• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

ايراني‌هادر اينستاگرام به شارلي ابدو واكنش نشان دادند

راه‌اندازي كمپين من عاشق محمد هستم

كامنت‌هاي منتخب
 كاربري مراكشي|محمد پيامبر صلح است، چه كسي مي‌تواند او را به عنوان چهره خشن و خشمگين در دنيا معرفي كند كه از ترور حمايت مي‌كند.

 كاربري اندونزيايي| محمد در بدترين شرايطي كه در عربستان حضور داشته هميشه گفت‌وگو را به جنگ ترجيح مي‌داده و براي ارتقاي سطح فكري مردم تلاش مي‌كرده است.

 كاربري لبناني| تا به حال در كجا مسلمانان به حضرت مسيح توهين كرده‌اند؟ اين تفكرات كه مي‌خواهند از طريق توهين و كشيدن كاريكاتور پيامبر اسلام را مسخره كنند، هيچ ارتباطي به آزادي بيان و اعتقادات ندارد. بايد به همديگر احترام بگذاريم.

هشتگ‌هاي روز

 من عاشق محمدم
از تروريسم متنفرم
توهين به پيامبران الهي را محكوم مي‌كنم
IloveMohammad
Ihateterrorism
ilovemykindprophet

  سهيل سراييان / ماجراي شارلي ابدو همچنان ادامه دارد. اين نشريه در تازه‌ترين شماره خود اقدام به كشيدن كاريكاتور توهين‌آميزي از پيامبراسلام كرده است. پس از چاپ سه ميليون نسخه‌يي از اين نشريه مسلمانان اكثر دنيا اعتراض خود را نسبت به اين كار نشان دادند.
شهاب مرادي، رييس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در اقدامي كمپيني با عنوان «من عاشق محمد هستم» راه‌اندازي كرده است اين كمپين كه به زبان‌هاي مختلف هشتگ‌گذاري شده است، به‌شدت مورد استقبال كاربران شبكه‌هاي اجتماعي از جمله اينستاگرام قرار گرفته است. پس از گذشت يك روز از راه‌اندازي اين كمپين بيش از هشت هزار عكس با اين عناوين در اينستاگرام هشتگ‌گذاري شده است كه در نوع خودش براي نخستين بار است كه اين گونه در اينستاگرام ايراني در كمپيني شركت مي‌كنند.
شهاب مرادي درباره اين كمپين در صفحه اينستاگرامش نوشته است: «سلام. من- عاشق-محمدم صلي‌الله عليه و‌الله روايت شده؛ بعد از رحلت رسول خدا، شخص نامسلمان و تازه واردي در مدينه، بعد از ملاقات و پرسش‌هايي از اميرالمومنين علي عليه السلام، وقتي پاسخ سخت‌ترين سوال‌هايش را گرفت از حضرت پرسيد: آيا تو محمدي؟ مولا اين سخن را محترمانه ندانست و فرمود: واي بر تو! «من بنده‌يي از بنده‌هاي محمدم» انا عبدٌ من عبيدِ محمّد- لذا به نظر مي‌رسد شعار «من محمدم» شعار مودبانه‌يي نباشد.
در پي اهانت مجله فرانسوي به رسول‌الله الاعظم محمد مصطفي صلي‌الله عليه و آله، پيشنهاد و درخواست مي‌كنم اين تصوير و متن زير؛ شعارهاي آن به صورت هشتگ‌ها را بازنشر بدهيد.»
از نكات جالب در راه‌اندازي و حمايت از اين كمپين مي‌توان به بازتاب گسترده اين كمپين توسط سايت‌هاي خبري در كشور اشاره كرد.
اگر براي تمامي كمپين‌هايي كه در راستاي حمايت از كشور و مردم باشد اين سايت‌ها اين گونه حمايت كنند باعث مي‌شود تا استفاده صحيح‌تري از شبكه‌هاي اجتماعي در كشور داشته باشيم.
 اين كمپين در شبكه اجتماعي توييتر توسط مسلمانان كشورهاي ديگر جهان هم راه‌اندازي شده است.
بيش از پنج هزار توييت در اين كمپين نوشته شده كه هر لحظه در حال افزايش است، راه‌اندازي اين كمپين در اينستاگرام توسط شهاب مرادي نشان مي‌دهد كه به خوبي بقيه شبكه‌هاي اجتماعي را رصد كرده است.
صفحه منتسب به علي لاريجاني در اينستاگرام و صفحه حسين انتظامي، معاون مطبوعاتي وزير ارشاد هم در اين كمپين شركت كرده‌اند، همچنين جمعي از  هنرمندان، فعالان فرهنگي و هنري با گذاشتن عكس‌هاي مختلف از اين كمپين حمايت كرده‌اند. در طول زمان اقدام تروريستي در پاريس كمپين‌هاي مختلفي در شبكه‌هاي اجتماعي شكل گرفت كه معروف‌ترين آنها «من شارلي هستم» بود و هشتگ خود شارلي ابدو همچنان در بالاترين هشتگ‌هاي توييتر و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي قرار دارد.
بايد منتظر ادامه راه اين كمپين به خصوص در ديگر كشورهاي مسلمان باشيم كه تا چه اندازه در اين كمپين شركت مي‌كنند، اما هشتگ‌ها و كمپين‌هاي مشابهي در كشورهاي ديگر راه افتاده است كه در اكثر پست‌ها و مطالب مردم پيامبر را به عنوان پيامبر صلح و دوستي معرفي  و سعي كردند با زبان‌هاي مختلف پيامبر را به مردم دنيا معرفي كنند.


عكس روز

  حسين هدايتي در صفحه اينستاگرام خودش عكسي را از ويلاي لواسانش منتشر كرد.
 باران كوثري پوستر فيلم هاي خودش را در جشنواره فيلم فجر در اينستاگرامش رونمايي كرد.

پر بازديد‌ترين

يكي از چهره‌هاي مشهور شبكه‌هاي اجتماعي در كشور فردي به نام مستر تيستر است كه معمولا به رستوران‌هاي معروف مي‌رود و سپس در صفحه فيس‌بوك خودش آن رستوران را به مردم معرفي مي‌كند حالا او به تازگي به‌ساندويچي فري كثيف رفته است و گفت‌وگويي با صاحب اين ساندويچي انجام داده است.
اين ويديو در شبكه اجتماعي فيسبوك پس از 10 ساعت بيش از 80 هزار بازديد‌كننده و بيش از هزار مرتبه به اشتراك گذاشته شده است.

پر‌بحث‌ترين

طي مراسمي در لس‌آنجلس امريكا، نامزدهاي هشتاد و هفتمين جايزه اسكار معرفي شدند و فيلم «پروانه» ساخته تلخون حمزوي در ميان نامزدهاي نهايي بهترين فيلم كوتاه قرار گرفت. تلخون حمزوي فيلمساز ايراني مقيم سوييس است كه با فيلم كوتاهش نامزد جايزه اسكار ۲۰۱۵ شده است. او فيلمش را به زبان آلماني تهيه كرده و از طرف كشور محل اقامتش، سوييس به اسكار فرستاده شده است. عكس اين كارگردان ايراني به همراه لينك اين خبر در تمام شبكه‌هاي اجتماعي در حال چرخيدن است و بيش از پنج هزار بار به اشتراك گذاشته شده است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون