• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

خبر كوتاه

خانه فروغ فرخزاد تخريب شد

مهر| هوشنگ گلمكاني، منتقد روزنامه‌نگار و مترجم سينما كه به صورت اتفاقي در جريان اين موضوع قرار گرفته بود با در اختيار قراردادن تصاويري از ساختمان جديدي كه به جاي خانه فروغ در حال ساخت است، گفت: من سال‌ها در اين خانه رفت و آمد داشتم و مي‌دانم كه اين مكان خانه قديمي فروغ فرخزاد بوده است. چند سال پيش متوجه شدم كه اين خانه را فروخته‌اند و امروز به صورت اتفاقي وقتي از كنار خانه رد مي‌شدم، ديدم كه آن را نه تنها تخريب كرده‌اند بلكه به جاي آن ساختمان مسكوني ديگري در حال ساخت است. من نمي‌دانم كه قدمت اين خانه چند سال بود اما از سال ۵۵ كه با كاوه گلستان آشنا شدم حتي تا پس از مرگ فروغ مي‌دانم كه اين خانه متعلق به او بوده است. اما نمي‌دانم كه كاوه تا چه سالي در اين خانه مستقر بود. پس از مرگ كاوه و نيمه متروك ماندن اين خانه به دليل سكونت خانواده‌اش در خارج از كشور، دور از ذهن نبود كه اين خانه تخريب شود. دو سه سال پيش خانه فروغ فروخته شد و اكنون به جاي آن آپارتماني سه طبقه با دو پاركينگ و ساير امكانات رفاهي ساخته مي‌شود.

مديرعامل مترو: درهاي حايل مانع خودكشي نيستند

در پي حوادث متعدد ماه‌هاي گذشته در خطوط متروي تهران و چندين حادثه خودكشي، مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو گفت: درهاي حائل (كشيدن شيشه جلوي فضاي خطوط) مانع خودكشي نمي‌شود. محمد احمدي بافنده، درخصوص تصويب يك فوريت طرح نصب درهاي حايل و جداكننده در ايستگاه‌هاي مترو براي پيشگيري از بروز خطرات احتمالي براي مسافران گفت: ما تابع مصوبات شورا هستيم و هر چه از سوي شورا ابلاغ شود، انجام مي‌دهيم. وي در پاسخ به سوالي مبني بر تامين اعتبارات اين موضوع گفت: شوراي شهر تهران وقتي يك فوريت اين طرح را مصوب كرد بايد اعتبارش را هم تعيين كند.


موافقت نهايي محيط‌زيست با طرح طبيعت‌گردي آشوراده ابلاغ شد

مهر| معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان از موافقت نهايي سازمان محيط‌زيست با طرح طبيعت‌گردي آشوراده خبر داد و گفت: اين موافقت طي نامه‌اي به استاندار ابلاغ شد. رضا مروتي در اين خصوص اظهار كرد: مردادماه امسال سازمان حفاظت از محيط‌زيست كشور با كليات طرح گردشگري و طبيعت‌گردي آشوراده موافقت و نظر خود را به استان اعلام‌ كرده بود. وي با يادآوري اينكه تطبيق طرح آماده‌شده در محل باقي‌مانده بود، افزود: طرح طبيعت‌گردي آشوراده تنها در صورت تطبيق طرح در محل وارد فاز اجرايي مي‌شد. در دو ماه گذشته گروه‌هاي مختلف كارشناسي از سازمان حفاظت از محيط‌زيست براي تحقق اين امر به گلستان سفر كردند و درنهايت اعلام شد تطبيق با طرح همخواني داشت و موافقت نهايي با اجراي طرح گردشگري آشوراده اعلام شد. مروتي خاطرنشان كرد: تهيه نقشه، الزامات و مطالعات طرح گردشگري و طبيعت‌گردي آشوراده در استان انجام‌شده و اين طرح به سازمان حفاظت از محيط‌زيست تحويل‌شده بود و هم‌اكنون با اتمام مرحله تحقيق در محل و كنترل تئوريك پهنه‌بندي‌ها با موقعيت منطقه اميدواريم اين طرح به‌زودي وارد فاز اجرايي شود.
به گفته او، موافقت نهايي سازمان حفاظت از محيط‌زيست با كليات طرح گردشگري و طبيعت‌گردي آشوراده، به معناي موافقت با ساخت‌وساز در آشوراده نيست اما در اين طرح ساخت‌وساز هم وجود دارد. هرگونه ساخت‌وساز در آشوراده منطبق با طرح طبيعت‌گردي است و ساخت‌وساز بزرگ در جزيره نخواهيم داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون