• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3656 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان

الگويي براي توانستن

منيژه حكمت كارگردان سينما

ساره جوانمردي به عنوان بهترين ورزشكار زن جهان در ماه سپتامبر انتخاب شد. انتخابي كه نشان مي‌دهد زنان ايراني با كمترين هزينه و بدون شعار، در حال طي كردن پله‌هاي ترقي و رشد در جامعه و عرصه بين‌المللي هستند. مرحله‌اي كه نشان مي‌دهد زنان ايراني بدون هدف و برنامه در حال طي مسير پيشرفت و توسعه نيستند، بلكه برنامه‌اي كامل و جامع براي توسعه جامعه زنان ايراني دارند. حال با اين وضعيت ما چه بخواهيم و چه نخواهيم زنان ايراني پيشرفت مي‌كنند و در جامعه و عرصه‌هاي بين‌المللي تاثيرگذار مي‌شوند و همپاي ديگر زنان جهان، در هر رشته‌اي موفقيت به دست مي‌آورند.
اگر جامع نگاه كنيم و قايل به اين موضوع باشيم كه زنان نيمي از جمعيت بشري و نيمي از جمعيت كشورمان را تشكيل مي‌دهند، متوجه خواهيم شد كه نمي‌توان جلوي پيشرفت زنان را گرفت و با پيشرفت آنها جامعه ايراني هم بيشتر به پيشرفت و توسعه نزديك مي‌شود. زنان ايراني مادراني هستند كه به بهترين شكل ممكن تلاش مي‌كنند تا حضور تاثيرگذاري در بستر اجتماع داشته باشند و در اين امر موفق شده‌اند و مطمئن هستم كه روزهاي بهتري هم در انتظار آنها خواهد بود. چرا كه اين زنان براي پيشرفت و تاثيرگذاري، از خانه بيرون آمده‌اند و نقشه راه براي رشد خود دارند و متوجه‌اند كه مقصدشان كجاست. زنان ايراني همزمان در حال بازي در چند نقش هستند و طبيعتا كار آنها مشكل است اما خوشبختانه امروز، با وجود موفقيت‌هاي زنان ايراني نتيجه‌هاي حضور آنها در بيرون از خانه را در حال مشاهده هستيم و كام همه زنان ايراني كه براي حضور زنان در خارج از خانه از گذشته تا به امروز در تلاش بوده‌اند، شيرين است. زنان ايراني جزو جمعيت محدودي از زنان در جهان هستند كه با وجود محدوديت‌ها و امكانات كمي كه همه نسبت به آن آگاه هستيم، توانسته‌اند چهره‌اي موفق و توانمند از خود عرضه كنند و در عرصه‌هايي مثل هنر، ورزش، تحصيل، كارآفريني و... حضور پررنگي داشته باشند. نمونه اخير پيشرفت زنان ايراني را مي‌توان در انتخاب ساره جوانمردي دارنده دو مدال طلاي بازي‌هاي پارالمپيك ۲۰۱۶ ريو كه به عنوان بر‌ترين ورزشكار زن ماه سپتامبر انتخاب شد، مشاهده كرد. اين موضوع جاي تبريك دارد و بايد باعث شود كه مسوولان نقش زنان را به خوبي در جامعه تبليغ كنند تا شاهد پيشرفت‌هاي ديگري از اين دست در ميان جامعه زنان ايران باشيم. چرا كه وقتي يكي از زنان كشورمان كه با وجود معلوليت و ديگر مشكلاتي كه داشته، در بخش پارالمپيك بازي‌هاي المپيك قهرمان مي‌شود، اعتماد به نفس بقيه زنان كشورمان نيز بالا مي‌رود و بايد اين اعتماد به نفس در زنان ايراني تقويت شود. موفقيت‌هاي زنان ورزشكار ما مي‌تواند نشانه خوبي براي همه زنان ايراني باشد كه مي‌خواهند بيشتر از يك نقش را در جامعه داشته باشند و مي‌توانند پله‌هاي موفقيت را با پشتكار و اراده طي كنند و با ديدن موفقيت‌هاي زنان ورزشكار انگيزه و اميدواري بيشتري براي حركت در مسير خود و ايستادگي داشته باشند.
 تاكيد مي‌كنم كه نگاه من به آينده زنان ايراني، نگاهي مثبت و پر از اميد است. چرا كه دختران جوان ما در آينده با بلوغ اجتماعي راه‌هاي توسعه و پيشرفت براي جامعه زنان ايراني را پيدا مي‌كنند و باعث مي‌شوند كه روز به روز توانمندسازي زنان در جامعه ايران بيشتر شود. چه خوب است كه مسوولان از خانم جوانمردي و ديگر زنان ايراني كه در عرصه‌هاي بين‌المللي موفقيت‌هايي داشته‌اند به عنوان الگويي براي ترويج «توانستن» و «رشد اعتمادبه‌نفس» در ميان زنان ايراني استفاده كنند.
با اين موفقيت‌ها و درخشش پرچم ايران در مجامع جهاني، اميدوارم از اين بستر مناسب به خوبي استفاده شود و اين موفقيت‌ها ناديده گرفته نشود. مديران جامعه ايراني بايد از حضور اين زنان به عنوان يك حضور پررنگ و مثبت براي پيشرفت و توسعه استفاده كنند. اين زنان موفق با پشتكار و اراده نشان داده‌اند كه مي‌شود از موانع جامعه در حال توسعه گذشت و به زندگي پيشرفته و موفق رسيد. چنين اتفاقي مي‌تواند يك برگ برنده براي مديراني باشد كه مي‌خواهند جامعه ايراني را به سمت توسعه و پيشرفت هدايت كنند و مي‌توانند از حضور چهره‌هايي پراراده كه زنان اين سرزمين هستند و مادران نسل آينده، استفاده كنند و جامعه ايراني به سمت پيشرفت و آباداني حركت كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون