• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3670 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

عابديني: تاريخ را در رشته‌اي كه مهجور مانده بود، عوض كرديم

مجتبي عابديني، قهرمان شمشيربازي جهان و نفر چهارم المپيك 2016 ريو كه روز گذشته در نمايشگاه مطبوعات حاضر شده بود در صحبت‌ با رسانه‌ها از دغدغه‌ها و موفقيت‌هاي خيره‌كننده اخيرش گفت. عابديني درباره قهرماني تيم ملي شمشيربازي ايران در مسابقات جهاني گفت: «عملكرد ما در جام جهاني خوب و بي‌نظير بود و توانستيم براي نخستين‌بار در تاريخ قهرمان جهان شويم. اتفاقي كه افتاد براي ايران يك افتخار بزرگ بود و به لحاظ تيمي اين نخستين بار بود كه تاريخ را عوض كرديم. در رشته‌اي كه در تمام اين سال‌ها مهجور مانده بود، قهرماني گرفتيم. من در اين مسابقات توانستم هامر امريكايي و كيم كره‌اي را كه در المپيك مقابل آنها به دليل ناداوري شكست خورده بودم را شكست دهم. با اين قهرماني تمام اتفاقات تلخ المپيك را جبران كردم. با اين قهرماني دل مردم شاد شد و اميدوارم از اين پس بتوانيم همين راه را ادامه داده و كارهاي بزرگ‌تري هم انجام دهيم.
عابديني درباره بازتاب قهرماني تيم ملي شمشيربازي هم گفت: « بازتاب فوق‌العاده بود. بايد از آقاي روحاني، رييس‌جمهور محبوب و آقاي لاريجاني، رييس مجلس كه پيام جداگانه دادند، تشكر كنم. اين قهرماني پوشش خوبي داده شد و مسوولان هم اين موفقيت را ديدند و اميدوارم كمك كنند تا اين رشته در ايران بيشتر از اين محروم نماند. »
مجتبي عابديني، عضو تيم ملي شمشيربازي كشورمان در خصوص آينده شمشيربازي ايران پس از كسب اين عنوان قهرماني در جهان گفت:
« فكر مي‌كنم شمشيربازي ورزش ناخلف ايران است! ما هم ورزشكاريم، ما هم در حال تلاش هستيم، ما هم توقع و زندگي داريم. ما هم مثل يك سرباز ورزش مي‌كنيم و به مسابقات اعزام مي‌شويم اما توجهي نمي‌بينيم. اكنون حداقل نياز به يك سالن شمشيربازي داريم و در تهران 15 ميليوني يك سالن خوب براي تمرين كردن نداريم. يك سالن 40 سال پيش براي شمشيربازي ساخته شده كه اكنون بيشتر به درد موزه مي‌خورد. توجهي به شمشيربازي نيست. ما هم نياز به پول زياد، بودجه و  حقوق بالا داريم. قيمت من اين نيست و حقوق من خيلي بالاتر از اين حرف‌ها بايد باشد، اما اين‌گونه نيست. اكنون دنيا به ما به چشم قهرمان جهان نگاه مي‌كند و ما هم دوست داريم اسپانسر داشته باشيم تا با خيال راحت به مسابقات اعزام شويم. ضمن اينكه وقتي بودجه باشد و نگاه درستي به شمشير بازي وجود داشته باشد، ‌اين موفقيت‌هاي ما باعث مي‌شود كه ديگر جوانان هم جذب اين رشته شوند و با برنامه‌ريزي درست و اصولي مي‌توان مقدماتي را فراهم كرد كه در المپيك در شمشيربازي هم به مدال برسيم و تبديل به قطب قدرت در جهان شويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون