• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3645 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

كانديداهاي با كيفيت اصلاح‌طلبان براي شوراها

حسين كاشفي عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران

شوراهاي اسلامي شهر و روستا با ايجاد ارتباط نزديك مردمي از مسائل و مشكلات شهرها و محلات با خبر هستند و به حل مشكلات مردم مي‌پردازند. اين شوراها مي‌توانند بستر ارتباطي دوسويه را بين نمايندگان شوراها و مردم فراهم كنند و با ارتباط مستمري كه با مردم به وجود مي‌آورند، از ديدگاه‌ها، نظرات و مطالبات مردم با خبر شوند. همين است كه سبب مي‌شود انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از اهميت زيادي برخوردار باشد و اين اهميت بر هيچ يك از دو جريان شناسنامه‌دار كشور پوشيده نيست. از همين رو اصلاح‌طلبان مي‌كوشند تا در اين انتخابات گامي اساسي و درست براي پيروزي در انتخابات بردارند. خوشبختانه با انسجام بسيار خوبي كه بين مجموعه اصلاح‌طلبان با تشكيل شوراي عالي سياستگذاري به وجود آمده است هر چه بهتر مي‌توان كار را به پيش برد. در شوراي عالي سياستگذاري، نمايندگان شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، شوراي مشورتي و نمايندگاني از ساير نيروهاي اصلاح‌طلب وجود دارد. احزاب، گروه‌ها و نيروهاي اصلاح‌طلب كه داراي ارتباط خوبي با مردم هستند، در اين مجموعه فعال هستند و مي‌توانند با استفاده از تجربيات شوراهاي شهر گذشته به اصلاح‌طلبان در امر انتخابات كمك كنند. در اين انتخابات تلاش مي‌شود تا با يك برنامه همه‌جانبه در زمينه مسائل توسعه شهري از جمله مسائل زيست‌محيطي، ترافيك، توسعه و خدمات شهري دست به كار تدارك براي انتخابات شوند.
شوراي عالي سياستگذاري با استفاده از تجربيات گذشته و نگاهي به شرايط كنوني و آينده كشور بايد بتواند در جهت پيشرفت و توسعه و رفع مشكلات مردم در شهرها حركت كنند تا اين شوراها هر چه بيشتر بتوانند در كشور نقش و مسووليت خود را به انجام برسانند. طبيعي است كه معرفي نامزدهاي باصلاحيت و كارآمد از سوي جريان اصلاح‌طلب از اهميت ويژه‌اي برخوردار خواهد بود. افرادي كه در زمينه مسائل مخصوص به شهرها، فرهنگي و اجتماعي از تخصص و ايده خوبي برخوردار باشند. شوراي عالي سياستگذاري به عنوان متولي امر انتخابات در بين اصلاح‌طلبان بايد اين معيارها را به خوبي در افراد بسنجد و گذشته و پيشينه افراد، مقبوليت و سلامت آنان را با استفاده از مكانيزم‌هاي دقيق به درستي تشخيص دهد. سپس بر اساس اين شاخص‌ها بايد به افراد امتياز داده شود تا بتوان براي كانديداتوري اين انتخابات مهم افرادي كارآمد را معرفي كرد. با توجه به اينكه تيغ نظارت استصوابي در انتخابات شوراي شهر كند‌تر است اصلاح‌طلبان به طور طبيعي دچار كثرت نيرو مي‌شوند. ليكن وقتي كه ضابطه گذشته شود و ضوابط تعيين‌كننده باشند، تشخيص ساده‌تر خواهد شد و مي‌توان مساله كثرت نيرو را در اين انتخابات به درستي مديريت كرد.
تخصص، جايگاه مردمي و مقبوليت افراد نيز از جمله عواملي است كه بايد در متر و معيار اصلاح‌طلبان براي انتخاب افراد لحاظ شود. همچنين اهل كار جمعي بودن توسط معياري همچون حضور در نهادهاي مدني و احزاب و تشكل‌ها مي‌تواند به عنوان معيار انتخاب باشد. نبايد به گونه‌اي باشد كه افراد در شوراهاي شهر و روستا براي نخستين بار كار جمعي را آزمايش كنند بلكه بايد افراد از پشتوانه برنامه‌اي و كار جمعي برخوردار باشند. مي‌توان براي هر كدام از اين معيارها امتيازي در نظر گرفته شود. همچنين شوراي عالي سياستگذاري بايد افرادي را به عنوان كميته انتخاباتي مامور كند تا اين شاخصه‌ها را بر مصاديق تطبيق دهند. افرادي كه انصاف و بيطرفي داشته باشند تا بتوانند شاخص‌ها را در مصاديق به درستي تطبيق دهند.
در اين صورت تمام افرادي كه مي‌خواهند مورد حمايت اصلاح‌طلبان و شوراي عالي سياستگذاري قرار بگيرند بايد اين قواعد را بپذيرند و نبايد فرديت و خودمحوري داشته باشند. آنها بايد كار جمعي و اخلاق و تعهد تشكيلاتي را پذيرا باشند. اميد است كه اصلاح‌طلبان در جريان سياستگذاري و انتخاب افراد بتوانند به درستي عمل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون