• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

نخبگان چگونه «خبر» مي‌شوند؟

مصطفي اقليما | جامعه‌شناس
پيگيري خبر
شبكه‌هاي خبري بين‌المللي
نظر: رسانه‌هاي فرانسوي بي‌طرفند
بنده اخبار را بيشتر از طريق شبكه خبري بي‌بي‌سي، يورونيوز و فرانس‌24 پيگيري مي‌كنم و خبرها را با هم تطبيق مي‌دهم كه كدام به واقعيت نزديك‌تر است. اما شبكه‌هاي خبري فرانسه براي من نقش مهمي در پيگيري اخبار دارند، چرا كه معتقدم رسانه‌هاي فرانسوي بدون جهت‌گيري خاصي اخبار صحيح را مخابره مي‌كنند.

صادق زيباكلام | استاد دانشگاه
پيگيري
صدا و سيما  
اينترنت
روزنامه‌ها
نظر:  متاسفم به خاطر وضعيت صداوسيما
به علت شرايط كاري‌ام، تقريبا هر روز در جريان اخبار قرار مي‌گيرم و اين در جريان اخبار بودن ميزانش متوسط رو به بالاست. اولويت پيگيري اخبار نيز برايم مسائل ايران و خاورميانه است. بايد با تاكيد بگويم كه اصلا از طريق صدا‌و‌سيما اخبار را پيگيري نمي‌كنم و متاسفانه منابع خارجي مرجع كسب خبر براي من است. علت اينكه مي‌گويم متاسفانه منابع خارجي اين است كه ايده‌آل من اين است كه منابع داخلي از جمله صدا و سيما منبع اصلي من و بقيه مردم براي پيگيري اخبار باشد و به حدي توسط رسانه‌هاي داخلي بين مردم اعتماد‌سازي شود كه مردم هر زماني كه مي‌خواهند اخبار را پيگيري كنند، سراغ رسانه‌هاي داخلي بروند، نه اينكه به تماشاي شبكه‌هاي بين‌المللي فارسي زبان بنشينند. به هر حال اينترنت و راديو هم نقشي در خبرخواني من دارند. روزنامه هم كه جايگاه خاص خودش را از قديم تاكنون براي من داشته است و روزنامه‌هايي را كه صبح به صبح به دستم مي‌رسد مي‌خوانم.

غلامرضا تاج‌گردون|
رييس ‌كميسيون برنامه و بودجه
پيگيري
اينترنت   
وايبر  
صدا و سيما
روزنامه‌ها   
ماهواره   
نظر: ماهواره مرجع من نيست
هر روز حداقل سه وعده اخبار را پيگيري مي‌كنم. اين سه وعده براي من مانند غذا خوردن است، بدين جهت كه اول صبح، ظهر و شب اخبار را پيگيري مي‌كنم. اخبار را صبح‌ها و ظهر‌ها از طريق اينترنت و شب‌ها هم كه در خانه هستم به‌علاوه اينترنت، از صدا و سيما هم پيگيري مي‌كنم ولي ماهواره نقشي در مرجع بودن اخبار براي من ندارد. پيگيري اخبار از طريق اينترنت براي من بدين صورت است كه علاوه بر خواندن سايت‌هاي خبري، در گروه‌هاي خبري وايبري عضو هستم و از آنجا خبرها را مي‌خوانم. اخبار مورد علاقه من شامل اخبار حوزه اقتصاد، سياست داخلي و بين‌الملل است و چون نماينده مجلس هم هستم اخبار حوزه انتخابيه‌ام را پيگيري مي‌كنم. روزنامه‌ها را هر روز صبح حتما ورق مي‌زنم و از روزنامه‌هاي جناح‌هاي خاص يك كدام‌شان را مورد مطالعه قرار مي‌دهم ولي در مورد روزنامه كيهان بايد بگويم كه فقط صفحه اول و تيترش را مي‌بينم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون