• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3669 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

انتقاد رييس كميته امداد از نبود نظارت بر عملكرد موسسات خيريه

 اعتماد|  سيد پرويز فتاح، رييس كميته امداد، روز دوشنبه و در بازديد از نمايشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «اساس انقلاب رفع محروميت بود. محروميتي كه براي انقلاب به ارث رسيده بود بايد در اين سال‌ها كاهش پيدا مي‌كرد اما به دليل اينكه در 38 سال گذشته در زمينه اقتصادي موفق نبوديم نتوانستيم به اين امر دست پيدا كنيم كه مساله اقتصاد پاشنه آشيل ما نيز هست. بعد از جنگ، زير ساخت‌هاي ايران دچار مشكل شده بود. سياست‌هاي دولت‌هاي مخالف در اين سال‌ها نيز نتوانست توسعه متوازن را در كشور شكل دهد و همين باعث شد تا فقر در كشور رشد كند. اگر برنامه‌هاي اقتصادي دولت‌ها درست اجرا شود، تورم كنترل شود، اشتغال ايجاد شود قطعا مراجعه به كميته امداد كمتر خواهد شد و مردم به ما براي بهبود زندگي‌شان مراجعه نمي‌كنند. كميته امداد نمي‌تواند پاسخ تمام مشكلات مردم و كشور را بدهد. كميته امداد يك خيريه بزرگ است. نمونه‌هايي مانند كميته امداد در تمام كشورها وجود دارد. جمعيت تحت پوشش ما چندين ميليون نفر است و همين باعث شده سرانه كمتري ميان همه تقسيم كنيم. فسادهاي گسترده در كشور نمكي است كه به زخم مردم ريخته مي‌شود و عادلانه نيست ثروت كشور تنها در اختيار افراد محدودي قرار بگيرد. ما افرادي را براي 5 ميليون وام به بانك‌ها معرفي مي‌كنيم كه براي گرفتن اين وام كوچك با هزار مشكل روبه‌رو مي‌شوند و بايد براي دريافت آن ماه‌ها صبر كنند اما عده‌اي هستند كه بر اساس رابطه وام‌هاي چندميلياردي مي‌گيرند و تحمل اين مساله براي مردم سخت است.»
وي همچنين با انتقاد از فقدان نظارت بر عملكرد موسسه‌هاي خيريه گفت: «در حال حاضر بهزيستي و نيروي انتظامي مجوز تاسيس اين موسسه‌ها را مي‌دهند ولي قانوني براي نظارت بر آنها كه به شكل قارچ‌گونه رشد كردند، وجود ندارد و صحت عملكردشان مشخص نيست و از اين موسسه‌ها هيچ گونه حسابرسي مالي انجام نمي‌شود و برخي از اين موسسات، پس از آغاز به كار، هيچ قيدي براي خود نمي‌بينند.»
فتاح در عين حال در بيست و چهارمين جلسه شوراي مركزي زكات كشور با اشاره به اينكه ۱۰۸ ميليارد تومان زكات واجب در ۷ ماهه نخست امسال جمع‌آوري شده گفت: « 85ميليارد تومان از اين مبلغ معادل ۷۱ درصد زكات پرداختي به نيازمندان و محرومان پرداخت شده و مبلغ ۲۳ ميليارد تومان آن معادل ۲۹ درصد به پروژه‌هاي عام المنفعه در سطح روستاها و مناطق محروم اختصاص پيدا كرده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون