• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3670 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

خبر كوتاه

سلطاني‌فر: با همه نهادها تعامل گسترده خواهيم داشت

مراسم توديع و معارفه وزير ورزش و جوانان بعداز‌ظهر چهارشنبه در هتل المپيك تهران برگزار شد. مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان ضمن آرزوي طول عمر براي مقام معظم رهبري و دولت تدبير و اميد و تشكر از حضار و همچنين جهانگيري بيان كرد: خيلي وقت حضار را نمي‌گيرم. فقط سهمي از برنامه‌هاي خود را كه بارها در مجلس و فراكسيون‌ها و صحن علني مجلس دنبال كرده‌ام، بيان مي‌كنم تا اصحاب رسانه، خانواده ورزش و مديران ستادي و استاني و روساي فدراسيون‌ها در جريان باشند. سلطاني‌فر در ادامه محور نخست خود را تعامل گسترده با تمام نهادها بيان كرد و افزود: تعامل گسترده با تمام نهادها و مجموعه‌هاي ورزشي از جمله آموزش و پرورش، سازمان‌هاي دولتي و تمام سازمان‌هايي كه مي‌توانند در سازماندهي و رشد جوانان كمك كنند، خواهيم داشت. بر تمام امور وزارتخانه با توجه به اينكه معاونان كارها را دنبال خواهند كرد، نظارت خواهم كرد. من نيز خود بر تمام امور نظارت خواهم داشت تا بهره‌وري و بهبود كارها افزايش يابد. محور سوم رعايت اصل شايستگي است.

مصرف مشروبات الكلي در جام جهاني 2022 ممنوع شد

هر زمان كه به شروع جام جهاني 2022 نزديك مي‌شويم، اخبار مربوط به اين رويداد نيز بيش از پيش بازتاب پيدا مي‌كند. مسوولان برگزاري جام جهاني اعلام كردند تمام افرادي كه در جام جهاني حضور خواهند داشت، بايد به قانون كشور ميزبان احترام بگذارند و بر اين اساس مصرف مشروبات الكلي در هتل‌ها و خيابان‌هاي اين كشور ممنوع است و نبايد از اين قانون تخطي صورت بگيرد. حسن التواد، رييس كميته برگزاري جام جهاني 2022 قطر، با اعلام اين خبر گفت: بعد از بررسي‌هاي صورت گرفته در يكي دو ماه گذشته تصميم بر اين گرفته شد كه اين تصميم به صورت كلي اعلام شود. قطري‌ها به صورت رسمي اعلام كرده‌اند استفاده از مشروبات الكلي در ملأ عام و به وي‍ژه در خيابان‌ها، ميادين و اطراف اماكن ورزشي اين كشور كاملا ممنوع است. گفتني است هنوز ساير كشورها به اين تصميم مقامات قطري واكنش نشان نداده‌اند.

ورود تكواندو، كشتي و وزنه‌برداري به مدارس

مهرزاد حميدي، معاون تربيت‌بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال كه چرا وزارت آموزش و پرورش و فدراسيون ورزش دانش‌آموزي به رشته‌هاي مدال‌آوري مثل تكواندو، كشتي و وزنه‌برداري نمي‌پردازد، اظهار كرد: ما سال گذشته طرح كانون قهرماني را به صورت پايلوت در چندين استان برگزار كرديم و بعد از بررسي بازخوردها تصميم گرفتيم تا اين طرح را گسترده‌تر برگزار كنيم. رشته‌هاي تكواندو، كشتي و وزنه‌برداري از رشته‌هاي مدال‌آور تاريخ ورزش ايران هستند و به خاطر اينكه از جمع دانش‌آموزان ما خارج نشوند، اين رشته‌ها را در برنامه‌هاي خودمان به صورت ويژه ديده‌ايم و خواهيم ديد. حميدي با تاكيد بر اينكه سياست‌هاي كلي اين وزارتخانه در حيطه ورزش، مدرسه محور كردن فعاليت‌هاست، گفت: اگر هدف برنامه‌ها 13 ميليون دانش‌آموز باشد و نه تعداد 100 هزار نفر بايد كارها بر اساس مدرسه تنظيم شود و اتفاقات را در مدرسه دنبال كرد. براي اثرگذاري بيشتر اين امور بايد مشاركت دانش‌آموز، معلمان، مديران و اوليا اتفاق بيفتد كه همان سياست
مشاركت محوري است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون