• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3669 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

آيت‌الله هاشمي:تندروي عامل هر انحراف در نهضت‌هاي مردمي است

گروه سياسي| آيت‌الله از خاطرات روزهاي جنگ مي‌گويد. از روزي كه حلبچه را ديد و پيش خود فكر كرد اگر صدام همين كار را در يكي از شهرهاي بزرگ كشور، مانند كرمانشاه، تبريز و حتي تهران تكرار كند، چه كار كنند؟ ديروز آيت‌الله توصيه‌هايي براي فرماندهان سپاه، حرف‌ها و خاطرات مهمي براي يادآوري داشت. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، صبح ديروز در ديدار جمعي از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران و فرماندهان بخش‌هاي مختلف نيروهاي مردمي در يك ديدار پرسش و پاسخ، 8 سال دفاع مقدس را مقطعي درخشان در تاريخ ايران دانست و با يادآوري بعضي از اتفاقات و فداكاري‌هاي رزمندگان، گفت: نيروهاي جبهه و جنگ با امتحان خوبي كه داده‌اند، به همراه شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده‌هاي گرانقدر اين عزيزان، نام نيك خود را در تاريخ ايران جاودان كرده‌اند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به سوال يكي از حاضران در خصوص سوابق مصلاي تهران، با يادآوري كارها و اهداف ساخت آن و شرح چگونگي انتخاب زمين تپه‌هاي عباس‌آباد، گفت: هر چند در حال حاضر استفاده از اين مكان تغيير ماهيت داده، ولي چون همان موقع نماز جمعه را آبروي نظام و به عنوان يك كار سياسي ـ عبادي و ادامه‌دهنده اهداف صدر اسلام مي‌دانستيم، نسبت به ساخت اين مجموعه اهتمام شد. به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، در ادامه سخنان خويش، امام را يك شخصيت بي‌نظير در تاريخ ايران و اسلام دانست و با ابراز تاسف از تبليغات منفي عليه افكار و اهداف امام راحل مربوط به دوران انقلاب و جنگ، گفت: استقرار اسلام و مبارزه با استبداد و استعمار، از جمله اهداف مهم ايشان بود كه معلوم بود شرق، غرب و ارتجاع منطقه، به عنوان نهادهاي استعمار و استبداد مخالف ايشان و انقلاب اسلامي بودند و هستند.
امام، جلوي خيلي از تندروي‌ها را مي‌گرفتند
وي با تشريح انواع و اقسام توطئه‌هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي، گفت: پس از شكست در توطئه تجزيه‌طلبي‌ها، شورش‌هاي كور و كودتا و نااميد شدن از اين راه‌ها، خيلي صريح و سريع وارد جنگ شدند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مردمي بودن را امتياز و عامل اصلي پيروزي ايران در جنگ و انقلاب، دانست و گفت: امام(ره)، مردم را ولي‌نعمت و مردم هم امام(ره) را ولي فقيه خويش مي‌دانستند و با اعتماد به همديگر در فراز و فرودهاي خطرناك انقلاب، كاري كردند كه بي‌نظير است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، انقلاب‌هاي سال‌هاي اخير كشورهاي عربي و اسلامي را نمونه‌اي مناسب براي قياس موفقيت‌هاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: بدون خشونت و با كمترين هزينه‌هاي جاني و مالي، رژيمي را شكستيم كه هم نفت، پول، سرمايه و سلاح‌هاي پيشرفته داشت و هم قدرت‌هاي جهاني از او حمايت مي‌كردند. وي تندروي را عامل و آغاز هر انحراف در نهضت‌هاي مردمي توصيف كرد و با تاكيد بر عقلانيت گفتاري و رفتاري امام، گفت: امام، جلوي خيلي از تندروي‌ها را مي‌گرفتند و نمي‌گذاشتند اعتدال اسلامي، قرباني شعارهاي احساسي مدعيان انقلابي‌گري شود.
حلبچه را كه ديدم، گفتم اگر با تهران اين كار را كنند چه كنيم؟
جانشين امام و فرمانده هشت سال دفاع مقدس، در پاسخ به سوال ديگري، به تشريح و تحليل تاريخ دفاع مقدس، چگونگي آغاز، تداوم و پايان جنگ و چرايي فرماندهي خويش براي ايجاد وحدت رويه ميان ارتش و سپاه پرداخت و گفت: پس از حكم امام، وقتي براي خداحافظي خدمت ايشان رفته بودم و سپس در جلسه قرارگاهي فرماندهان جنگ، مخصوصا قبل از عمليات خيبر، برنامه‌هاي خود را براي جنگ تشريح كردم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري بسياري از اتفاقات سرنوشت‌ساز جنگ، به بمباران شيميايي حلبچه اشاره كرد و گفت: وقتي به حلبچه رفتم و آن صحنه‌ها را ديدم، يك لحظه با خود فكر كردم كه اگر صدام شقي و قسي، همين كار را در يكي از شهرهاي بزرگ كشور، مانند كرمانشاه، تبريز و حتي تهران تكرار كند، چه كار كنيم؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون