• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3679 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ آذر

در نطق ميان دستور

وكيلي پيشنهاد گفت‌وگوي تلويزيوني مطهري و علم‌الهدي را مطرح كرد

گروه سياسي| در ميان اظهارات متفاوت بهارستان‌نشين‌ها و حمايت اكثريت مجلس از علي مطهري، يكي از نمايندگان تهران پيشنهاد متفاوتي را مطرح كرد. محمد علي وكيلي ديروز در نطق ميان‌دستور خود پيشنهاد داد علي مطهري و احمد علم‌الهدي در تلويزيون ملي به گفت‌وگو بنشينند.
اين در حالي است كه مطهري در نامه سرگشاده‌اي كه به رييس‌جمهور نوشته بود از او نام برده بود و علم‌الهدي هم واكنش تندي به اين نامه نشان داده بود و حتي نايب‌رييس مجلس را تهديد به شكايت كرده بود.
به گزارش خانه ملت محمدعلي وكيلي در نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود گفت: مفهوم قدرت در تحول است؛ ايالات متحده امريكا به پيشواز خاص‌ترين رييس‌جمهور تاريخ خود رفته است و ساحت سياست به همه جاي عالم پديده‌محور و رازآلود شده است و در واقع قدرت در حال پوست‌اندازي جهاني است بنابراين در اين شرايط بايد مسوولانه‌تر و هوشيارانه‌تر رفتار كرد.
وكيلي افزود: امنيت در خاورميانه به گوهري ناياب تبديل شده است اگرچه ايران ما با تدبير رهبري فرزانه به كانون امن جهان تبديل شده است اما بايد شوربختانه اذعان كنم ما در تامين معيشت مردم و بهبود شرايط زندگي متناسب با عزت آنان ناكام بوده‌ايم.
وي تصريح كرد: گويا بايد در حسرت داشتن يك ريكاردو، آدام اسميت ايراني كه بتواند توازن و تعادل مابين نقطه ركود و تورم را تنظيم كند، همچنان بايد بسوزيم اما ما به بركت آموزه‌هاي ديني، توصيه رهبران و تجربه تاريخي كه در سه الي چهار دهه داشته‌ايم نبايد گرفتار رفتار
كنوني باشيم.
نماينده مردم تهران در مجلس دهم، افزود: ما در دهه 60 داراي اتمسفري بوديم و از آن اتمسفر فاصله گرفتيم و اين روزها سخت به اتمسفر دهه 60 و روحيات حاكم آن دوره نيازمنديم و متاسفانه خلأ آن روحيات و مسووليت‌پذيري ضعيف در رفتار سياسيون و بعضا مسوولان موج مي‌زند؛ براي عبور از اين فضا نيازمند شيفت پارادايمي هستيم.
وكيلي افزود: ما مجبور هستيم از پارادايم هركه با ما نيست بر ماست عبور كنيم، شيفت از پارادايم جام‌حذفي بودن ساحت سياست به پارادايم ليگ برتر بودن ساحت سياست امري ضروري است وحال به دليل گرفتارآمدن در پارادايم‌هاي غلط اسب سياست بيش از هر زمان چموش و سواران سالم خود را بي‌محابا بر زمين مي‌كوبد و بر نعش آنها گذر مي‌كند و به همين دليل سياسيون ما به اصطلاح به جوانمرگي سياسي گرفتار آمدند بنابراين بايد نگاه سرمايه‌اي به نيروي انساني داشت تا حداقل همانند تاسيسات به فكر پدافند غيرعامل در حوزه نيروي انساني باشيم.
نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سرمايه‌هاي انساني خود را در پدافند غيرعامل از دست داده‌ايم، فضاي برچسب‌زني و برخوردهاي حذفي ما را آسيب‌پذير كرده خيل عظيم نيروهاي سرمايه‌اي به مسلخ جناحي رفته‌اند و عطاي خدمت را به لقاي گوشه‌نشيني و عزلت گزيني بخشيده‌اند تا زماني كه نگاه دشمن‌انگاري از رقيب تغييرنكند و پارادايم تبديل رفيق به رقيب و رقيب به دشمن جايش را به پارادايم دشمن به رقيب و رقيب به رفيق ندهد وضع همين است كه شاهديم.

آيين گفت‌وگو بايد به يك ارزش ملي
تبديل شود
وي ادامه داد: شاهديم چگونه چتر انقلاب را به دليل گره زدن زلف خود به زلف نظام آنچنان كوچك كرده‌ايم كه فرزند علامه مطهري، تئوريسين انقلاب جزو بنيانگذاران اصلي انقلاب، نايب‌رييس مجلس براي اربعين حسيني اجازه ندارد در مسقط الرأس خويش به ايراد سخن بپردازد؛ اگر بناست مطهري به عنوان نايب‌رييس مجلس با اين روايت‌انگاري‌هاي خودسليقه و خودشيفتگي نتواند براي اربعين سخن بگويد پس چه كسي بايد در اين مملكت سخن بگويد. براي حراست از سرمايه‌هاي خود نيازمند گفت‌وگوي ملي هستيم؛ حوزه عمومي سال‌هاست دچار سوءتفاهمات گذشته است.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: بدون عنصر مفاهمه اين حوزه گرفتار خشونت ونهايت فروپاشي است؛ راه ترميم آن شكل‌گيري گفت‌وگوي ملي است، آيين گفت‌وگو بايد به يك ارزش ملي تبديل شود همه موضوعات قبل از آنكه يكسويه از تريبون‌ها اعلام و تبديل به تابو شوند بايد روي ميز گفت‌وگو قرارگيرند و از همين رو چه اشكال دارد آقايان مطهري و علم‌الهدي پيرامون موضوعات اختلافي همچون موسيقي و غيره از طريق تلويزيون به گفت‌وگو بپردازند و داوري را به
مردم بسپارند.
عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي يادآورشد: همگان مي‌دانند كه دست اندازهايي در حوزه عمومي به وجود آمده و در كار مفاهمه ايجاد اخلال كرده ولي مي‌دانيم مدت‌هاست، دست رهبران اصلاح‌طلب براي بسط و گفت‌وگو خطاب به برادران اصولگراي خويش دراز است اما شوربختانه هنوز پاسخي دريافت نشده و من راز اين را نمي‌دانم و اين در حالي است كه سلامت و سعادت در گرو گذار به پارادايم امروز من و
فردا شماست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون