• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3656 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان

انتخابات از زاويه اصولگرايان

ابوالقاسم رئوفيان فعال سياسي اصولگرا

 

 

جريان اصولگرايي راهبردهايي را براي رسيدن به وحدت و انسجام تعيين كرده است. اگر اين تصميمات به خوبي به مرحله عمل در بيايد مي‌توان به موفقيت اصولگرايان اميدوار بود.
ليكن در روزهاي آينده بايد ديد كه چه ميزان از اين تصميمات و راهبردها اساسا قابليت عملي شدن دارند و چه طيف‌ها و گروه‌هايي از جريان اصولگرايي در قالب اين راهبردها حركت خواهند كرد و پاي كار هستند. به عمل رساندن اين تصميمات مي‌تواند براي جريان اصولگرايي نويدبخش باشد.
از همين رو در مورد چند و چون به وحدت رسيدن يا نرسيدن جريان اصولگرايي حدودا دو هفته ديگر مي‌توان نظر داد. توفيق در انتخابات هم حاصل نمي‌شود مگر اينكه جريان اصولگرا به صورت متحد حركت كند. جامعه روحانيت مبارز به عنوان محور و وحدت جريان راست قابليت و توان دعوت و گرد هم آوردن طيف‌هاي مختلف اصولگرايي را دارد و مي‌تواند در تصميم‌گيري‌ها براي طيف‌هاي مختلف جناح راست صندلي و رايي در نظر بگيرد. ليكن بايد توجه داشت كه يكي از مشكلات جريان راست نبود يك برداشت و تعريف واحد و صحيح از اصولگرايي است. اگر هر طيف اصولگرايي بخواهد بر اساس ظن و گمان خود برداشت كند، طبيعي است كه وحدت و انسجام بين اصولگرايان غير ممكن خواهد بود.
برداشت يكسان و واحد مي‌تواند حلقه پيوندي بين طيف‌هاي مختلف اصولگرايي باشد و امروز يكي از وظايف ما براي رسيدن به وحدت ارايه يك تعريف واحد از اصولگرايي است تا يك پيوند قوي براي ادوار انتخاباتي آتي در بين اصولگرايان باشد. تمسك و توسل به شيوه‌هايي كه مي‌تواند پيوند بين اصولگرايان را مستحكم‌تر كند از مواردي است كه اصولگرايان مي‌توانند بنشينند و به آن بينديشند. همچنين اصولگرايان بايد از نگاه‌ها و رويكردهاي جناحي و طيفي پرهيز كنند و مقدمات رسيدن به وحدت را فراهم كنند تا بتوان به موفقيت در انتخابات آتي اميد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون