• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3669 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

صادق خرازي: ديپلماتي قوي‌تر از رهبر معظم انقلاب در كشور نمي‌شناسم

اشغال سفارت امريكا براي عده‌اي قدرت و براي عده‌اي، حصر و زندان به دنبال داشت

 سيد محمدصادق خرازي، رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان كه در نشستي با عنوان «تحليل رخدادهاي 13آبان و مسائل روز» به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام(ره) دانشگاه آزاد واحد ياسوج سخن مي‌گفت، با اشاره به تسخير سفارت امريكا افزود: نمي‌توانيم از كنار اين واقعه بزرگ بگذريم كه بر جنگ، استقلال، حيات و ثبات جمهوري اسلامي تاثير داشت. اسناد و قراين نشان مي‌دهد كه سفارت امريكا قرارگاه سركوب و انهدام نظام اسلامي ايران شده بود. به گزارش ايسنا، وي بيان كرد: اشغال سفارت امريكا براي عده‌اي قدرت و براي عده‌اي انزوا و زوال را به همراه داشت. همچنين براي عده‌اي ثبات و براي عده‌اي بي‌ثباتي، حصر و زندان به دنبال داشت. خرازي تصريح كرد: قدرت‌هاي جهاني در دوران مديريت بازرگان و رجايي در پي زوال نظام نوپاي ايران اسلامي بودند. همچنين استكبار جهاني از طرق مختلف از جمله حمله به طبس و كودتا به دنبال منهدم كردن چارچوب نظام سياسي ايران بود. چكيده اظهارات خرازي در اين نشست دانشجويي به اين شرح است:
 ديپلماتي قوي‌تر از رهبر معظم انقلاب در كشور نمي‌شناسم، چراكه زواياي موضوعات مختلف از جمله برجام را دقيق بررسي مي‌كنند و برجام زيرنظر ايشان و شوراي عالي امنيت ملي كشور بوده است. اشتباه «بين» است اگر كسي بيان كند كه برجام مائده آسماني است و ما چاره‌اي جز مذاكره و برجام نداشته‌ايم. به برجام انتقاد دارم، اما فرجام نيست؛ بايد بگذاريم به نتيجه برسد بعد در موردش اظهارنظر كنيم.
 در شرايطي جمهوري اسلامي مذاكره كرده و برجام را امضا كرد كه هفت قطعنامه بين‌المللي عليه ما وجود داشت، پول كشور ارزشي نداشت، نفت ما را با التماس و با كالاهاي بنجل مي‌فروختيم، داروهاي قاچاق وارد كشور مي‌شد، اكثر پروژه‌ها تعطيل و چارچوب كشور قفل شده بود. بي‌انصافي است كه ما بر دوره قبل بتازيم، اما زماني مي‌توانيم صحبت كنيم كه براساس آمار باشد. مذاكره پروسه است و نياز به زمان دارد و اين زمان تجربه‌اي است كه دارد انجام مي‌شود.
 مقام معظم رهبري براي اينكه در كشور دوقطبي به وجود نيايد، تصميم حكيمانه‌اي براي حضور نيافتن يك فرد در انتخابات رياست‌جمهوري گرفتند. هركس بخواهد رهبري را به نفع خود هزينه كند، به كشور خدمت نكرده است.
 هروقت موقع دفاع مي‌شود، مي‌گويند جوانان اما موقع قدرت كه مي‌شود نوبت پيران خردمند است؛ در حالي كه پيران و جوانان با هم مي‌توانند كشور را توسعه و رشد دهند و زيبنده نيست كه يك نفر 30 سال وزير باشد. حمالي مال جوانان است، اما قدرت مال جوانان نيست.
 ماهيت سفارت امريكا از انگلستان و عربستان جداست، عربستان مشكوك بود و حمله به سفارت عربستان و انگلستان ضربات بدي هم به نظام وارد كرد، البته رهبر معظم انقلاب با اين قضايا مخالفت كردند و با عاملان اين حوادث برخورد لازم صورت گرفت.
 طي چند دهه گذشته توسعه و پيشرفت ايران را ببينيد و طي هشت سال دولت احمدي‌نژاد ببينيد كه چه كارهايي شده است، ده‌ها مدير آقاي احمدي‌نژاد به دليل تصرف در قوانين و در هزينه‌ها در زندان به‌سر مي‌برند؛ تازه رعايت مي‌كنند و اعلام نمي‌كنند.
 كشور ايران اسلامي دو سرمايه عظيم نيروي انساني و معادن، نفت و گاز دارد، چرا با سرمايه‌هاي كشور اين كار مي‌شود؟ بايد شرايط را در كشور فراهم كنيم و راه مبارزه با فساد، فحشا، تبعيض و دوگانگي، شفاف بودن جامعه در پناه آزادي قلم و بيان براساس قانون است و تا زماني كه آزادي قلم و بيان محدود شود، قدرت بيان و كلام از مبارزه با استكبار، استعمار گرفته مي‌شود.
 (خطاب به دانشجوياني كه در سالن شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر احمدي‌نژاد» سر مي‌دادند) بايد مرگ را نثار بيگانگان و دشمنان كه نمي‌خواهند پيشرفت، امنيت، توسعه، دينداري و فرهنگ‌داري در بين مردم ايران اسلامي قرار بگيرد كنيم، نه نثار خودمان. بياييد بياموزيم كه زشتي‌ها و آلودگي‌ها را تبديل به موفقيت‌هايي كنيم كه آرمان امام خميني (ره) و شهداي ما بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون