• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3653 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

روايت باهنر از جواب رد شيخ اصولگرا:

‌بارها سراغ ناطق رفته‌ايم؛ احساس تكليف نمي‌كند

محمدرضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با حضور در برنامه تلويزيوني دست‌خط به تحليل شرايط عمومي و سياسي كشور پرداخت. او در اين گفت‌وگو ضمن حمايت ضمني از دولت نقاط ضعفي را نيز برشمرد. اين فعال سياسي اصولگرا معتقد است وزراي روحاني معني حكومت كردن را مي‌فهمند و عموما وزراي مجربي هستند. با اين حال از تشكيلات اصولگرايي نيز غافل نشد. توصيف او از دوران دولت‌هاي نهم و دهم اين بود كه آن هشت سال دوران خوبي براي اصولگرايي نبود. آنطور كه باهنر گفته است آنها بارها به سراغ حجت‌الاسلام ناطق نوري رفته‌اند تا او فعاليت سياسي ميداني‌اش را دوباره شروع كند اما هر بار به در بسته خورده‌اند و ناطق گفته‌ فعلا احساس تكليف نمي‌كند.
محمدرضا باهنر درباره نقاط ضعف و قوت دولت يازدهم اظهار كرد: آقاي روحاني و دولتش نقاط مثبت خوبي دارند و نقاطي هم دارند كه مي‌توان نقد كرد. عموم وزراي اين دولت مجرب هستند؛ معني حكومت‌كردن را مي‌فهمند و تدابير خوبي دارند. البته من زماني به آقاي نوبخت گفتم دولت يازدهم يك حسن دارد و آن اين است كه در اقتصاد ۱۰ سرتيپ دارد و نقطه منفي‌اش اين است كه يك سرلشكر ندارد تا همه را جمع كند. از زمان آقاي خاتمي همواره به دولت‌ها گفته‌ام كه در اقتصاد كلان ۳ نفر يعني وزير اقتصاد، رييس بانك مركزي و رييس سازمان برنامه بايد با هم هماهنگ باشند وگرنه كار پيش نمي‌رود و فكر مي‌كنم كه اين هماهنگي وجود ندارد. البته دولت يازدهم از طرفي همه توان خود را در برجام به كار برد و بيش از اين نتوانست. نقدي هم كه به دولت وارد است كه همه تخم‌مرغ‌هاي خود را در سبد برجام گذاشت.
نسخه پيروزي روحاني
باهنر در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كند روحاني رييس‌جمهور دو دوره‌اي باشد، بيان كرد: عرف تا به حال اين بوده كه معمولا روساي‌جمهور دو دوره‌اي هستند اما آقاي روحاني تا بهمن و اسفند بايد 3 - 2 كار جدي كند كه عبور از ركود و حل مشكل بيكاري از جمله آنهاست. البته نمي‌گويم ركود تا آخر سال تمام شود يا همه بيكاران سر كار بروند اما همين كه مردم حس كنند مشكلات اقتصادي در حال حل‌شدن است، كمك خواهد كرد.  او با بيان اينكه در انتخابات ۹۶ قطعا كانديداي رياست‌جمهوري نخواهد شد، تصريح كرد: براي رياست‌جمهوري اگر قرار است رقابتي باشد، تعدد كانديداها خير و بركتي ندارد. بحمدالله در كشور به اندازه كافي داوطلب داريم تا جايي كه مي‌توانيم داوطلب صادر كنيم. در جبهه اصولگرايي براي انتخاب كانديداي مورد نظر در حال بررسي ۲۰ تا ۳۰ نفر هستيم اما هنوز به اسم آخري كه مي‌خواهيم نرسيديم. البته قحط‌الرجال نداريم و رقابت در انتخابات جدي خواهد بود اما رقابت دوقطبي خشن خوب نيست.
جواب رد ناطق
نايب‌رييس پيشين مجلس در پاسخ به اين سوال كه چرا ناطق نوري فعاليت‌هاي سياسي خود را كم كرده است، يادآور شد: آقاي ناطق فعلا حال و حوصله كار ميداني سياسي ندارد. ما هم زياد سراغش مي‌رويم؛ چرا كه ايشان از ظرفيت‌هاي اصولگرايي است ولي مي‌گويد فعلا احساس تكليفي نمي‌كند.  وي همچنين درباره كنار كشيدن ناطق از جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: دوران دولت نهم و دهم دوران خوبي براي اصولگراها نبود. ما اميدواريم بتوانيم از ظرفيت دولت‌هاي نهم و دهم در جناح اصولگرايي استفاده كنيم اما متاسفانه خيلي اختلافات به وجود آمد كه خيلي از آنها تقصير دولت بود. وقتي كسي در تلويزيون به شخصي اتهاماتي مي‌زند، اين خيلي كار سنگيني است؛ چرا كه آبروي مومن از حرمت كعبه بالاتر است.  باهنر همچنين در پاسخ به سوالي درباره سردار سليماني تاكيد كرد: حاج قاسم از سرمايه‌هاي بزرگ كشور شده و جزو بقيه‌السيف دفاع مقدس است. شايد هيچ روزي نبوده كه از خانه بيرون برود و اميد داشته باشد كه شب بازمي‌گردد و به قول معروف در بيابان‌ها به دنبال شهادت مي‌گردد.
درباره كانديداتوري قاسم سليماني استرس گرفته بودم
وي با اشاره به صحبت‌هاي مطرح شده درباره احتمال كانديداتوري قاسم سليماني و بيانيه‌اي كه او در رد اين ادعا صادر كرد، گفت: وقتي اين صحبت‌ها مطرح شد، من استرس گرفته بودم و فكر مي‌كردم يا اين حرف‌ها بسيار خام است يا يك توطئه است. حاج قاسم آدم بسيار باتدبيري است و بيانيه‌اي هم كه صادر كرد كه قصد كانديداتوري در رياست‌جمهوري را ندارد، نشان ژرف‌نگري خيلي خوب ايشان بود.  مشاور رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه درباره عملكرد مجلس نهم در مساله برجام اظهار كرد: وقتي حضرت آقا فرمودند سياست راهبردي ما نرمش قهرمانانه است حس من اين بود كه بايد برجام را جلو ببريم. الان هم مي‌گويم اگر برجام را امضا نكرده بوديم قطعا به ضرر منافع ملي ما بود اما اينگونه هم نيست كه بگوييم برجام همه منافع ما را تامين مي‌كند. برگشت به شرايط قبل از برجام هميشه روي ميز است و وقتي حس كنيم اين بازي برد - برد در حال تبديل شدن به برد - باخت است، مي‌توانيم به آن شرايط بازگرديم.
مطهري شجاع است
وي همچنين درباره علي مطهري تصريح كرد: آقاي مطهري در بعضي جاها شجاعت خوبي دارد اما بعضي از حرف‌هايش نادر است. بعضي از حرف‌هايي كه آقاي مطهري مي‌زند را اگر من بخواهم بزنم چند ماه مشورت و فكر مي‌كنم اما شجاعت ايشان زياد است و اين حرف‌ها را مي‌گويد.
كشور نياز به دو مجلس دارد
نايب‌رييس پيشين مجلس در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود عنوان كرد: معتقدم كشور را با يك مجلس نمي‌توان اداره كرد و ما بايد دو مجلسي بشويم. طبيعي است در مجلس دغدغه نمايندگان، منطقه و حوزه انتخابيه‌شان باشد و اولويت دوم‌شان منافع ملي و بعضي وقت‌ها اينها با هم تضاد پيدا مي‌كنند به همين دليل معتقدم بايد دو مجلسي باشيم.  وي در پاسخ به اين سوال كه چرا هنوز بعد از ۳۶ سال برخي مناطق محروم در كشور وجود دارد، بيان كرد: متاسفانه اعتدالي كه بايد در كل كشور به وجود مي‌آمد، نيامده، البته در بعضي نقاط بلاياي طبيعي باعث اين اتفاقات شده اما در كل اين نقد به ما مسوولان وارد است كه بعد از ۳۶ سال چگونه هنوز بعضي جاها در كشور محروم هستند.  باهنر در پايان با ذكر خاطره‌اي از برادر شهيدش (شهيد باهنر) و اينكه او خرج تحصيلش را با سختي داده بود، اظهار كرد: مي‌ترسم در آن دنيا نخستين نفري كه يقه من را مي‌گيرد، شهيد باهنر باشد چون به هر حال من با اسم ايشان كارم را شروع كردم و از خودم چيزي نداشتم. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون