طرحهاي واقعي و مجازي هفته كتاب؛ موثر يا مناسبتي و گذرا؟!
هفته كتاب آغاز شده. طرحها، همايشها و حرفها و روايتهاي مناسب با اين هفته هم همينطور. همهچيز شبيه سالهاي قبل است و هفتههاي كتاب پيشين است تنها با يك تفاوت؛ امسال فضاي مجازي كه ميگويند يكي از دلايل كتابنخواني مردم است هم وارد ميدان شده و ناشرها و اهالي صنعت نشر و ادبيات تلاش ميكنند تا با استفاده از طرحهاي مختلف و همكاري اپليكيشنهاي پرطرفدار ايراني و پخش پوستر برنامهها در تلگرام و توييتر و اينستاگرام، اين هفته را پرشورتر برگزار كنند. در روزگاري كه سرانه مطالعه بسيار پايين است اين شور و شوق ناگهاني و پيوند با فضاي مجازي اين سوال مهم را پررنگ ميكند؛ آيا اين يكهفته با تمام برنامهها و حضور فعال فضاي مجازي، تاثيري در كتابخواني و تشويق براي بالا رفتن سرانه مطالعه دارد يا نه؟