• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3663 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ آبان

نوشته‌هاي نراقي

نزديك به چهار سال از درگذشت مرحوم احسان نراقي مي‌گذرد و اين روزها در آستانه سالروز سفر او به خانه ابدي مجموعه‌اي از مقالات، يادداشت‌ها و گفت‌وگوهاي مطبوعاتي او در قالب يك جلد كتاب به همت نشر ثالث روانه بازار كتاب شده است.
مرحوم نراقي روز 12 آذر ماه سال 1391 بدرود حيات گفت. جامعه‌شناسي‌زاده كاشان كه در تاريخ معاصر ما نامش ثبت و ضبط است و خاطرات سياسي‌اش در واپسين سال‌هاي حكومت پهلوي دوم دست اول و خواندني است.
«روياي شيفتگان» عنوان كتابي است كه نشر ثالث آن را در دو بخش مقاله‌ها و نوشته‌ها و مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها تدوين و منتشر كرده است.
در اين كتاب مي‌توان از زاويه نگاه نراقي به افكار و زندگي شخصيت‌هايي نظير فريدون آدميت، ميرزا تقي خان اميركبير، ژان پل سارتر و ژاك دريدا از سويي و موضوعاتي از قبيل دانش و فرهنگ جديد، محاكم تفتيش عقايد، مدارا و قبول مسووليت فرد، جامعه ملل و بحث پيرامون اقليت‌هاي قومي، دلخوري شاه از سارتر، مقابله با توتاليتاريسم شوروي، ميراث جنبش دانشجويي، روياي يك زنداني، غرب ستيز نبوده‌ام و نيستم، بازگشت به خويشتن از تئوري تا عمل، گوشه‌هايي از تاريخ معاصر ايران، شاه و انقلاب 1357 و... از سوي ديگر بنگريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون