• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3656 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان

سينماي ايران پيشتاز نامزدهاي جشنواره آسياپاسيفيك

بهار سرلك

 جشنواره جوايز سينمايي آسيا پاسيفيك، ديروز نامزدهاي بخش فيلم بلند روايي را معرفي كرد. در اين بخش 39 اثر از 19 كشور براي دستيابي به جوايز اين دوره از جشنواره به رقابت مي‌پردازند.
 از ميان اين 39 اثر، فيلم‌هاي «دختر» رضا ميركريمي از ايران، «سرماي قلندر» به كارگرداني مصطفي كارا از تركيه، «رحمان ديوانه» ساخته آنورانگ كاشياپ از هند و «امبر» زكي دميركوبوز محصول مشترك تركيه و آلمان با سه نامزدي پيشتاز كسب جوايز اين دوره هستند. «محمد رسول‌الله» به كارگرداني مجيد مجيدي در دو بخش نامزد دريافت جايزه شده است. در بخش بهترين فيلم بلند روايي فيلم‌هاي «دختر» و «محمد رسول‌الله» از ايران با «سرماي قلندر» ساخته مصطفي كارا و «خاكستر گرم» ساخته زكي دميركوبوز از تركيه و فيلم «دانش‌آموز» كريل سربرنيكف از روسيه با يكديگر به رقابت مي‌پردازند. رضا ميركريمي با فيلم «دختر» در بخش‌هاي بهترين فيلمنامه براي مهران كاشاني و بهترين بازيگر مرد براي فرهاد اصلاني نامزد شده است. در بخش بهترين فيلمنامه فيلم «دختر» با فيلم‌هاي «Parched» نوشته لينا ياداو، «جريان مخالف» يانگ چائو، «چهارمين جهت» نوشته گورويندر سين و «ساعت شادي» ريوسكو هاماگوچي و تاداشي نوهارا رقابت مي‌كند. در بخش بهترين بازيگر مرد، فرهاد اصلاني با ديو پاتل براي بازي در فيلم «شير»، مانوج باجپايي براي بازي در «عليگر»، سونگ كانگ‌هو در «تخت پادشاهي» و نوازالدين صديقي در «رحمان ديوانه» به رقابت مي‌پردازد.  مجيد مجيدي نيز با آخرين ساخته خود «محمد رسول‌الله» در بخش‌هاي بهترين تصويربرداري براي ويتوريو استورارو، تصويربردار ايتاليايي برنده سه جايزه اسكار نامزد شده است. در بخش بهترين فيلم بلند «جوان» نرگس آبيار با فيلم «نفس» حضور دارد. فيلم نفس با فيلم‌هاي «جست‌وجو» و «دام» از هند، «گرگ و بره» محصول مشترك افغانستان، دانمارك و سوئد و فيلم «دنيايي از آن ما» از كره به رقابت مي‌پردازد.
در بخش بهترين فيلم مستند مهرداد اسكويي با مستند «روياهاي دم صبح» با آثاري از كامبوج، استراليا، روسيه و... رقابت مي‌كند. جايزه يك عمر دستاورد هنري نيز به منوچهر محمدي، تهيه‌كننده ايراني اهدا خواهد شد. او تهيه‌كنندگي فيلم‌هاي «حوض نقاشي» و «زير نور ماه» را بر عهده داشته است. مراسم اهداي جوايز اين جشنواره، بيست‌وچهارم نوامبر در شهر بريزبن استراليا برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون