد در كشور مطرح كنند نه تنها خلاف واقع مطرح مي‌كنند بلكه به كساني كه علاقه‌اي به انقلاب و كشور ما ندارند زمينه‌هايي را ارايه مي‌دهند كه آنها در بد عهدي و بدخيالي خود نسبت به ما جري‌تر مي‌شوند. اما اينكه انتقاد شود و مردم را با انتقاد بخندانيم، خوب است. ظريف همچنين در پاسخ به پرسشي در خصوص آينده مناسبات تهران و اتاوا با بيان اينكه گفت‌وگوهاي خوبي با وزير خارجه كانادا داشتيم، افزود: جمهوري اسلامي ايران خواسته‌هايي دارد كه بايد در مورد آن بيشتر صحبت كنيم.
ايران 37 سال است كه صلح طلب است
وي همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص اظهارات وزير اقتصاد اين كشور درباره ايران و تعيين شروطي براي سفر به ايران، با تاكيد بر اينكه هيچ كشوري نمي‌تواند براي ايران شرط و شروط تعيين كند، تصريح كرد: ايران كشوري مستقل است و سياست‌هايش مشخص است. كشورهاي مختلف به سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران كه سياست‌هايي سازنده است علم دارند، كشور ما كشور اصلي مبارزه با تروريسم در منطقه و كشوري است كه در برابر فشارهاي ناروا ايستادگي كرده و در اين 37 سال در عين حال كشور صلح طلبي بوده است. ايران كشوري است كه در برابر داعش و تروريسم ايستادگي و مقاومت كرده و لذا داشتن ارتباط با ايران بايد براي همه افتخار باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون