• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

واكنش معاون حقوقي رييس‌جمهور نسبت به اظهارات يك مداح

چرا به خاطر عمل اشتباه خود از مردم عذرخواهي نمي‌كنيد؟

گروه سياسي| «بدون تعارف با منصور ارضي»، بدون واكنش نمي‌ماند. برنامه‌اي كه او در برابر اين سوال كه: «انتقادات حاج منصور گاهي آن قدر شديد است كه مي‌توان گفت انتقاد نيست، ناسزا است»، اين روش رفتاري را برگرفته از سيره امام حسين (ع) دانسته و با بيان جمله «يابن الدعيه»، ناسزاگويي را به آن حضرت نسبت مي‌دهد، پس از واكنش‌هايي در فضاي مجازي اين‌بار از تريبون رسمي مورد انتقاد قرار مي‌گيرد. «حذف بداخلاقي‌ها»، واكنش در قالب توصيه‌اي است كه از سوي معاون حقوقي رييس‌جمهوري مطرح شده و مجيد انصاري بر تهمت دانستن اين حرف تاكيد داشته و مي‌پرسد چرا به خاطر عمل اشتباه خود از مردم عذرخواهي نمي‌كنيد؟ به گزارش ايسنا، مجيد انصاري در مراسمي كه به مناسبت شام غريبان در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد، با تاكيد بر اينكه يكي از پيام‌هاي نهضت كربلا، اخلاق، راستگويي و درستگويي بود، به اظهارات يكي از مداحان تهراني اشاره كرده و با تاكيد بر اينكه چرا به خاطر عمل اشتباه خود از مردم عذرخواهي نمي‌كنيد، مي‌گويد: اين تهمت و گناهي بسيار بزرگ است كه بگوييم امام حسين‌(ع) نيز فحش مي‌دادند چرا كه خداي متعال به مسلمانان مي‌فرمايند نه تنها به مسلمانان و مومنان بلكه به كافران و مشركان نيز نبايد فحش دهيد. وي در ادامه صحبت‌هاي خود مي‌افزايد: پيامبر اعظم نيز مي‌فرمايند اگر كسي مومني را فحش و دشنام بدهد دچار فسق شده و از عدالت خارج شده است. ايشان همچنين مي‌فرمايند كه نه تنها به مردم فحش ندهيد بلكه به باد و كوه و ساعت و لحظه نيز فحش ندهيد.
اين بداخلاقي‌ها بايد از جامعه
حذف شود
مجيد انصاري در ادامه به توضيح جمله‌اي كه به امام حسين (ع) نسبت داده شده و آن را مصداق فحش عنوان مي‌كنند، پرداخت و با تاكيد بر اينكه جمله امام حسين (ع) را نادرست متوجه شده‌اند، افزود: برخي فكر كرده‌اند كه امام حسين (ع) به ابن زياد فحش داده است. اين در حالي است كه «ابن ابيه» كنيه زياد بود؛ چون همه مردم مي‌دانستند كه زياد از يك زن هرزه كه صاحب همسري نبوده به دنيا آمده و بسياري ادعاي پدري او را داشتند، «ابن ابيه» به معناي «پسر پدرش» به عنوان كنيه زياد خطاب قرار مي‌گرفت و به هيچ عنوان فحاشي محسوب نمي‌شد. در آن زمان و پس از آنكه معاويه در جلسه‌اي و پس از شهادت عده‌اي پدر او را ابوسفيان اعلام كرد و يزيد را زادبن ابوسفيان ناميد، مومنان، شيعيان و امام حسين (ع) و همچنين در رجزخواني‌هاي علي اكبر و علي اصغر با قائل شدن احترام براي «زياد» او را دعي ابن الدعي صدا مي‌كردند. آنها لفظي محترمانه‌تر براي زياد استفاده كردند. حال اين مرتبه كجا و آنكه فردي رفقاي سياسي، نيروهاي انقلابي و شخصيت‌هاي اصلي نظام را به باد فحش و ناسزا بگيرد و در مقام انتقاد از او بگويد كه امام حسين (ع) نيز فحش مي‌داده است، كجا. وي تاكيد كرد: اينها از جمله بداخلاقي‌هايي است كه بايد از جامعه حذف بشود.
گسترش روح نااميدي در مردم به خاطر يك سري رقابت‌هاي بچه‌گانه روا نيست
مجيد انصاري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه در جامعه حسيني بايد اخلاق حسيني وجود داشته باشد و اين جامعه بايد نوراني و مهربان باشد، اظهار كرد: سزاوار نيست كه در جامعه‌اي حسيني، بعضا فضاي مجازي يا تريبون‌هايي كه متعلق به بيت‌المال است يا روزنامه‌هايي كه از بيت‌المال ارتزاق مي‌كنند، به توسعه بد اخلاقي، تهمت‌زدن، فحاشي، تخريب، تضعيف و گسترش روح نااميدي در مردم به خاطر يك سري رقابت‌هاي بچه‌گانه صورت بگيرد. وي ادامه داد: سزاوار نيست گروهي ادعا كنند كه ما حسيني هستيم اما از صبح تا شب كارشان اين باشد كه به فلان شخص كه از بزرگان نظام است يا ديگري كه يار امام و رهبري است يا ديگري كه خدمتگزار مردم است يا به دولت برآمده از راي ملت تهمت بزند و دروغ بگويد و وحدت جامعه را تضعيف كند. معاون حقوقي رييس‌جمهور با انتقاد از عملكرد اين گروه خاطرنشان كرد: اين افراد تلاش‌هاي بي‌امان رييس‌جمهور و ديگر قوا را ذبح شده جلوه مي‌دهند و به مردم مي‌گويند كه دولت و مجلس تمام شده و در روزنامه‌هاي خود با تيترهاي درشت به مردم القا مي‌كنند كه دولت و مجلس‌تان تمام شده، برجام‌تان هيچ و اقتصادتان فلج شده است. اين در حالي است كه من به عنوان عضو كوچكي از دولت شاهد خدمات و زحمات شبانه روزي رييس‌جمهوري، معاون اول رييس‌جمهوري و ساير اعضاي دولت بوده و هستم. وي با بيان اينكه اين افراد خدمات دولت را از روي تنگ‌نظري و حسادت، سياه جلوه مي‌دهند، با طرح اين پرسش كه اينكه روح اميد را بكشند و جامعه را مايوس نمايند به نفع چه كسي است؟ اظهار كرد: چرا اين افراد رهنمودهاي امام را آويزه گوش خود قرار نمي‌دهند، به بيانات مقام معظم رهبري توجه نمي‌كنند و وجدان حسيني را مورد نظر خود قرار نمي‌دهند؟  انصاري اظهار كرد: يكي از پيام‌هاي نهضت كربلا، رهايي از جهالت و مبارزه با حكومت‌هاي مستبد، ظالم و بت‌پرستي و بت‌تراشي است. حضرت اباعبدالله الحسين (ع) فرموده‌اند كه من براي قدرت‌طلبي و زورگويي قيام نكرده‌ام بلكه آمده‌ام تا امتم را اصلاح كنم؛ امت اسلامي دچار انحراف و فسادي بنيادين شده و قدرت در اختيار يزيد و جور و ظلم قرار گرفته است. همچنين ائمه اطهار تاكيد كرده‌اند كه اگر مردم و جامعه‌اي سلطاني ستمگر داشته‌ باشند كه او با قانون‌شكني در ميان مردم به ظلم حكم مي‌راند، آنها بايد در برابر او شورش كنند و آن حكومت جور را به زانو در آوردند و چنانچه ساكت بمانند و با او همراهي كنند حق خدا است كه آنها و آن جامعه بي‌تفاوت مرده را با آن حاكم ستمگر در يك جهنم بسوزاند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون